15.05.2018, 18:04

Kreatívci, bez vášne a energie nikdy dobrú reklamu neurobíte

To je jedna z rád, ktorá zaznie na výnimočnom workshope s Alexandrou Taylor. Už budúci týždeň počas Festivalu kreativity.

Kreatívci, bez vášne a energie nikdy dobrú reklamu neurobíte

V rámci Festivalu kreativity - Zlatý klinec 2018, ktorý sa bude konať už budúci týždeň, je špeciálnym lákadlom aj celodenný piatkový kreatívny workshop. Viesť ho bude jedna z najuznávanejších kreatívnych osobností v Británii - Alexandra Taylor. Alexandra bola v roku 2014 ocenená globálnou asociáciou kreatívnej reklamy D&AD za jej výnimočný prínos v reklame najvýznamnejšou kreatívnou cenou „The Presidents award“. Na svojom konte má niekoľko zlatých Levov z Cannes, vrátane najlepšej televíznej reklamy. Je prvou ženou, ktorá bola navrhnutá do výkonnej rady D&AD. Na workshope bude hovoriť o strašidelných veciach, ktoré sa jej stali v kreatívnom procese. A pred workshopom vám ponúkame malú ochutnávku toho, čo možno zaznie aj budúci piatok. Z Británie vás pozdravuje Alexandra Taylor.

O téme workshopu

"Budem hovoriť o mojich „hororových“ príbehoch, ktoré sa stávajú počas kreatívneho procesu. A tie sa dejú vždy. Na druhej strane verím, že každý „fuck- up“ vnáša do práce niečo nové, niečo, čo opäť môže kreativitu pozdvihnúť vyššie. Predstavím reálne príbehy, ktoré sa mne osobne stali na začiatku kariéry."

O svojom najväčšom kariérnom kikse

"Neprijala som výzvu, aby som vytvorila novú agentúru, i keď ma veľmi chceli."

Je kreativita niečo s čím sa človek narodí?

"Učím veľmi veľa študentov a dospela som k záveru, že kreativitu musíte mať určite v sebe. Ale myslím si, že veľa ľudí sa postupne môže stať viac a viac kreatívnejším. Zdokonalí sa v "crafte", produkcii... Percentuálne to môže byť 40 percent kreativity, čo by ste mali mať a zvyšok je vlastná energia. Tú potrebujete ešte viac."

Kde získať energiu

"V prvom rade musíte mať vášeň. Pamätám si ako mi raz jeden vážený človek z D&AD povedal, že ja som mala vždy v sebe toľko vášne, koľko v inom človeku ešte nevidel. Dosť ma to vtedy prekvapilo. Ale musím povedať, že tak to naozaj funguje."

O mladých ľuďoch v kreatívnom prostredí

Myslím, že dnes mladí ľudia prichádzajú s väčšími zručnosťami, ako sme mali kedysi my. Na druhej strane, to čo ja od nich vyžadujem, je, aby poznali svoju históriu, históriu v reklame, ale aby aj poznali umenie."

Ako byť úspešný v reklame

"V prvom rade musíte byť oddaní reklame, ktorú robíte. Musíte mať vieru v to, čo robíte, a už som to aj povedala, musíte poznať svoju históriu, odkiaľ pochádzate. A tiež nemôžete zabudnúť, že idea je kráľom. Je to cesta k riešeniu."

 Najlepšia rada pre človeka, ktorý začína v reklame

"Čo by som povedala človeku, ktorý začína v reklame? Určite by som mu odporučila, aby pracoval v reklamnej agentúre so skutočne  seniornými, kreatívnymi ľuďmi, ktorí už majú za sebou veľa skúseností. Sú dôležití, pretože len od takýchto ľudí získajú ďalšie potrebné zručnosti. Každý začínajúci  človek by si mal byť istý, že reklamná agentúra, v ktorej pracuje, má dosť kreatívnych ľudí, pred ktorých prácou bude mať rešpekt. Ja som v Saatchi mala tú možnosť, že som mohla pracovať s mojím veľkým mentorom Paulom Ardenom."

O klientoch a kreativite

"Žartujete, keď sa ma pýtate, či sú klienti kreatívni? Nie, klienti nie sú kreatívni. Vlastne sú pekní ignoranti kreativity a nerozumejú jej. Preto musia byť v tomto smere viac vzdelaní."

 Online a kreativita

"Myslím si, že vplyvom onlinu, kedy začala byť mimoriadne dôležitá efektivita, sa z reklamných prác vytratilo umenie - dobrá art direction či copywriting. A aj dobré myšlienky. Budem sa to opäť musieť naučiť. A tiež aj klientov."

 Agentúry, ktoré obdivuje

"Wieden+Kennedy, Droga 5, AMV,  všetky tri  tvoria fantastickú reklamu."

Značka, ktorú obdivuje

"Určite je to Nike. Nádherne komunikuje naprieč všetkými kanálmi, vrátane miest predaja. Je emotívna, dobre sa na to pozerá, trendy. Všetko, čo mám rada."

Najdôležitejšie veci, ktoré potrebujú dnes kreatívci

"To najdôležitejšie je práca, ktorá vás poháňa ďalej "challenge work". Ide to naprieč celou agentúrou, tímom, pri práci s klientom. Potom je to čas, vy viete, o čom hovorím. Čas je dnes rozhodujúci, a na druhej strane aj veľmi kritický. A nakoniec všetci potrebujete klientov, ktorí načúvajú viac vašim kreatívnym nápadom.Želám vám takých."

Masterpiece Alexandry Taylor

"Na to, na čo som najviac hrdá vo svojej kariére je práca pre Britskú armádu. Viete, nebola to práca pre žiadnu fashion značku a podobne. Nebolo to nič povrchné, bolo to jednoducho pre Britskú armádu, v ktorej niekedy ľudia riskujú svoj život."

Ukážka práce pre Britskú armádu:

Zdroj: Britská armáda

Zdroj: Britská armáda

V prípade, že máte záujem absolvovať workshop s nadanou a jedinečnou Alexandrou Taylor, prihlásiť sa môžete tu. V ponuke je pár posledných miest.

Pozrite si krátko video, v ktorom hodnotia prácu Alexandry Taylor jej kolegovia:

    Strategický Newsletter

    Top správy z marketingu, médií a reklamy.

    Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

    Cookies

    Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.