StoryEditor

GDPR a digital: najviac súhlasov dávame pre e-mail newslettre

13.06.2018, 08:47
Autor:
rmrm
Téma GDPR sa bežných ľudí najviac dotýka v kyberpriestore.

Viac ako tri štvrtiny opýtaných počuli o GDPR, novom nariadení Evropskej únie o ochrane osobných údajov, ktoré nedávno vstúpilo do platnosti.

Zistil to výskum spoločnosti Nielsen Admosphere, ktorý sa uskutočnil na vzorke päťsto respondentov starších ako 15 rokov z internetovej populácie Slovenského národného panelu.

Najviac sa GDPR respondentov dotýka na internete, kde musel najväčší počet opýtaných nanovo odsúhlasiť podmienky užívania. Najviac to opýtaní zaznamenali pri e-mailových newsletteroch; ale taktiež aj pri používaní webových stránok, nákupe v eshopoch a používaní sociálnych sietí.

Nielsen Admosphere

Medzi oblasti, kde sa GDPR dotýka respondentov najmenej, spadá poväčšine pracovné prostredie alebo služby:

  • s nutnosťou odsúhlasiť nové podmienky používania služieb u svojho operátora sa stretlo 17 % opýtaných
  • podpísať dodatky k pracovnej zmluve u zamestnávateľa muselo 10 %
  • rovnakú situáciu absolvovalo v banke 6 % a v poisťovni 4 % opýtaných.

Respondenti ďalej odpovedali na otázku, či si pozorne prečítali znenie podmienok, zmlúv a dodatkov, ktoré v súvislosti s GDPR museli nanovo odsúhlasiť. Zhruba polovica odpovedala, že tieto podmienky čítala (vždy alebo väčšinou) pozorne na sociálnych sieťach, v eshopoch alebo pri aplikáciách v mobile, tablete a počítači.

Necelá polovica respondentov (48 %), ktorí o téme GDPR vedia, víta nové prísnejšie pravidlá spracovávania svojich osobných údajov. Veľká časť (46 %) sa však vyjadrila, že neveria, že GDPR pomôže znížiť zneužívanie osobných údajov. Pätinu opýtaných naopak obťažoval súhlas s novými podmienkami.

Nielsen Admosphere

01 - Modified: 2018-05-26 11:21:26 - Feat.: 0 - Title: ÚOOÚ: Nový zákon o ochrane osobných údajov bola nevyhnutnosť 02 - Modified: 2018-05-26 11:22:28 - Feat.: 0 - Title: Dnes začína platiť GDPR, nové nariadenie EÚ o ochrane osobných údajov 03 - Modified: 2018-05-31 15:31:49 - Feat.: 0 - Title: GDPR: koniec mŕtvych kontaktov 04 - Modified: 2018-06-06 08:12:46 - Feat.: 0 - Title: Prieskum IBM: Firmy vnímajú GDPR ako príležitosť na posilnenie ochrany a zabezpečenia dát
01 - Modified: 2023-08-24 13:08:10 - Feat.: - Title: E-commerce čelí nedostatku pracovnej sily. Viac ako skúsenosť zaujmú zručnosti a zanietenie 02 - Modified: 2022-03-29 09:35:54 - Feat.: - Title: Pokuta 250-tisíc eur pre IAB Europe za porušenie GDPR. Agentúram hrozí, že prídu o údaje z cookies 03 - Modified: 2021-06-10 12:50:17 - Feat.: - Title: Agentúra Nielsen Admosphere vymenovala nového Commercial Directora pre Česko a Slovensko 04 - Modified: 2021-04-16 17:35:38 - Feat.: - Title: Na Facebook sa chystá hromadná žaloba kvôli úniku dát 05 - Modified: 2021-03-22 13:40:21 - Feat.: - Title: Za nezákonné používanie cookies hrozia pokuty do 10 percent z obratu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 14:57