Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
18.06.2018, 11:09

Cannes 2018: Ako si Burger King vystrelil z McDonaldu. Stačí tento nápad na víťazstvo v Cannes?

Tipujte s nami ďalších víťazov.

Cannes 2018: Ako si Burger King  vystrelil z McDonaldu. Stačí tento nápad na víťazstvo v Cannes?
Zdroj: Burger King

Už tento týždeň sa začína vo francúzskom Cannes 65. ročník medzinárodného festivalu, ktorý je najvýznamnejšou oslavou kreativity na svete - Cannes Lions. Desiatky tisíc prác každý rok bojujú o miesto na výslní a len približne piatim percentám z nich sa podarí zaujať porotu a skutočne zažiariť.

Pozrite sa s nami na jedny z posledných Cannes predictions a tipujte, kto má v Cannes šancu na úspech. My máme názor takýto.

NATIONAL SAFETY COUNCIL “PRESCRIBED TO DEATH” Energy BBDO, Chicago 

vs.

BURGER KING  “SCARY CLOWN NIGHT” LOLA MullenLowe, Madrid 

Zdroj: osobný archív

Dominika Múdra

Associate Strategy Director, Wiktor Leo Burnett

Kampaň pre National Safety Council je ukážkou toho, že nie vždy potrebujete insight. Niekedy stačí, ak máte silný štatistický údaj, na ktorom postavíte celú kreatívu. Oceňujem jednoduchý a silný nápad, ktorým upozornili na obrovský problém v spoločnosti. Burger King opäť raz našiel spôsob ako si vystreliť z McDonald´s. Kampaň Scary Clown Night je kreatívnou ukážkou toho, ako využiť Halloween na promotion akciu. Je to síce vtipný prank, ale akosi ma to neoslovilo.

 Známky:

National Safety Council: 6

Burger King: 5

Zdroj: archív

Martina Saková
manažér inzercie, Stratégie

Je fajn, že reklama dokáže upozorniť na vážne spoločenské či akékoľvek problémy v spoločnosti. Ak to urobí kreatívne a ľudia to nielen zaregistrujú, ale aj ocenia, prípadne nastane posun, je to chválihodné. A kampaň “PRESCRIBED TO DEATH” takou je. Iste, bolo by zaujímavé vidieť aj konkrétne tváre, ale to je už iba detail. Samotný príbeh je výrazný a silný. A druhá kampaň? Vždy je atraktívne ak dve konkurenčné značky vedia prostredníctvom kreatívnej myšlienky na seba pozornosť a rozohrať medzi sebou v médiách aspoň "naoko" nejaký súboj. A zobrať to najcennejšie značke, čím je napríklad aj typický maskot a aspoň na chvíľu ho využiť pre seba, to chce mať dostatočnú istotu, že sa idea naozaj vydarí a zostane aj pochopená. Netvrdím, že klaun v Burger Kingu nezaujal, ale mňa to nenadchlo. Nič nie je v tomto prípade staršie ako včerajší úspech.

Známky:

National Safety Council: 7

Burger King: 5

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.