Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
26.06.2018, 12:32

Jan Steyrer: Pre Slovákov je auto symbolom statusu

Marketingový riaditeľ ŠKODA AUTO Slovensko hovorí v rozhovore pre Stratégie o dizajnovej revolúcii značky Škoda, o raste na čínskom trhu i víziách elektromobility.

Jan Steyrer: Pre Slovákov je auto symbolom statusu
Zdroj: Lenka Imrichová

S: Ako hodnotíte obdobie od nástupu do spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko? V čom je to pre vás nové, iné?

Fungovanie na Slovensku je zatiaľ asi najlepšia časť môjho pracovného života. Je to úplne iné. Doteraz som totiž desať rokov pracoval v centrále, kde som mal na starosti celosvetové úlohy. A teraz mám možnosť pracovať na omnoho menšom, kompaktnejšom a prehľadnejšom trhu. Oveľa rýchlejšie vidíte reakciu na vašu akciu a práve z tohto pohľadu je to pre mňa veľmi zaujímavá zmena.

S: Škoda ponúka českým a slovenským manažérom riadiť celosvetové aktivity značky. Ako sa darí presadzovať lokálne špecifiká v rámci globálneho manažmentu?

Som veľmi rád, že naša spoločnosť dáva ľuďom takúto príležitosť a motivuje ich, aby rotovali po svete. Je to skúsenosť na nezaplatenie. Škoda má stratégiu, ale to asi nepoviem nič nové, „mysli globálne, konaj, ak je to potrebné, lokálne“. Pôsobíme na viac ako 100 trhoch a stratégia značky je jasne definovaná. Vždy však nasledujú diskusie, čo sa na danom trhu môže urobiť lokálne. A práve v tom vidím výhodu spomínaných rotácií. Lokálny manažér prinesie z centrály do zahraničia „škodovácky“ pohľad na trh a idey, ktoré reprezentujú centrálu. Ale zároveň je rovnako dôležité aj to, že keď sa vráti späť, prináša so sebou mnoho inšpirácií z trhu, na ktorom pôsobil, a ktoré možno v centrále nemali. Ja som napríklad pracoval v Rusku a po návrate som na mnoho vecí pozeral inak. Keď poznáte rôzne trhy, je to veľmi obohacujúce.

S: Pred príchodom na Slovensko ste mali na starosti dílerskú sieť. Marketing predajcov môže byť v mnohých aspektoch iný ako ten na úrovni centrál. Často sú záujmy komunikácie protichodné. Ako to hodnotíte vy?

Nepovedal by som, že protichodné. Primárne zameranie na značku, budovanie povedomia, imidžu je úloha centrály. Primárna úloha dílera je predať. Ich komunikácia je zameraná viac predajne, prípadne lokálne. Ale to je v poriadku, pretože to zase nemôžeme robiť my. Takže skôr by som povedal, že sa tieto záujmy dopĺňajú.

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.