Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
04.07.2018, 11:20

Lidl bojuje proti záplave plastov. Prestane predávať jednorazové plastové výrobky

Do konca roku 2019 ukončí vo všetkých slovenských predajniach ponuku plastových výrobkov na jedno použitie.

Lidl bojuje proti záplave plastov. Prestane predávať jednorazové plastové výrobky
Zdroj: Lidl SR

V nadväznosti na záväzok obmedziť používanie plastov o 20% do roku 2025, podniká Lidl Slovenská republika ďalšie konkrétne kroky. Diskontný reťazec sa rozhodol prestať do konca roku 2019 predávať vo všetkých svojich 132 predajniach na Slovensku plastové výrobky na jedno použitie ako sú slamky, jednorazové poháre a šálky, taniere, príbory a vatové tampóny s plastovou paličkou. Tieto produkty budú nahradené výrobkami z alternatívnych a recyklovateľných materiálov, na vývoji ktorých momentálne Lidl pracuje spolu so svojimi dodávateľmi.

V ďalšom kroku je cieľom Lidla dosiahnuť zmenu príborov a slamiek na pitie aj v oblasti polotovarov a nápojov. „V oblasti nášho strategického postoja k plastom sledujeme jasný prístup, ktorý hovorí: nahradiť - obmedziť - recyklovať. Rozhodnutím prestať predávať plastové výrobky na jedno použitie znižujeme objem plastov a prispievame tak k nášmu zlepšeniu v tomto smere,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za oblasť nákup.

Lidl Slovenská republika dopredá už nakúpené výrobky a následne ich v sortimente nahradí produktami z alternatívnych materiálov.

Úspornejšie obaly, menší podiel plastov

Lidl sa dlhodobo snaží znižovať objem použitých obalových materiálov a zároveň zvyšovať ich recyklovateľnosť. Stanovené ciele sú logickým pokračovaním tejto stratégie. „Spolu s našimi dodávateľmi diskutujeme o tom, pri ktorých produktoch môžeme úplne odstrániť plastové obaly, alebo ich nahradiť inými, ekologickejšími alternatívami. Pri ovocí a zelenine ponúkame čoraz viac nebalených produktov. O takýto postup sa snažíme aj pri iných tovarových skupinách - napríklad pri niektorých druhoch oblečenia sme už dávnejšie úplne odstránili plastové fólie,“ vysvetlil Martin Nagy.

Diskontný reťazec zároveň na Slovensku momentálne už iba dopredáva najtenšie deväťcentové igelitky a postupne rozširuje ponuku ekologických tašiek vhodných na viacnásobné použitie.

Vyradením najtenších igelitových tašiek odbremení Lidl Slovenská republika životné prostredie o 125 ton plastu ročne. Spomenuté plastové výrobky na jedno použitie predstavujú ročný objem ďalších 35 ton, čo v súčte znamená 160 ton plastov. Lidl na Slovensku v roku 2017 recykloval bezmála 800 ton plastov - vo všetkých 132 predajniach a troch logistických centrách obchodného reťazca platí politika dôsledného triedenia odpadov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.