Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
17.03.2018, 00:00

Telekom skončil éru Sagana. Takto sme známeho cyklistu videli v reklamách

O komunikáciu sa celé tri roky starala agentúra MUW Saatchi&Saatchi.

Telekom skončil éru Sagana. Takto sme známeho cyklistu videli v reklamách
Zdroj: archív

Spoločnosť Slovak Telekom spolupracovala so slovenským cyklistom Petrom Saganom tri roky. O kreatívu sa po celý čas starala agentúra MUW Saatchi&Saatchi. Teraz sa Telekom rozhodol pre zmenu a prichádza s novým konceptom. My sme sa rozhodli pripomenúť si ich spoluprácu ešte raz. Pozrite si, aké kampane spolupráca priniesla. 

2015

Telekom oznámil spoluprácu so známym cyklistom Petrom Saganom. Stal sa tvárou mobilného operátora od februára 2015. Prvá kampaň, v ktorej bol hlavnou postavou s ústredným textovým motívom S4GAN, mala podporovať najrýchlejšiu 4G sieť. Prvé spoty, kde si volá ľudí do tímu, si môžete pozrieť TU

Na úvodné obdobie si spomína aj Rasťo Michalik z agentúry MUW Saatchi&Saatchi: „Keď sme na tom pred tendrom v jednom hoteli neďaleko Bratislavy pracovali, mali sme to tam načmárané kade-tade po papieroch... Bolo vtipné, ako sme si to paranoidne zakrývali vždy, keď prišli čašníci. Lebo to jedno slovo bolo všetko, na čom to stálo," povedal o prvotnom nápade S4GAN Rasťo Michalik.

Zdroj: archív

​Gratuláciu k manželstvu vyjadril Telekom takýmto vizuálom, ktorý uverejnil v Novom Čase.

Zdroj: archív

​Po tom, ako Sagan získal zelený dres na Tour de France, Telekom vymenil svoju magentovú za zelenú farbu. Všade, kde sme v súvislosti s Telekomom dovtedy videli magentu, sa na týždeň objavila zelená.

Zdroj: archív

​Na Vianoce Telekom priniesol hneď tri spoty so Saganom aj s jeho manželkou Katarínou. Objavili sa spolu na vianočnom večierku, na vianočných trhoch a aj doma, pri vianočnom prekvapení.

2016

V prvej kampani roku 2016 si Sagan nechal oholiť polovicu vlasov. Operátor tým promoval zníženie čakania na mobil o polovicu. V rámci kampane bol nasadený TV spot a autentické printové a OOH reklamy, ktoré využívali iba polovicu plochy. Druhá časť reklamného nosiča vyzerala ako odtrhnutá.

Zdroj: archív

Telekom bol opäť nazeleno. Sagan získal svoj piaty dres na Tour de France a Telekom sa znovu prefarbil z magentovej na zelenú.

Ďalšia kampaň predstavovala zákaznícky portál. Myšlienkou bolo, že každý fanúšik športu sa na cyklistiku pozerá určite inak. Preto je v úvode spot otočený naopak. A aj billboardy sú otočené naopak. Nie na šírku, ale na výšku.

Zdroj: archív

​Vianoce u Saganovcov 2061. V spote z budúcnosti sme mohli vidieť, ako asi Sagan s manželkou budú vyzerať o 45 rokov. Obaja majú šedivé vlasy. Napriek tomu, že sú z nich sympatickí dôchodcovia, sú obklopení technológiou. V kampani sa tak objaví pokroková zdvojovacia aplikácia, teleportovanie alebo levitujúce smartfóny. Telekom sa spotom predstavoval ako inovatívna značka.

2017

Novou kampaňou opäť so Saganom operátor predstavuje novinky pre zákazníkov. V spote ide o fiktívne cyklistické preteky, kde Sagana na cieľovej páske prešpurtuje 13-ročná Kristína. Potrebuje určitú dávku motivácie, ktorú dostane, keď si na smartfóne pustí úspechy Sagana.

S tou istou Kristínou si neskôr zahrá aj chlapec, s ktorým budú v spote hrať súrodencov. Tí sa v domnení, že ich sleduje medveď, skryjú v lese. Namiesto medveďa prichádza Sagan, tentokrát na horskom bicykli. Cieľom kampane bolo odkomunikovať denné dátové balíčky.

​Sagan sa stal trojnásobným majstrom sveta a prepísal tým históriu cyklistiky. Pri tejto príležitosti pripravil Telekom špeciálnu akciu pre svojich zákazníkov, keď všetkým majiteľom paušálov Happy a Bez záväzkov poskytol neobmedzené dáta na tri dni zadarmo. Oslavný spot vysielal Telekom tri dni, išlo o upravený televízny spot z leta aktualizovaný na slávnostnú nôtu a gratuláciu.

Zdroj: archív

​Posledné Vianoce so Saganom boli o naháňačkách. Dej prvého spotu sa odohráva v uliciach Bratislavy, kde sa kuriér na bicykli snaží s balíčkom dostihnúť trénujúceho Petra Sagana. Podarí sa mu to až pri River Parku na nábreží, no hneď ako mu dobierku odovzdá, zistí, že aj ďalší balík je pre Sagana... a naháňačka začína opäť. V druhom netypickom vianočnom spote jazdí Sagan na cofee biku. A v poslednom ho kuriér zneužije a dá všetky produkty súvisiace s cyklistikou Saganovi podpísať a tým má o darčeky pre celú rodinu postarané.

Všetky tri spoty si môžete pripomenúť v tomto článku: 

​O spolupráci so Saganom pre Stratégie porozprával Ivan Hulíkriaditeľ spoločnosti Hitchhiker Films. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.