Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
21.03.2018, 10:36

Pivo Šariš uvádza plechovku s dizajnom ľudovej výšivky

Inšpirácia pochádza z krojov zo šiestich rázovitých obcí z východného Slovenska.

Pivo Šariš uvádza plechovku s dizajnom ľudovej výšivky
Zdroj: Šariš

Po partnerstve s najväčšou folklórnou šou Zem spieva predstavuje Šariš aj ďalšie aktivity, ktoré podčiarkujú jeho spätosť so slovenskými tradíciami. Ako partner slovenského folklóru uvádza exkluzívnu edíciu plechoviek s ľudovým motívom. Autorom originálneho dizajnu je mladý grafický dizajnér Tomáš Kompaník, ktorý stojí aj za vizuálmi Folklórneho festivalu Východná a projektom ahaslovakia. Pri tvorbe nového dizajnu plechoviek sa inšpiroval tradičnou výšivkou, ktorá pochádza z krojov zo šiestich rázovitých obcí z východného Slovenska.

Šariš chce, aby sa príbeh tradičných výšiviek písal ešte hrubšími písmenami. Spoločnosť ho preto zhmotnila práve do originálnych plechoviek s ľudovým motívom, ktoré v sebe odrážajú silné prepojenie histórie, folklóru a súčasnosti. „V Šariši sme presvedčení, že výšivka by sa nemala zachovať len na historických fotografiách a v kronikách. Preto sme sa rozhodli tento národný podklad priniesť aj ďalším generáciám Pevne veríme, že sa nám vďaka tomuto prepojeniu podarí ešte viac priblížiť k milovníkom zlatého moku, a tiež, že podporíme vnímanie Šariša ako značky, na ktorú môžu byť Slováci hrdí,“ uviedol brand manažér značky Šariš Martin Stanko.

„Výšivka mala veľký identifikačný význam. Keby sme to povedali laicky, v minulosti nám nahrádzala občianske preukazy. Ľudia na jarmokoch podľa výšivky vedeli rozpoznať, z akej obce pochádzajú, aké majú sociálne zázemie, dokonca aj to, či sú slobodní alebo ženatí. Dôležitú úlohu v našej kultúre výšivky zohrávajú dodnes. Aj na Šariši môžeme vidieť, že staršia generácia je aj po dlhých rokoch s výšivkou úzko spätá a svoj tradičný odev stále neodložila,“ vysvetlila etnologička Katarína Nádaská.

To, že korene tradičnej výšivky majú svoj odraz aj v súčasnosti a medzi mladými, potvrdzuje aj sociologička Silvia Porubänová. Podľa nej sa návrat k národným, regionálnym i lokálnym tradíciám stal celosvetovým trendom. „Znovuobjavovanie folklóru na Slovensku je priam fenoménom. Svoj odraz nachádza v móde, dizajne, jedle či nápojoch. Spojenie dizajnu obľúbeného piva s typickou krásou výšivky je tak moderné a IN."

Zdroj: Šariš

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.