Na cestách buďte trpezliví a jazdite bezpečne, hoci rozhodiť vás môžu pomalší a často „zmätení“ vodiči. Predvídajte teda a vzhľadom na jesenné počasie, ktoré môže byť už sychravé, daždivé a najmä s nižšou viditeľnosťou kvôli skoršiemu príchodu tmy, si nechajte väčšiu časovú rezervu. V zaparkovaných autách na parkoviskách pritom nenechávajte žiadne cenné veci, najmä nie pohodené niekde na očiach - predných alebo zadných sedadlách. Takéto sviatky sú totiž lákadlom nielen pre verejnosť, ale aj pre čoraz šikovnejších zlodejov. Odporúčame skontrolovať uzamknutie vozidla, vezmite si so sebou všetky cennosti a tiež doklady. Hoci veľká časť parkovísk bude pod dohľadom polície, ustrážiť sa jednoducho nedá všetko. Automobily často ľudia nahradia bicyklom či mestskou hromadnou dopravou, čím vám odpadá zložité hľadanie parkovacieho miesta na preplnenom parkovisku, no ani tu sa nevyhnete istým povinnostiam. Nezabúdajte preto na reflexné prvky, svetlá na bicykloch a tiež si „pribaľte“ zvýšenú pozornosť. Buďte tolerantní voči vodičom a pre zvýšenie bezpečnosti môžete voliť skôr svetlejšie oblečenie. Rozhodne totiž platí pravidlo „Vidieť a byť videný“.Archív HN/Pavol Funtál
StoryEditor

Reklamy na autá budú musieť vo Francúzsku dopĺňať ekologické slogany

29.12.2021, 12:25
Autor:
redredČTKČTK
Od marca budú reklamu na autá sprevádzať aj slogany vyzývajúce na chôdzu alebo využitie hromadnej dopravy.

„Na krátke cesty dajte prednosť chôdzi alebo jazde na bicykli“, „Myslite na spolujazdu“ alebo Vo všedné dni jazdite verejnou dopravou“. Aj to sú slogany, ktoré budú musieť vo Francúzsku dopĺňať reklamu na autá.

Ekologické slogany vyzývajúce na chôdzu alebo využitie hromadnej, prípadne zdieľanej dopravy budú povinné pri reklame na motorové vozidlá od 1. marca budúceho roka. Vo vyhláške to dnes oznámilo ministerstvo pre ekologickú transformáciu.

Francúzsko už podobný prístup v roku 2007 zaviedlo pri príliš slaných, sladkých a mastných potravinách, kedy sa snažilo propagovať zdravý životný štýl. Pri reklamách na autá ide o obmedzenie cestnej dopravy a zníženie dopadu na životné prostredie.

Pokiaľ zadávateľ reklamy pravidlo poruší, úrady ho na to najskôr len upozornia. Pokiaľ nedôjde k náprave, hrozí mu pokuta až 50-tisíc eur za každé uverejnenie reklamy bez patričného sloganu.

Od rovnakého dátumu vo Francúzsku výrobcom áut vzniká aj nová povinnosť uvádzať triedu emisií oxidu uhličitého pri propagovaných vozidlách.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 10:22