Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
03.05.2018, 09:01

Cambridge Analytica po škandále so zneužitím dát z Facebooku končí

Vinu za súčasný stav podľa spoločnosti nesú médiá a ich "nespravodlivo negatívne spravodajstvo".

Cambridge Analytica po škandále so zneužitím dát z Facebooku končí
Zdroj: The Telegraph

Firma Cambridge Analytica, ktorá získala údaje desiatky miliónov používateľov sociálnych sietí Facebooku a využila ich v rámci volebných kampaní v niekoľkých krajinách, končí. Informovali o tom americké noviny The Wall Street Journal (WSJ), podľa ktorých v dôsledku škandálu v uplynulých mesiacoch firma stratila množstvo zákazníkov a tiež musela čeliť vysokým nákladom na právne služby v súvislosti s vyšetrovaním škandálu.

Firma Cambridge Analytica vo vyhlásení uviedla, že požiadala o začatie konkurzného konania a "okamžite skončila svoju činnosť". O insolvenciu požiadala aj britská materská spoločnosť SCL Group. O ochranu pred veriteľmi chce Cambride Analytica požiadať  newyorský súd. Vinu za súčasný stav podľa spoločnosti nesú médiá a ich "nespravodlivo negatívne spravodajstvo".

Cambridge Analytica pomáhala pri volebnej kampani americkému prezidentovi Donaldu Trumpovi. Podľa britskej televízie Channel 4 pôsobila napríklad aj v Česku, ale aj v Nigérii, Keni, Indii alebo Argentíne.

Kvôli škandálu už v marci spoločnosť zbavila funkcie svojho bývalého generálneho riaditeľa Alexandry Nixa. V apríli vo funkcii skončil aj jeho dočasný nástupca Alexander Tayler.

"Počas minulých mesiacov sa spoločnosť Cambridge Analytica stala predmetom mnohých nepodložených obvinení a napriek snahám spoločnosti uviest  ich na pravú mieru bola hanobená za aktivity, ktoré sú nielen legálne, ale sú všeobecne prijaté ako integrálna súčasť online reklamy," uviedla spoločnosť Cambridge Analytica.

Aféra okolo firmy Cambridge Analytica, ktorá získala 87 miliónov užívateľov Facebooku, značne zasiahla firmu Facebook. Tá už prisľúbila, že zavedie opatrenia, ktoré zabránia ďalšiemu zneužitiu dát.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.