Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
06.04.2018, 09:00

Instagram ako hlavný nástroj domácich aj zahraničných kampaní. A novinka #TooLaterGram

Týždeň v reklame: Kampane, ktoré boli nasadené na Instagrame a fungovalo im to.

Instagram ako hlavný nástroj domácich aj zahraničných kampaní. A novinka #TooLaterGram
Zdroj: Instagram

Instagram je rajom krásnych fotografií, ktoré používatelia denno-denne postujú na svojich profiloch. Hlavným trendom je zdieľať a ukazovať špeciálne destinácie a krásne miesta po celom svete. Pochopiteľný pocit, ktorý v nás takéto fotky vyvolávajú je istý druh „závisti“. Všetci chceme, aby sme mali slobodu cestovať do sviežich a exotických destinácií na svete a pochváliť sa nádhernými fotkami.

Nová kampaň #TooLaterGram ukazuje krásne miesta trochu inak. World Wildlife Fund v spolupráci s agentúrou TBWA \ Paris vymysleli kampaň, ktorou destinácie ukazujú tak, ako naozaj po niekoľkých rokoch znečisťovania vyzerajú.

Agentúra WWF spolupracovala s deviatimi populárnymi Instagramermi, ktorí uverejňovali fotky pokojných destinácií po celom svete, v prvom momente vyvolali ospevujúce komentáre krásneho prostredia. Zábery však boli trochu návnadou. Tie, ktoré nasledovali ukazujú, že malebné miesto určenia je ilúzia a skutočné prostredie bolo skutočne zničené znečistením, jasným rezaním a inými formami zničenia.

Kampaň cestovala po celom svete bez potreby akéhokoľvek slova, či prekladu,“ hovorí pre Adweek kreatívny riaditeľ TBWA/ Paris Jacquelin Guillaume-Duverne.

Na Instagram stavili aj niektoré slovenské agentúry, ktoré ho plnohodnotne využili ako hlavný komunikačný nástroj

Agentúra PS:Digital prišla s revolúciou a minulý rok vytvorila prvú Instagram Stories kampaň s názvom Nebezpečná brigáda. Išlo o osvetovú kampaň združenia Brániť sa oplatí SlovenskoMinisterstva vnútra, ktorej cieľom bolo naučiť ľudí byť ostražití a dávať si pozor na pofidérne pracovné ponuky v zahraničí.

Ako „obeť“ podvodu si agentúra vybrala influecera Matúša, ktorého na sociálnych sieťach sleduje niekoľko desiatok tisíc mladých ľudí. A vznikla myšlienka, že agentúra odkomunikuje príbeh v reálnom čase prostredníctvom Instragram Stories.

​V prvej kampani Škody pre spolucestujúcich social agentúra Socialists naplno a netradične využila funkcionalitu Instagramu, ktorý nahradil webstránku, umožnil väčšiu šíriteľnosť a hlavne jednoduché a okamžité používanie v aute. Zábavnými Hrami do auta teda naplno využili možnosti sociálnej siete.

​Platforma sa snaží napredovať a používateľom ponúkať mnohé vylepšenia. Nedávno predstavila testovaciu verziu funkcie, ktorá umožňuje opätovne zdieľať niekoho iného príspevok zo Stories. Hneď po tom, prišla s novinkou priameho predaja. Umožňuje tak nakupovať priamo na sociálnej sieti.

​A v najnovšej verzii aplikácie umožnil v profile odkazovať na hashtagy a iné osoby. „Vďaka hashtagom a profilovým prepojeniam môžete vo svojom BIU vyjadriť sami seba a upozorniť na svoje záujmy priamo v profile. Či už ste #guitarlover alebo vytvárate #makeuptutorialy, teraz môžete prepojiť ľubovoľný hashtag alebo profil s vaším účtom, '' uviedol Instagram na svojom blogu.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.