Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
20.08.2018, 08:00

Funguje nám mix online a offline s dávkou kreatívnej kontroverznosti

Zuzana Magálová, brand manažérka značky Absolut, hovorí o nahote v reklame, spojení značky s umením, ale aj o efektivite aktivácií.

Funguje nám mix online a offline s dávkou kreatívnej kontroverznosti

S: Ako by ste pár slovami vystihli značku Absolut?

Kreatívna, odvážna a inšpirujúca párty vodka. Za konkurenčnú výhodu Absolut vodky môžeme považovať jej imidž a pozíciu globálnej ikony medzi prémiovými vodkami.

S: Každý rok prichádzate, už tradične, s limitovanou edíciou...

Áno, aj v tomto roku uvedieme na trh limitovanú edíciu Absolut vodky. Čo sa týka chuti je každá jedna limitovaná edícia obsahom rovnaká, líši sa len jej obal, ktorý je tentoraz inšpirovaný tým najsilnejším citom, ktorý verím, že zažil každý jeden z nás. Limitka uzrie svetlo sveta za pár týždňov v priebehu októbra, takže viac už prezrádzať nebudem  Podporíme ju online aj v offline prostredí.

S: Absolut dlhodobo spolupracuje s umelcami. Príkladom je minuloročná kampaň Absolut Slovak Art, v rámci ktorej sa mohli mladí lokálni maliari či grafici zviditeľniť vlastným dizajnom fliaš pre špeciálnu limitovanú edíciu. Plánujete v spojení s umením pokračovať?

Slovak Art ako nápad šikovnej, teraz už bývalej, social brand managerky v Triade, bol príkladom lokálne relevantného obsahu na sociálnych sieťach. Obrovský záujem fanúšikov nás prekvapil a veľmi potešil a fľaše prilákali aj množstvo zahraničných zberateľov. Sme radi, že práve Absolut vodka, ktorá má k umeniu a kreativite bližšie ako ktorákoľvek iná značka spiritu, mohla počas minulého roka podporiť 12 nadaných tvorcov. V najbližšom období však podobnú kooperáciu s umelcami nechystáme.

S: Absolut spustila kontroverznú kampaň „Vodka, ktorá nemá čo skrývať“, v ktorej účinkovali zamestnanci Absolut úplne nahí. Čo bolo jej cieľom a ako sa ho podarilo naplniť?

Témami kampane a samotného videa je transparentnosť pri výrobe a trvalo udržateľný rozvoj. V ostatnom čase veľmi rezonujú na celom svete, Slovensko nevynímajúc. Absolut vodka zastáva názor, že práve udržateľnosť je podstatou fungovania každej progresívnej spoločnosti, a terajšia generácia sa o ňu zaujíma viac, ako ktorákoľvek predtým. Cieľom kampane bolo umocniť povedomie o tejto téme. Video, v ktorom vystupujú nahí zamestnanci The Absolut Company, demonštruje práve to, že výroba Absolut vodky je CO2 neutrálna a plne transparentná. Dôkazom sú nahí zamestnanci, ktorí - tak ako samotná Absolut vodka - nemajú čo skrývať. Video a nahota v ňom sú zľahka kontroverzné a na hrane, zároveň však svojím exekučným spracovaním vzbudzujú záujem, pobavia spotrebiteľa a aj vďaka tomu sa prezentované posolstvo šíri organicky ďalej.

S: V nadväznosti na ňu vznikla na Slovensku séria Absolut SODA párty s myšlienkou, že Absolut nemá čo skrývať. Ako hodnotíte úspech tejto kampane?

Áno, je to tak. V nadväznosti na kampaň „Vodka, ktorá nemá čo skrývať“ sme našej cieľovej skupine predstavili drink Absolut vodka soda na rovnomenných Absolut Soda párties v tých najlepších kluboch na Slovensku. Rovnako ako pri výrobe, ani chuťovo nemá Absolut vodka čo skrývať. Práve pri takomto veľmi jednoduchom drinku, ktorý si spotrebitelia zvládnu pripraviť aj doma, dokáže jej chuť vyniknúť. A vďaka sóde nebudú následky párty také nemilé ako pri drinkoch zo sladených nápojov. Posilňovanie imidžu našej značky a podporovanie jej obľúbenosti u spotrebiteľov sa deje dlhodobo a kontinuálne. Priamy efekt kampane sa v tomto prípade nedá jednoznačne vyjadriť, keďže párties a launch Absolut vodka soda boli jednou z parciálnych aktivít v rámci komplexného komunikačného mixu.

S: Značka Absolut dlhodobo pôsobí na všetkých platformách – okrem online podpory sa prezentuje aj rôznymi aktivitami v offline. Ktoré sú pre vás najefektívnejšie a prečo? Aký majú dopad na vnímanie značky?

Absolut vodka nemôže chýbať na žiadnej riadnej párty a práve rôzne párties a eventy sú najvýznamnejšími prvkami pri offline aktivácii. Osobný kontakt so značkou a ultimátny párty zážitok navodený prostredníctvom atraktívneho DJ line upu, vizuálnych efektov, kreatívnych „vychytávok“ a Absolut drinkov sa nám dlhodobo osvedčuje z hľadiska budovania imidžu tej najlepšej párty značky.

Dá sa však povedať, že správny mix relevantných online a offline kanálov s dávkou kreatívnej kontroverznosti na našu cieľovú skupinu skutočne zaberá.

S: Aké inovácie plánujete v tomto smere?

Každý, kto zažil aspoň jednu Absolut párty, vie, že kreativita a inovácie sú ich neoddeliteľnou súčasťou. Navyše, neustále sa snažíme posúvať párty zážitok vpred, čo budú môcť fanúšikovia na jeseň zažiť na vlastnej koži v rámci našej pripravovanej kampane.

S: Môžete prezradiť tému kampane?

Kampaň, ktorú na jeseň pripravujeme sa bude týkať spoločenskej zodpovednosti. Bude zahŕňať aj zaujímavých influencerov a veríme, že sa nám podarí osloviť cieľovú skupinu prostredníctvom online a offline kanálov, ktoré sú pre ňu najrelevantnejšie.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.