Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
27.07.2018, 09:14

Creative week: Aby sa nezabudlo na kampane so zaujímavou myšlienkou

Pripomeňte si ich.

Creative week: Aby sa nezabudlo na kampane so zaujímavou myšlienkou
Zdroj: Adweek

Po úspešnej kampani Like My Addiction prišla agentúra BETC s ďalším kreatívnym nápadom s názvom Laurence´s secret. Myšlienka je podobná, no tentokrát na to agentúra išla inak. Do bytu poslala niekoľko amatérskych detektívov, ktorým dala za úlohu zistiť, čo sa v byte stalo a kto v byte žil. Tipovali rôzne - vrah, zločinec alebo upír, no ku skutočnému rozlúsknutiu prípadu sa nedopátrali. Na konci spotu sa objaví skutočná Laurenc, ktorá vysvetlí, čo sa v byte dialo a prizná sa k alkoholizmu.

Francúzska značka Lacoste vymenila ikonického krokodíla za 10 ohrozených druhov zvierat. V spolupráci s charitatívnou organizáciou na ochranu zvierat a kreatívnou agentúrou BETC, spoločnosť  v limitovanej edícii polokošieľ nahradila typický obrázok krokodíla živočíchmi v ohrození. Každému zvieraťu je venovaný presne taký počet polo tričiek, aký je ich reálny počet vo voľnej prírode. Celkovo bolo k dispozícii na predaj 1 775 produktov, ktoré bolo možné zakúpiť si aj online a podporiť tak zaujímavú myšlienku.  

Instagram je rajom krásnych fotografií, ktoré používatelia denno-denne postujú na svojich profiloch. Kampaň #TooLaterGram ukazuje tieto krásne miesta inak. World Wildlife Fund v spolupráci s agentúrou TBWA \ Paris vymysleli kampaň, ktorou destinácie ukazujú tak, ako naozaj po niekoľkých rokoch znečisťovania vyzerajú.

Agentúra WWF spolupracovala s deviatimi populárnymi „Instagramermi“, ktorí uverejňovali fotky pokojných destinácií po celom svete, v prvom momente vyvolali ospevujúce komentáre krásneho prostredia. Zábery však boli trochu návnadou. Tie, ktoré nasledovali ukazujú, že malebné miesto určenia je ilúzia a skutočné prostredie bolo skutočne zničené znečistením, vykálaním a inými formami zničenia.

„Kampaň cestovala po celom svete bez potreby akéhokoľvek slova, či prekladu,“ hovoril o kampani pre Adweek kreatívny riaditeľ TBWA/ Paris Jacquelin Guillaume-Duverne.

Pred zimnými paraolympijskými hrami vytvorila Toyota účet na Instagrame, na ktorý prispievala fotkami, ktoré sú filtrom upravené tak, aby ukázali ako vidí nevidiaci. Konkrétne 18 ročná zrakovo postihnutá lyžiarka Menna Fitzpatrick. Názov účtu je SeelikeMenna a určite sa ho oplatí vidieť. Ukazuje videá a fotky z jej života, jej očami, ktorými vidí len na 3 percentá. Fanúšikovia si teda môžu predstaviť, ako je to trénovať na paraolympiáde.

Spoločnosť Toyota účet vytvorila ako súčasť kampane ´Start Yout Impossible´. Na projekte, kde použila filter 3- percentného videnia spolupracovala so spoločnosťami Saatchi & Saatchi, Dentsu a Archer Markom. Divákom tak dáva pocítiť, aký je život lyžiarky Menny.

​Veľmi populárna v Číne sa stala reklama od spoločnosti Apple. Pri príležitosti príchodu Nového roka pripravila agentúra emotívny spot založený na skutočnej udalosti. Krátky príbeh ukazuje mamu, ktorá pracuje ako vlaková sprievodkyňa a počas sviatku neuvidí svojho syna. Dohodnú sa, že jej setra dovedie dieťa na nástupište, kde spolu môžu stráviť 3 minúty. Spot sa volá „Three Minutes“. Pozrite sa, ako vzácny čas prebiehal.

Zaujímavosťou je, že v siedmich minútach nie je ani raz ukážka značky Apple. Spot je ale natočený novinkou Iphone X. Video si pozrelo v priebehu týždňa 68 miliónov fanúšikov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.