Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
16.08.2018, 16:22

Brand Management 2018: Čo urobiť, aby vaša značka nestratila dôveru

Konferencia Brand Management 2018, najväčšie stretnutie top manažérov a marketérov v ČR, predstavuje kompletný program.

Brand Management 2018: Čo urobiť, aby vaša značka nestratila dôveru
Zdroj: Blue events

V úplne novom Cubex Centre Praha vystúpi 25 českých odborníkov a zástupcov významných zadávateľov reklamy a kľúčový zahraničný rečník Sean Pillot de Chenecey, poradca najväčších svetových značiek. Na konkrétnych príkladoch ukážu, ako vrátiť značkám autenticitu a dôveryhodnosť v post-faktickej dobe.

Zdroj: archív

Ako sa značky na našom trhu vyrovnávajú s krízou dôvery v súčasnej dobe plnej dezinformácií, fake news a všeobecnej podozrievavosti? Spoločenská atmosféra plná neistoty a klamstiev praje značkám, pre ktoré je autenticita a transparentnosť súčasťou marketingovej stratégie. Celodenná konferencia Brand Management 2018 ukáže 19. septembra niekoľko pozitívnych príkladov, ako ďalej riadiť značky naprieč kľúčovými segmentami trhu. Hlavnou hviezdou konferencie je Sean de Chenecey, autor novej knihy The Post-Truth Business, prvej štúdie o dopade súčasnej krízy dôvery na značky. K horúcej téme konferencie sa okrem kľúčového rečníka z Veľkej Británie vyjadrí 25 špičkových domácich marketérov a expertov v štyroch programových blokoch.

Zdroj: archív

V úvode sa podujatie zameria na príčiny a dôsledky post-faktickej doby. Jakub Macek, vedúci katedry mediálnych štúdií a žurnalistiky Masarykovej Univerzity, predstaví, ako sa aktuálne vyvíja dôvera ku médiám a ako ju vôbec merať. „Silnejúca fragmentácia súčasného mediálneho priestoru a hodnotová polarizácia spoločnosti zreteľne premieňajú to, prečo a čomu v médiách dôverujeme a tiež ktorým médiám sme ochotní sa ukazovať,“ hovorí J. Macek s tým, že tieto faktory majú kľúčový vplyv na marketingovú komunikáciu.

Kvalitný obsah v bezpečnom kontexte

Ako vyniknúť medzi zlým a skvelým obsahom poradí Dušan Šimonovič, manažér konzultačného oddelenia spoločnosti Seznam.cz. „Reklamné posolstvo je obsah rovnako ako články alebo videá, pri ktorý sa objavuje“, hovorí D. Šimonovič, ktorý sa podelí o čerstvé skúsenosti Seznamu s natívnou reklamou. Aby sa nestratili v záplave obsahu, volia niektoré spoločnosti dnes tiež cestu kontroverzie vyskúšanú bulvárom. „Výzvou pre marketing je odvaha opustiť hlboko zakorenenú komunikačnú hyperkorektnosť“, popisuje ďalšia z vystupujúcich, Anežka Karásková, Art Director, Alza.cz.

Akýkoľvek obsah dnes pre značky znamená riziko „brand safety“. Keď pred rokom a pol britský Times rozpútal škandál okolo toho, že značky ako Land Rover či Mercedes podporujú teroristov, najväčší zadávatelia reklamy v Británii a USA zastavili všetky svoje kampane na YouTube. Od tej doby sa globálne prepisujú mediálne zmluvy. Je totiž hlúpe investovať do svojej povesti spoločensky zodpovednej firmy a potom sa napriek tomu odrazu stať verejným zloduchom. Túto tému predstaví riaditeľ organizácie Člověk v tísni Šimon Pánek, ktorá sa „brand safety“ venuje na domácom trhu.


