Pre content marketing a natívnu reklamu bola jar najviac dynamickým obdobím, aké kedy zažila. IAB Slovakia zorganizovalo už druhé pokračovanie Festivalu natívnej reklamy. Prišlo viac rečníkov, viac návštevníkov a akcii dali priemernú známku 4,5 z 5. Festival tiež poukázal, že nech je tvorba a šírenie kvalitného obsahu akokoľvek zaujímavý reklamný formát, je stále mladý, nepoznaný a s viacerými detskými chorobami.

Významným míľnikom bolo preto vydanie knižky Obsah, ktorý ľudia milujú, príručky o natívnej reklame a obsahovom marketingu. Je určená všetkým, ktorí by sa chceli dozvedieť viac o tom, ako inzerovať nevtieravo a efektívne. V publikácii nájdu ucelený prehľad pojmov, typy formátov aj s ukážkami, vzory zadaní i predpovede do budúcna.

Treťou výbornou správou bolo udelenie medzinárodných ocenení pre Zoznam.sk a Strossle za projekt porovnávajúci kvalitu návštevnosti z médií a Facebooku. Zistili, že aj keď má sociálna sieť o nás toľko dát, že nás často pozná lepšie ako my sami, vydavatelia sú pre komerčný obsah stále lepším zdrojom návštevníkov. Kým v náročnej medzinárodnej konkurencii na IAB Research Awards to stačilo “iba” na shortlist, na prestížnom Digiday Media Awards už z toho bolo 1. miesto za najlepšiu platformu na natívnu reklamu. Výhra je ďalším dôkazom, že aj na malom Slovensku vieme robiť svetové projekty.

Content marketing nám prekvitá. Okrem “veľkých” udalostí sú toho dôkazom stovky kampaní, ktoré za druhý kvartál prebehli. V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa výrazne zlepšila kvalita produkcie, pričom sa zachovalo čaro nenásilného proma. Nasledujúci zoznam berte ako subjektívny výber tých najkrajších jarných kampaní:

Natívne v televízii

Pomalý internet je častou sťažnosťou zákazníkov volajúcich na infolinky mobilných operátorov. V O2 Slovakia zareagovali vtipným videom s návodom, čo všetko môžeme spraviť, aby sa nám ten net rozbehol. Ku dňu písania tohto článku malo video viac ako 700 000 videní.

 

S konceptom však operátor a ich mediálka Zenith pracovali ďalej. Hlavný hrdina z videa vystúpil v Jojkárskej relácii Inkognito, kde okrem iného porozprával aj o riešení pomalého internetu. K tomu vydali článok na cas.sk, ktorý mal cez 50 000 čítaní. Nádherné spojenie onlinu a televízie.

Táto akadémia vás naučí grilovať

Už aj Podravka spustila vlastný receptársky web, krásne vizuálne spravený a prirodzene napojený na produkt. Návštevníci si tu video či textové recepty môžu nájsť sami, alebo si ich môžu dať odporučiť podľa testu svojej nálady. Stránka ponúka i akadémiu grilovania, teda učí, ako založiť oheň, pripraviť jedlo a gril. Agentúra PHD sa v komunikačnej stratégii zamerala predovšetkým na Food & Drink weby v sieti Strossle. Testovali a optimalizovali výkonnosť headlinov, vďaka čomu efektívnejšie využili klientov rozpočet. Najlepšia verzia mala CTR takmer 5 krát lepšie ako najhoršia, vďaka čomu boli schopní znížiť cenu preklikov o 25 percent.

Zdroj: Podravka

Seriál, na ktorom si pochutíte

Online seriál nového gastro webu Don Appetit je krásnym príkladom toho, že content marketing je vhodný nielen pre veľké firmy. Influencer Bekim jazdí po reštauráciách, hodnotí kvalitu jedla, rozpráva sa s kuchármi. Seriál, za ktorým stojí agentúra Hype, má už cez 150-tisíc videní. K tomu cez Instagram Stories uverejňujú rozličné minihry, vďaka ktorým majú príspevky priemernú mieru interakcií viac ako 50 percent.

