Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
11.04.2018, 11:45

Čo zadávateľov prekvapilo pri spolupráci s eventovými agentúrami?

Piati významní zadávatelia hovoria o svojich pozitívnych aj negatívnych skúsenostiach pri spolupráci s eventovými agentúrami.

Čo zadávateľov prekvapilo pri spolupráci s eventovými agentúrami?
Zdroj: koláž Stratégie

Opýtali sme sa piatich významných zadávateľov, čo ich na strane eventových agentúr v minulom roku najviac prekvapilo, či už negatívne alebo pozitívne. Takéto sú ich odpovede.

Inšpirácia zahraničím, ale aj neprofesionalita

Zdroj: Hyundai Motor Slovakia

Lucia Hrašnová
Marketing specialist, ATL
Hyundai Motor Slovakia

Mám pocit, že na trhu prichádza ku konsolidácii eventových agentúr. Presadili sa najmä väčšie a skúsenejšie agentúry. Teší ma aj to, že eventové agentúry sa viac inšpirujú trendmi zo zahraničia a zohľadňujú ciele daného eventu.

Na druhej strane, kvalita pracovníkov agentúr sa znižuje. Často sa stretávame s ľuďmi z agentúr, ktorí nemajú dostatočné skúsenosti s organizovaním eventov. Prekáža mi aj to, keď agentúry neprimerane zvyšujú rozpočet v jednotlivých položkách, hoci súčasťou celkovej ceny je aj priznaná agentúrna provízia.

Schopnosť agentúr neustále inovovať

Zdroj: O2 Slovakia
Michaela Sakálová
Marcom manager - BTL
Sponzoring Events, O2 Slovakia

Za pozitívny moment považujeme schopnosť agentúr neustále inovovať a prinášať na eventový trh novinky, či už z vlastnej dielne alebo od domácich aj zahraničných dodávateľov.

Prepájanie offline a online sveta

Zdroj: Orange
Natália Kunická
Brand Activation Manager
Orange

Nie je to záležitosť len posledného obdobia, ale dlhšieho trendu, a to, že eventy sa neberú len ako samostatná a samonosná aktivita, ale sú súčasťou komunikačného celku, a eventové agentúry vedia na tieto posuny reagovať, t. j. nielen kreatívne navrhnúť, pripraviť, zabezpečiť event z produkčnej stránky, ale prepájať jednotlivé zložky „offline a online sveta“. S tým súvisí aj čoraz častejšie zmysluplné prenášanie/využívanie inovácií a digitálnych technológií do eventov, ktoré vedia dať nielen podujatiu ďalšiu pridanú hodnotu.

Nespoľahlivosť viacerých účinkujúcich

Zdroj: SLSP
Barbara Henterová
vedúca sponzoringu a podujatí
Slovenská sporiteľňa

Pozitívne ma určite prekvapilo dokonalé zabezpečenie našej veľkej vianočnej silent disco pre zamestnancov v Starej tržnici, kde bolo použitých bez jediného problému 500 kusov slúchadiel. Pri možných technických a logistických rizikách to bolo naozaj príjemné prekvapenie!

Negatívnym prekvapením minulého roku bola nespoľahlivosť a neserióznosť viacerých účinkujúcich. Nejde priamo o zlyhanie eventovej agentúry, avšak opakované skúsenosti s umelcami, ktorí naraz potvrdia ten istý termín dvom klientom a potom to jednému z nich na poslednú chvíľu zrušia, sú pre nás z eventového hľadiska veľkým negatívom. Myslím, že je to vec, ktorú by si mala agentúra čo najskôr zmluvne podchytiť a možno aj vzájomne zdieľať informácie o nezodpovedných účinkujúcich.

Komplexnejšie pokrývanie projektov

Zdroj: VÚB
Ondrej Rapčan
Event manager
VÚB

Nedá sa úplne povedať, že by nás to prekvapilo, ale veľmi pozitívne vnímame viditeľný presah eventových agentúr k aktivitám a činnostiam nad rámec svojej pôsobnosti. Stretávame sa s tým, že eventové agentúry realizujú zadania a projekty, ktoré nemajú jednoznačne charakter eventu, a tým komplexnejšie pokrývajú projekt a nemusíme ho potom riešiť s viacerými dodávateľmi. Tento trend už dlhodobejšie funguje pri reklamných a digitálnych agentúrach. Vnímame to veľmi pozitívne.

Viacej o BTL agentúrach si môžete prečítať v špecializovanej prílohe Eventy 2018, ktorá vyšla s marcovým vydaním magazínu Stratégie, ktoré je práve v predaji.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.