10.07.2018, 12:52

Anorektička Valentína sa snaží v kampani pomôcť ľuďom bojovať proti poruchám príjmu potravy

S podporou Ligy za duševné zdravie a reklamnej agentúry Respect rozbieha crowdfundingovú kampaň.

Anorektička Valentína sa snaží v kampani pomôcť  ľuďom bojovať proti poruchám príjmu potravy
Zdroj: Youtube

Prieskum agentúry 2muse ukázal, že polovica Slovákov nevie, že poruchy príjmu stravy sú smrteľné. Osvetu o poruchách sa rozhodla robiť dievčina, ktorá jednej z nich podľahla. Valentína Sedileková bojuje s anorexiou od svojich ôsmich rokov.

Prostredníctvom kampane sa rozhodla pomôcť hlavne kvôli tomu, že si uvedomuje, akým závažným spôsobom táto porucha mení správanie človeka a ohrozuje jeho život.

Anorexia ma priviedla do štádia, že som trpela ťažkými a hlbokými depresiami. Práve preto sa predomnou otvorili len dve možnosti. Buď zabojujem alebo to nejak ukončím. hovorí Valentína, ktorá v týchto dnôch odštartovala edukatívny projekt s názvom Chuť žiť.

Názov vypovedá o tom, že tieto poruchy sú závažné ochorenia týkajúce sa nielen trávenia, ale aj psychického stavu a treba ich liečiť s pomocou odborníkov a psychoterapie. Spomedzi psychických porúch majú dokonca najvyššiu úmrtnosť.

Zarážajúci údaj, ktorý priniesla agentúra 2muse je ten, že až tretina ľudí si myslí o ľuďom trpiacich anorexiou, že je to len módny výstrelok. Tento prieskum pripravila agentúra pre projekt Chuť žiť. Až 33% ľudí by nenapadlo osobe trpiacej anorexiou vyhľadať lekársku pomoc. Niektorí ľudia si dokonca myslia, že ľudia, ktorí nimi trpia, chcú byť zaujímaví a snažia sa na seba upútať pozornosť.” dodáva Lucia Hanušová z agentúry 2muse.

Edukačná kampaň má búrať mýty a pod vedením odborníkov má pomôcť ľuďom trpiacim takýmito chorobami. S podporou O2 dokonca precentuje niekoľko miest a škôl, kde sa žiaci zúčastnia diskusie s odborníkmi.

Kampaň podporuje a podieľa sa na jej realizácií Liga za duševné zdravie a reklamná agentúra Respect APP. Valentína rozbieha crowdfundingovú kampaň na vyzbieranie zdrojov na jednotlivé aktivity, predovšetkým na workshopy a pomoc najviac ohrozeným skupinám ľudí - mladistvým na školách a športovcom.

Viac sa o projekte môžete dozvedieť TU.

Strategický newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.