Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
13.07.2018, 07:27

Dúhový PRIDE v Bratislave podporia známe značky

Podujatie sa uskutoční 14. júla.

Dúhový PRIDE v Bratislave podporia známe značky
Zdroj: Facebook

Už zajtra, 14. júla sa v bratislavskom centre uskutoční takzvaný Dúhový PRIDE. Organizuje ho Dúhový PRIDE Bratislava ako samostatné občianske združenie založené QLF a Iniciátívou Inakosť. Ide o mimovládnu organizáciu, ktorej cieľom je podpora viditeľnosti komunity lesieb, gejov, bisexuálov, transrodových a intersexuálnych ľudí na Slovensku.

Jeho poslaním je nadväzovať na myšlienku podobných sprievodov po celom svete, že všetci sú si rovní, bez ohľadu na sexuálnu orientáciu alebo rodovú identitu. Pochod je farebnou prechádzkou po Bratislave, počas ktorej k LGBTI ľuďom pridávajú najbližší a známi.

Zaujímalo nás, ktoré značky sa rozhodli Dúhový PRIDE podporiť. Opýtali sme sa riaditeľa Iniciatívy Inakosť Martina Macka, či je ťažké nájsť spoločnosti, ktoré sa rozhodnú podporiť takúto udalosť. „ Firmy si aj na Slovensku čím ďalej viac uvedomujú, že majú zamestnancov a aj zákazníkov z radov LGBT komunity. V posledných dvoch rokoch nás začali samé aj iniciatívne oslovovať. Ide väčšinou o spoločnosti, ktoré už majú zabehnutú spoluprácu s podobnými podujatiami v zahraničí alebo v nich pôsobia LGBT zamestnanecké skupiny,“ odpovedá pre Stratégie Macko. Ďalej vysvetľuje: „Dúhový PRIDE Bratislava je najvýznamnejším podujatím zameraným na LGBT komunitu. Podľa celoslovenského LGBT prieskumu 2017 ho pozná vyše 85 % LGBT ľudí a aj tí, ktorí sa na ňom nezúčastňujú priamo určite sledujú dianie okolo neho. Z tohto pohľadu má pre firmy do budúcna veľký potenciál, ktorý dnes určite nie je naplnený.“

V prípade niektorých značiek môžeme hovoriť o dlhodobej spolupráci. Existujú napríklad firmy, ktoré podporujú Dúhový PRIDE od začiatku. Ako príklad uviedol Martin Macko spoločnosť IBM na Slovensku, kde vznikla LGBT zamestnanecká skupina už v roku 2008 a na PRIDE sa vraj zúčastňujú od prvého ročníka, ktorý bol v roku 2010. Pridali sa k ním aj skupiny zo spoločností Dell, Lenovo, Accenture a pod. „Spolupráca s IBM prerástla v tomto roku aj do finančnej podpory festivalu,“ dopĺňa informácie Macko.

Spoločnosti, ktoré sa rozhodnú podporovať LGBT majú vždy vnútorné politiky podpory rozmanitosti a rovnosti. Často v nich existujú LGBT zamestnanecké skupiny. Tieto značky to sú: „Je to spoločnosť IBM, ktorá sa bude prezentovať aj stánkom na Hviezdoslavovom námestí. Novinkou je tento rok spolupráca so spoločnosťami AbbVie a GlaxoSmithKline, ktoré budú na námestí realizovať testovanie a poradenstvo o HIV a hepatitíde. Reagujú tak na nedostatočnú prevenciu týchto ochorení na školách a fakt, že takéto festivaly sú väčšinou navštevované mladými ľuďmi (nielen z LGBT komunity),“ vysvetľuje Macko.

Mediálne udalosť podporil magazín QYS a gaymap.cz. Medzi partnermi sa objavili napríklad aj Amnesty International, Nová CvernovkaTepláreň, kde sa podujatie bude odohrávať. Hlavným donorom je Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky.

Pozrite si aj ukážku značiek, ktoré sa postavili za LGBT vo svete. Niektoré nápady sú naozaj zaujímavé. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.