Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
15.06.2018, 14:45

Cannes 2018: Pozrite sa ako KFC vyriešilo krízu. Zábavnou stranou v printoch

Ponúkame horúcich favoritov na najlepšie reklamy v Cannes. Tipujte s nami víťaza

Cannes 2018:  Pozrite sa ako KFC vyriešilo krízu. Zábavnou stranou v printoch
Zdroj: KFC

Už budúci pondelok sa začína vo francúzskom Cannes 65. ročník medzinárodného festivalu, ktorý je najvýznamnejšou oslavou kreativity na svete - Cannes Lions. Desiatky tisíc prác každý rok bojujú o miesto na výslní a len približne piatim percentám z nich sa podarí zaujať porotu a skutočne zažiariť.

Pozrite si spolu s nami dvadsať najhorúcejších favoritov na sošky levov. Postupne zverejníme všetkých dvadsať kandidátov, pričom pri každom zverejnenom spote uvidíte aj komentár odborníka z agentúry Wiktor Leo Burnett a Stratégií, ako aj názor, ktorá reklama z reklamného battle je zaujímavejšia.

KFC “FCK” Mother, London (UK)

vs.

SNAPTIVITY “SNAPTIVITY APP” R/GA, London (UK)

Zdroj: osobný archív

Peter Kačenka
Executive Creative Director, Wiktor Leo Burnett

It’s FCKing Great! Len naozaj sebavedomé značky dokážu urobiť takýto krok. A pritom je to učebnicový príklad krízovej komunikácie, kedy značka svojou aktivitou presmeruje pozornosť z problému na zdanlivo inú tému. A diskusia, o tom či je výraz  vulgárny alebo vtipný alebo či je to vhodné pre deti alebo niektoré media, môže začat. Kurací hamburger nemusím ale toto si dám kedykoľvek. Za mňa 8.

V R/GA zdá sa neúnavne hľadajú miesta, kde technológie v našom živote dávajú zmysel a posúvajú zážitky na nový level.  Zdielať vlastné, nefalšované emócie priamo zo zápasu namiesto umelohmotných selfíčiek je parádna vychytávka. Je to ako dostať fotku z hororovej jazdy v lunaparku. Páči sa mi táto idea, no nie je tak fingerlicking funny ako KFC. Hodnotím 7+.

Petra Ševčíková
šéfredaktorka, Stratégie

Veľmi sa mi páči v podstate krízová komunikácia KFC. Kritiku spotrebitteľov odvrátila značka jedinou zmenou poradia písmen. Tým, že si urobila srandu zo seba, získala čas na vyriešenie svojho problému. Dávam 9, aj  za rýchlu reakciu a jednoduchý nápad, ktorý ukázal, ako nádherne a funkčne sa dá využiť print:).

Čo sa týka Snaptivity – áno, musím uznať autori išli v duchu dnešnej trendovej komunikácie, krásne a aj efektívne využili možnosti sociálneho média a popularity fotiek.  Aj to treba vedieť robiť dobre. Ale za srdce ma to až tak nechytilo. Neviem, či si práve na toto spomeniem o rok. Známkujem 6.

 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.