StoryEditor

Za efektivitou digitálu nie je iba klik

02.07.2018, 11:21
So šéfom digitálu agentúry Wavemaker Radovanom Pišným aj o tom, aký obsah je dnes pre zadávateľov atraktívny.

Klik už vôbec nie je to najkľúčovejšie, o čo sa dnes v digitáli snažíme. „Omnoho dôležitejšie je spoznať cestu používateľa tak, aby sme na základe jeho správania o ňom získali čo najviac dát,“ tvrdí Radovan Pišný šéf digitálu v agentúre Wavemaker. A dáta by mali byť také kvalitné, aby sme zadávateľovi ponúkli používateľa, ktorý má alebo bude mať záujem jeho produkty kupovať.

S: Tvrdíte, že digitál nie je o poslednom kliku na Googli. Ale že ide o omnoho náročnejšiu a komplexnejšiu disciplínu.

Ten rozdiel spočíva najmä v tom, že na nákup sa snažíme pozerať ako na cestu, ktorou spotrebiteľ prechádza, kým sa dostane k nejakému engagementu. Snažíme sa identifikovať touchpointy, ktoré človeka ovplyvňujú v rôznych štádiách – v pasívnom štádiu a v aktívnom. My dnes už nehovoríme o tom, koľko výdavkov posunieme do baneru, ale akým spôsobom podchytiť zákazníka, keď sa napríklad nachádza v pasívnom štádiu nákupu. Je pre nás dôležité identifikovať jeho správanie v čase, keď si vyhľadáva informácie či porovnáva ceny, ale aj vtedy, keď si na produkty, ktoré bude potrebovať, ešte len názor vytvára.

S: Takže sme sa definitívne zbavili toho, že úspech nie je klik.

To je pravda. Na internete je niekoľko desiatok percent ľudí, ktorí klikajú na formáty, ale musíme objektívne priznať, že väčšina vôbec nekliká. Čo však neznamená, že si to posolstvo značky neodčíta – funguje to rovnako ako v iných typoch médií – televízii, rádiu, printe či OOH.

S: Dnes už nie je dôležité, aby sme klikli na baner?

Nie. Ale práve preto je omnoho podstatnejšie merať dosahy na značku. Dnes bežne meriame napríklad to, ako človek vnímal značku či produktové benefity pred kampaňou a po kampani. Pomáhajú nám pri tom technológie, ktoré presne vidia, či používateľ reklamný formát videl, alebo nevidel. Naprieč zasiahnutou a kontrolnou skupinou respondentov realizujeme prieskum, kde na základe, povedzme, troch otázok vieme vyhodnotiť, ako digitálna kampaň prispela k nárastu znalosti značky.

S: Ako na túto zmenu reagujú zadávatelia...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-16 12:53:20 - Feat.: - Title: Trendy v digitále: Všetci spomínajú AI, ale trh ovplyvnili aj nižšie budgety 02 - Modified: 2024-02-12 08:00:00 - Feat.: - Title: Rita Harnett: Spomalenie nákupnej cesty môže zvýšiť efektivitu predaja 03 - Modified: 2023-09-22 11:38:00 - Feat.: - Title: Ak chceme lepšiu budúcnosť, treba ísť voliť, hovorí v novej kampani Slovenská sporiteľňa 04 - Modified: 2023-09-19 09:28:35 - Feat.: - Title: Wavemaker: Televízia by mala rásť, ale dynamika sa zmierňuje 05 - Modified: 2023-08-21 08:34:51 - Feat.: - Title: Focus na mladých: Nie je problém zasiahnuť GEN Z, ale zaujať ju (anketa Stratégií medzi expertmi digitálnych a mediálnych agentúr)
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 10:20