StoryEditor

Mattoni orol v novom šate. Takto sa zmenil jeho dizajn

23.07.2018, 12:14
Autor:
redred
Vytvorila ho Míla Fürstová, medzinárodne uznávaná česká grafička žijúca v Londýne.

Pri diaľnici D1 neďaleko Nového mesta nad Váhom neuvidíte známeho orla, ktorý je symbolom tradičnej značky minerálnej vody Mattoni. Veľkoplošný „orol“ bol nahradený umeleckým motívom. Vytvorila ho Míla Fürstová, medzinárodne uznávaná česká grafička žijúca v Londýne. 

Mattoni

Pútač po novom nemá reklamný odkaz, logo či žiaden iný komerčný prvok. 

„Rozhodli sme sa rozlúčiť s diaľničnými orlami ako reklamou. Chceme prenechať priestor umelcom k premene orlov podľa svojich návrhov s ambíciou stať sa stálou inštaláciou umeleckých diel v krajine a prispieť tak k jej oživeniu,“ vysvetľuje Ondřej Postránský, riaditeľ strategického marketingu spoločnosti KMV.

Spoločnosť Karlovarské minerální vody (KMV) oslovila s ponukou vytvoriť výtvarné dielo na netradičnej ploche vo verejnom priestore Mílu Fürstovú, českú maliarku a grafičku, ktorá dlhodobo žije v Londýne. Míla pracuje dnes už so vzácne používanou technikou leptu a jej grafika je charakteristická precíznymi detailmi, ktoré ako celok vytvárajú pôsobivé obrazce.

„Orlice Mattoni ma vždy priťahovali ako surrealistický počin, ktorý sa dostáva hlboko do povedomia ľudí, ktorí cestujú okolo nich. Keď pri svojich návratoch z Anglicka, kde už dvadsať rokov žijem, prechádzam na diaľniciach okolo orlov Mattoni, v duchu si hovorím... „už som doma“. Moje vnímanie orla teda vychádza zo silného pocitu návratu domov a návratu do detstva,“ približuje Míla Fürstová.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 02:53