Tradičné značky nanovo

Tri príbehy viac ako sto rok fungujúcich značiek predstaví ďalšia časť programu s názvom „Dôvera v značky na našom trhu“. Česká sporiteľňa si prešla v posledných rokoch hľadaním svojej identity a vracia sa ku svojmu pôvodnému poslaniu. O tom, ako sa starať o značku, aby nestratila svoju hodnotu a udržala si dôveru, bude hovoriť riaditeľka marketingu Českej sporiteľne Monika Hovorková.

Royal Crown Cola je zas dôkazom, že aj zahraničná značka môže chytiť v Čechách druhý dych a prejsť od low-cost do prémiového segmentu. Príbeh znovuzrodenia značky, ktorá nepoľaví zo svojich hodnôt, bude prezentovať Lucia Tarbajovská, Senior Brand Manager spoločnosti Kofola. Značka bez dôvery je len komoditou, o ktorom sa presvedčil Petr Machoň, riaditeľ marketingu RAKO v spoločnosti Lasselsberger, jednej z najstarších značiek keramických obkladov na svete. Bude hovoriť o tom, ako sa tento brand presadzuje v zahraničí a čo robí preto, aby predstavil zákazníkom nielen produkt, aj celé riešenia.


Stratégia naprieč bodmi dotyku

Detailné návody, ako premietnuť autenticitu a akcent na dôveru do stratégie značky a jak ju udržať v jednotlivých bodoch dotyku, ponúknu dva súčasne prebiehajúce popoludňajšie bloky. Prvý sa zameria na príklady stratégií značiek 

L´Oreál a CZC.cz. Vystúpia ich marketingoví riaditelia Božena Hrušková a Milan Duda. Úplne novú značku Maappi, ktorá vznikla zo záľuby autistického syna predstaví Martin Hošek, aktuálne riaditeľ marketingu J & T Bank. S vytváraním stratégie značky poradí skúsení experti, Ondrej Žák, Associate Partner EY a Martin Zadražil, Co – founder a stratég agentúry Brain One. Správne nastavenie cien a pokročilé metódy ich optimalizácie predstaví spoločne partner spoločnosti Logio, Tomáš Formánek a Martin havlíček, Sales Director start-upu Yieldigo.

Druhý blok zahŕňa prezentácie expertov naprieč rôznymi marketingovými disciplínami, rovnako ako skúsených zástupcov značiek z niekoľkých segmentov. Ako byť dôveryhodný v jednotlivých bodoch dotyku riešia dnes značky ako Brit, Rossmann a Hamé. Ich zástupcovia Martin Šámal, Vladimír Mikel a Lenka Vaněk sa zamerajú na každý na iný aspekt dôvery, od produktu, cez prácu s online komunitami, až po spoločenský rozmer v rámci CSR. Tento blok moderuje Rostislav Starý (PR Konektor/Konektor Social) a okrem neho vystúpia tiež odborníci na spoluprácu s influencermi Hana Vávrová (The Hive), odborník na digitálnu vernosť a in- store komunikáciu Ivan Čopák (Retailtrek) a digitálny stratég Martin Peška (MarketUP).


Štvrtý ročník konferencie Brand Management prináša spoločnosť Blue Events, najväčší organizátor B2B eventov v ČR s 25 ročnou tradíciou, s podporou významných partnerov na čele so spoločnosťou McCann Prague. Konferencia nastoluje tému, na ktorú by sa mali firmy sústrediť, pokiaľ chcú rozvíjať svoje značky. Každý ročník predstavuje osobnosti svetového marketingu, v minulých rokoch to boli Jim Stengel, Ken Segall a Rita Clifton. Na konferencii sa pravidelne stretáva 300-400 marketingových riaditeľov, brand manažérov a ďalších marketingových odborníkov zastupujúcich široké spektrum odborov a sektorov.


Detaily podujatia

Kedy: 19.9.2018
Kde: Cubex Centrum, na Strži, Pankrác, Praha 4

Viac informácií: www.brandevent.cz

 Zdroj: Blue Events

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.