Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
26.06.2018, 09:38

Cannes Lions: Reklamy, ktoré chcú zlepšiť náš život

Pozrite si, ako technológia vrátila hlas, dojemnú reklamu pre Červený kríž, či drsné video, ktoré sa snaží upozorniť na problém eutanázie.

Cannes Lions: Reklamy, ktoré chcú zlepšiť náš život
Zdroj: Youtube

Aj tento rok najprestížnejšia súťaž kreativity Cannes Lions ocenila projekty, ktoré sa snažia pomáhať. Nakviac v tomto roku rezonovali také projekty, ktoré sa snažili pomáhať prírode. Ale najemotívnejšie pôsobili príbehy týkajúce sa využitia technológií v prospech ľudí, ľudského zdravia, ale aj také, ktoré sa snažia upozorniť na stále pretrvávajúce negatívne spoločenské javy, ako je napríklad rasová diskriminácia. Vybrali sme pre vás zopár.

Ako môže malý ostrov s obmedzenými prostriedkami dosiahnuť, aby všetci, ktorí ho navštívia, nenarušili jeho prírodné scenérie a správali sa ekologicky? Úplne jednoducho: vlastnými pravidlami a pečiatkou, ktorou sa zaviažu pri vstupe na ostrov Palau, že sa budú správať ekologicky. Nádherná, jednoduchá a najmä dlhotrvajúca myšlienka, ktorú ocenila porota v Cannes Lions troma Grand Prix. 

Palau Legacy Project, “Palau Pledge”
Agentúry: Host/Havas, Song Zu, The Pool Collective, Yukfoo Animation, Red Agency
Krajina: Austrália

Príbeh, ktorý nás núti zamyslieť sa nad ochranou našej Zeme vymyslela aj agentúra AMV BBDO z Veľkej Británie. Tá vymyslela fiktívny Ostrov odpadkov (Trash Isles). Tým, že ste sa stali obyvateľom Ostrova odpadu, podporili ste myšlienku Zeme bez plastického odpadu. Trash Isles má viac ako 200 tisíc obyvateľov a na Youtube ho videlo viac ako 50 miliónov ľudí. V Cannes Lions 2018 získal dve ocenenia Grand Prix.

LADbible and Plastic Oceans Foundation, “Trash Isles”
Agentúra: AMV BBDO
Krajina: Veľká Británia

Trošku z iného súdka, je reklama jedného z najväčších zadávateľov na svete P&G. Hlavnou témou sú rasové predsudky. Príbeh s názvom Čierna je krásna je postavený na rozhovoroch matiek s deťmi, ktoré sa ich snažia pripraviť na to, že predsudky nie sú správne.

P&G, “The Talk”
Agentúry: BBDO New York, Hearts & Science, Work Editorial, The Mill, Company 3, Pulse Music, Trinite Studios, Heard City, Egami Consulting Group, Barefoot Proximity, Burrell Communications
Krajina: USA

V Španielsku vznikla dojemná reklama pre Červený kríž.  Bez lekárov nie je žiadna nádej, ale naopak krutá realita. Stojí za pozretie.

International Committee of the Red Cross, “Hope”
Agentúry: Blur Films, Rushmore
Krajina: Španielsko

Asi si ešte pamätáte na Ice Bucket Challenge v roku 2014, ktorý  sa snažil pomôcť trpiacim ochoreným ASL. O tri roky neskôr jeho spoluzakladateľ Pat Quinn stratil hlas. Vďaka technlógii však môžu počuť jeho hlas rodina a priatelia opäť. V Cannes Lions ocenili tento počin špeciálnym Gran Prix for Good.

The ALS Association, “Project Revoice”
Agentúry: BWM Dentsu, Finch, Rumble Studios, Haystac
Krajina: Austrália

Ako viete porozumieť človeku, ak je  jediným možným spôsobom dorozumenia očný kontakt: Špeciálnou očnou abecedou.

Asha EK Hope Foundation, “Blink to Speak”
Agentúra: TBWA\India
Krajina: India

A na záver, jedno drsné video, ktoré autori vytvorili, aby sa spýtali, či majú ľudia právo na eutanáziu. Je to silný príbeh, autori ani nedúfajú, že ho pozriete do konca.

Go Gentle Australia, Stop the Horror

Agentúra:  Cummins&Partners, Sydney
Krajina: Austrália

    Strategický Newsletter

    Top správy z marketingu, médií a reklamy.

    Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

    Cookies

    Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.