Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
11.07.2018, 16:30

Fénix, ktorý vstal z popola. Tlačiareň Willmark sa vrátila na trh s novými technológiami

Nadizajnovali si moderný a ekologický strojový park, vynovili aj produktové porfólio.

Fénix, ktorý vstal z popola. Tlačiareň Willmark sa vrátila na trh s novými technológiami
Zdroj: Jakub Jurášek, Willmark

Pred dvomi rokmi prišli pri nešťastnej udalosti o firmu, ktorú budovali viac ako 15 rokov. Rozhodli sa však vrátiť do polygrafického biznisu a vybudovať firmu odznova. Na jeseň 2017 sa vrátili s modernými ekologickými tlačiarňami a najmä s vynoveným produktovým porfóliom s ťažiskom na tlačoviny určené pre POS/POP reklamu, obalový dizajn (packaging), a aplikácie pre in-store, retail a branding predajní. S akými víziami sa rozhodli oživiť značku Willmark, hovorí Jakub Jurášek, managing director Willmark Europe.

Po nešťastnej udalosti na konci roku 2015, keď vám do tla zhorela celá prevádzka aj so strojovým parkom, ste na jeseň minulého roka opäť obnovili svoju činnosť.
Nie príliš radi sa aj z emocionálnych dôvodov vraciame k tej nešťastnej udalosti. Stále to vnímame ako veľkú biznisovú tragédiu. V jednom momente sme prišli o úspešnú firmu, ktorá mala pobočky v štyroch krajinách a zamestnávala desiatky ľudí.

Prečo ste sa rozhodli vrátiť do biznisu a začať odznova?
Po roku od vyhorenia sme si sadli a začali celé to nešťastie vnímať „po americky“ ako challenge – veľkú výzvu. Rozhodli sme sa to skúsiť robiť inak, v menšom, efektívnejšie. Snažili sme sa poučiť z minulých chýb, ktoré sme, prirodzene, ako každý, robili. Chceli sme zabojovať o našu značku, o náš príbeh. Asi to znie emocionálne až naivne, ale páči sa nám, že sme Fénix, ktorý vstal z popola.

Čo bude gro vášho biznisu?
Vyskladali sme si, čomu sa chceme venovať a na čom sa dá biznisovo zarobiť. Pragmaticky a emocionálne sme sa rozhodli neobnoviť vetvu vonkajšej reklamy, na ktorej Willmark do značnej miery za predchádzajúcich 15 rokov vyrástol a ktorá tvorila viac ako polovicu nášho obratu a menšiu časť zisku. Rozhodli sme sa prispieť k eliminácii vizuálneho smogu tým, že už negenerujeme bilbordy či megaboardy.

Tlačiareň, ktorá neprodukuje vizuálny smog? Dá sa to?
Vysvetlím. Klientom, ktorí majú záujem o komplexnú kampaň, vieme bilbordy alebo štítové steny dodávať subdodávateľsky pomocou siete našich partnerských tlačiarní. Nechceme však nosiče outdoorovej reklamy vyrábať interne na našich technológiách. Zamerali sme sa primárne na segment POS/POP reklamy, teda na in-store produkty určené pre retail a FMCG segment. 

Kto sú vaše partnerské tlačiarne?
Vytvorili sme skupinu štyroch firiem, kde je významným strategickým partnerom spoločnosť Dolis. Ďalším je ofsetová tlačiareň Goen s vlastným formátom B1 a maloformátovým digitálom. V skupine máme aj B2 ofset, samozrejmosťou je vlastná finalizácia a knihárina. Sme teda súčasťou veľkého produkčného domu, ktorý zastrešuje všetko od vizitky po veľké formáty.

Čím sa chcete presadiť na trhu a odlíšiť od konkurencie?
Tým, že sme začínali na „zelenej lúke“, nadizajnovali sme si strojový park tak, že máme iba nové technológie poslednej generácie. Všetky boli vyrobené v roku 2017. Jedine náš najväčší, investične najnáročnejší stroj Inca Onset S40 má štyri roky. Všetky naše technológie sú nové, ekologické a „voňavé“. Cítili sme, že už nechceme byť súčasťou neekologického prúdu solventných riedidlových tlačiarní. Chceli sme sídliť v peknej polyfunkčnej budove, čo by s neekologickými technológiami nebolo možné.

Zdroj: Inca Onset S40, Willmark

Čím sa súčasný Willmark líši od toho minulého?
Vrátili sme sa so zmeneným konceptom. Sme na trhu takmer 20 rokov a historicky sme vnímaní ako veľkoformátová tlačiareň, čo postupne meníme. Chceme zachovať to dobré, čo Willmark mal, teda zameranie na kvalitu a polygrafické know-how našich ľudí, no chceme sa už profilovať ako špecialisti na POS/POP reklamu. Denne navrhujeme a vyrábame rôzne stojany, standy, displeje, policové systémy, závesné pútače, modely produktov, promo stolíky či dekorácie na eventy. Vďaka vlastnému tímu dizajnérov a konštruktérov dokážeme klientom navrhnúť a vyrobiť akýkoľvek jedinečný atyp ako model produktu v nadživotnej veľkosti či originálny displej, a to dokonca v náklade už 1 kus, resp. v malých a stredných sériách.

Na čom realizujete výrobu?
Máme 6-farebný stroj Inca Onset S40, čo je najrýchlejšia UV tlačiareň na Slovensku a jeden z najrýchlejších UV strojov s vysokým rozlíšením na svete. Má kapacitu až 470 m2 za hod. a priamo potláča rozmanité druhy tabuľových materiálov, ako sú rôzne hrubé lepenky a kartóny, PVC a kapa dosky, kompozitné sendvičové materiály ako dibond/alubond, akryl a pod. Na trhu sú podobné stroje, no s rýchlosťou 20 – 30 m2 za hod. Náš stroj má podobnú kapacitu ako väčšina relevantných doskových tlačiarní na slovenskom trhu dohromady. Vlastníme aj hybridné UV HP Scitex FB 750 so šírkou tlače 250 cm a schopnosťou tlačiť aj bielu farbu, a latexovú tlačiareň najvyššej generácie HP Latex 570. Výstupy z našich technológií následne finalizujeme na digitálnom orezovom stole Kongsberg, ktorý tlačoviny orezáva, frézuje, vŕta a biguje.

Celý rozhovor si môžete prečítať v špecializovanej prílohe magazínu Stratégie - Veľkoformátová a maloformátová tlač.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.