Sila influencerov

Ukážkovým príkladom spolupráce s influencermi bolo spustenie nového produktu, smartwater od Coca-Coly. Starmedia sa spojila s ambasádorom Sajfom, Refresherom a Daybyme a priniesli kampaň, ktorú videlo viac ako 2 milióny ľudí. Príspevky od microinfluencerov mali viac ako 25 000 srdiečok. Zaujímavosťou tiež je, že takmer všetok rozpočet kampane išiel do natívnej reklamy.

Zdroj: Daybyme

Nič nie je nemožné

Telekom dlhodobo všetkým pripomína, aké možnosti nám ponúkajú moderné technológie. Vďaka nim máme podmienky na podnikanie, zábavu i krajší život lepšie ako kedykoľvek predtým. 

V spolupráci so Startitup.sk natočili seriál, v ktorom navštevujú nádejné i známe technologické firmy. Ich lídri vysvetľujú čo robia, kde pracujú, či aký je ich názor na riadenie firiem a ľudí. Tému vplyvu technológií na život rozpracovalo pre klienta aj SME Creative v sérii troch článkov, ktoré si prečítalo spolu viac ako 100 000 ľudí a ktoré zdieľali takmer dvetisíckrát. Tomu sa hovorí tvoriť pútavý obsah.


Ktorý mileniál myslí na dôchodok?

Ako vysvetliť a presvedčiť mladých ľudí, ktorí na starobu nemyslia ani omylom, že majú vstúpiť do 2. dôchodkového piliera? Refresher síce dostal náročnú úlohu, ale cieľovka ako vyšitá. Pripravili preto sériu edukatívnych rozhovorov i vtipných článkov s celkovo takmer 50 000 videniami. Teraz už všetci mladí vedia, že za jeden dôchodok si kúpia napríklad 367 cheeseburgerov v McDonalde.

Samizdatové vydanie Sódy

Férovosť a boj za slobodu sú už dlhodobo súčasťou komunikácie O2 Slovakia. Na deň slobody tlače, 3. mája, vydali svoj magazín Sóda v “partizánskej”, samizdatovej verzii. Efektne tak poukázali na hodnotu vecí, ktoré mnohí berú za samozrejmé.  Samizdatové vydanie Sódy bolo súčasťou výberu kníh v minulosti cenzurovaných, ponúkané v Martinuse.

Zdroj: Soda - Martinus

Inšpiratívne jednohubky

Universal McCann pripravilo pre Stella Artois brandovú kampaň s microinfluencermi na Daybyme. Prémiovosť značky komunikovali cez mestské zážitky zo Singapuru, z Rigy, Dubaja, Tallinu či Bratislavy. Kampaňou zasiahli 320 000 ľudí a pekné fotky získali cez 15 000 lajkov.  

Zdroj: Daybyme

Kvízy sú výborný nástroj, ako naučiť zákazníkov výhody produktu, odpromovať jeho vizuál a zároveň sa napojiť na bežné nadlinkové kampane. Ukážkovým príkladom je promo novej kreditky od Tatra banky na Hashtag.sk, ktorý vytvorila redakcia v spolupráci s agentúrou Zenith.

Zdroj: Tatrabanka

Podujatia sú tiež pekný obsah. Bory Mall každoročne organizuje “Boriešok roka”, súťaž o najkrajšieho psíka. Agentúra MDS na podporu pripravila komunikáciu cez sociálne siete, v ktorom ľudia prihlásili viac ako 800 domácich miláčikov. Top 10 potom postupovalo do veľkého finále v nákupnom centre.

Zdroj: Bory Mall

Vďaka svojej šírke bola ukážková kampaň na domáce testy Veroval. Až trinásť článkov a recenzií vzniklo zo spolupráce medzi Starmedia Co. a poprednými médiami. Ten na Vysetrenie.sk mal 28 000+ čítaní, 200+ zdieľaní a až 2 353 preklikov na stránky produktov. Články boli tiež podporené návštevnosťou zo siete Strossle. S natívnou reklamou sa počíta čoraz viac ako len s trendy doplnkom.

Chcete sa aj vy naučiť tvoriť obsah, ktorý budú vaši zákazníci milovať? Stiahnite si príručku natívnej reklamy.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.