Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
23.05.2018, 09:49

Predseda poroty Zlatého klinca: V slovenskej reklame je veľa srdca a hrdosti

Zlatý klinec má tento rok prvýkrát dve samostatné poroty. Predsedom jednej z nich je Richard Stiebitz z českej agentúry Wunderman .

Predseda poroty Zlatého klinca: V slovenskej reklame je veľa srdca a hrdosti
Zdroj: Art Directors Club Czech republic

Najväčšia súťaž kreatívnej reklamy Zlatý klinec, ktorá už tento piatok vyhlási najlepšie kreatívne reklamné práce za uplynulý rok, zmenila tento rok pravidlá. Okrem nových kategórií sa prvýkrát vo viac ako dvadsaťročnej histórii  súťaže zmenil formát poroty. O súťažných prácach rozhodujú samostatne dve poroty Single Channel Jury a Multi Channel Jury. To, prečo sa organizátori rozhodli vytvoriť dve samostatné porotcovské kategórie vysvetľuje za organizátorov predseda KRAS-u Róbert Slovák: "Ostatné roky sa vzhľadom k množstvu prác stávalo, že porota musela pracovať do neskorých nočných hodín, končila dokonca nadránom. A keďže sme pridali nové kategórie a podkategórie, rozhodli sme sa odbremeniť porotcov."  Tento rok Zlatý klinec vďaka zmenám má o tretinu viac prihlášok ako minulý rok. Predsedom poroty Single Channel Jury je kreatívny riaditeľ českej agentúry Wunderman - Richard Stiebitz. Opýtali sme sa ho, aká reklama má uňho šancu získať ocenenie Zlatý klinec.

Čo si ceníte na slovenskej reklame?

Myslím, že je v nej veľa srdca a hrdosti.

Aká reklama vás ako porotcu na hodnotení osloví, ktorej dáte najviac bodov?

Tej, ktorá bude najviac interaktívna v tom zmysle, že pohne človekom, že vyprovokuje k tomu, aby sa nad tým, čo mu reklama hovorí, zamyslel. Súčasne musí esteticky pôsobiť a sprostredkovať emócie.

Ktoré práce z tých, čo ste zatiaľ videli, sa vám páčia najviac?

Videl som práce v časti Single channel a sú tam pekné kúsky. Hovoriť ale o konkrétnych prácach nesmiem:).

Ktorá práca zo Slovenska vás v poslednom období najviac zaujala?

V Česku nás dostala kampaň 17. november pre 02 od Triadu. Je to veľmi aktuálna téma a napríklad na Zlatej pecke sa tejto kampani veľmi tlieskalo.

V akej kategórii očakávate pretlak kvality?

Povedal by som, že v online filme a videu. Tam sa dáva to, čo do filmu, ale naviac nízkorozpočtové a interaktívne formáty.

Kto je Richard Stiebitz?

Richard celú svoju kariéru venoval ako kreatívny riaditeľ reklame. Momentálne pracuje v agentúre Wunderman ako Chief Creative Officer, zároveň pôsobí aj ako pedagóg na Vysokej škole kreatívnej komunikácie. Opakovane je členom rôznych porôt v súťažiach ako Golden Drum, Louskáček, Effie alebo Český Direkt. V roku 2014 získal ocenenie Zlatý ohníček za prínos v českej reklame. Je tiež vo výbore českého kreatívneho klubu Art Director club.

Single Channel Jury hodnotila práce v kategóriách: Vizual,  Out of home,  Craft, Design,  Audio,  Film. Predstavujeme členov prvej časti kmeňovej poroty:

​Kategóriu Craft hodnotia aj špecialisti: Michal Hlavačka - Protos Production, Juraj Janiš - Hitchhiker Film.

Kategóriu Design hodnotia aj špecialisti z Únie dizajnérov: Juraj Blaško, Daniel Markovič.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.