Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
23.03.2018, 09:14

Sajfa a Angelika ako výborné príklady Bumper ads. Jaguaru stačia aj necelé 4 sekundy

Týždeň v reklame o 6-sekundových reklamách.

Sajfa a Angelika ako výborné príklady Bumper ads. Jaguaru stačia aj necelé 4 sekundy
Zdroj: Youtube

Bumper ads sa stávajú čoraz populárnejšími. Takouto formou reklamy na YouTube sa zadávatelia snažia osloviť, čo najväčšie množstvo divákov. Podľa výskumov, pôvodný čas, kedy marketéri dokázali udržať spotrebiteľovu pozornosť bolo dvanásť sekúnd. Odvtedy sa to skrátilo na osem a teraz už hovoríme o šiestich sekundách. S týmto faktom sa museli zadávatelia aj tvorcovia reklamy zmieriť a vymyslieť, ako odovzdať posolstvo tak, aby bolo vypovedané v šiestich sekundách.

Zložitejšie povedané, ide o formát banneru na YouTube, podobný pre-roll spotu, ktorý má však dlhšie trvanie a nedá sa preskočiť. Google ich spustil v roku 2016.

Jednoduchšie povedané, ak nie ste jedným z 25 percent Slovákov, ktorí používajú AdBlock, tak ste si už niekoľkokrát všimli 6-sekundové, nepreskočiteľné video reklamy.

Bumper Ads sa využívajú v prípade keď ide o teasing na napríklad veľkú kampaň, ktorej rozuzlenie príde až neskôr. Alebo na zosilnenie a pripomenutie už existujúcej a prebiehajúcej kampane. Väčšinou sú to skrátené verzie dlhších reklám. Príkladom môžu byť niektoré prebiehajúce cez Vianoce, kedy je reklamný priestor presýtený a predražený a vtedy zvolíte kratšiu formu reklamy napríklad v televízií.

My sme vybrali niekoľko starých aj novších, domácich aj zo zahraničia. Ako ukážku a pre inšpiráciu.

Začnime slovenskými, medzi ktorými určite musíme spomenúť Mimozemšťana Sajfu. Agentúra vybrala niekoľko najpopulárnejších YT kanálov, pred ktoré nasadila personalizované paródie v podobe bumper ads.

Veľmi známe sú aj 6- sekundové spoty Poštovej banky, ktorej cieľom bolo odkomunikovať produkt v online prostredí. Uviedol dokonca dva druhy. Angeliku aj Cliffhangera.

Dobrým príkladom je aj teaser na rozprávku Sing. Jasne vieme z reklamy odčítať, čo nám chceli povedať.

Jaguaru dokonca stačilo aj 3,5 sekundy. Zvyšný čas použil na to, aby umiestnil logo neziskových organizácií, ktoré nemajú dostatočné množstvo finančných prostriedkov, aby si zaplatili reklamu.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.