StoryEditor

Case studies: Oplatí sa značkám budovať vlastné médiá?

Prinášame vám štyri prípady značiek s atraktívnym obsahom na sociálnych sieťach.

Na druhom ročníku Festivalu natívnej reklamy v tomto roku prednášal Ján Papač, strategist z TRIADU, agentúry, ktorá pravidelne získava prestížne reklamné ocenenia. Papač prostredníctvom štyroch konkrétnych spoluprác priblížil význam tvorby kvalitného obsahu.

Vodka, ktorá vás očarí svojím dizajnom

 “Reklama by okrem svojej predajnej funkcie mala v ideálnom prípade zabávať, edukovať, inšpirovať či predstavovať šikovných ľudí a nápady. Odporúčam sa zamerať len na jednu funkciu a tej sa venovať naplno,” hovorí Papač.  “Ak máte zvolenú stratégiu a vytvorený obsah, potrebujete ho distribuovať prostredníctvom vhodných kanálov. Môžete na to využiť vlastné sociálne média alebo externé magazíny v spolupráci s influencermi. Založenie vlastnej web stránky považujem za najmenej vhodnú voľbu. Je to zbytočne nákladné a málo pravdepodobné, že sa k vám zákazníci budú prirodzene vracať,” pokračuje Ján Papač. “S vodkou Absolut spolupracujeme niekoľko rokov. V Triade sme hľadali spôsob ako demonštrovať fakt, že Absolut má umenie v krvi. Značka podporuje mladé talenty a propaguje umenie už desiatky rokov. Pre kampaň Absolut Slovak art sme oslovili 12 šikovných súčasných umelcov, ktorí svoje charakteristické prvky prepožičali dizajnu vodky Absolut. V mnohých prípadoch sa fľaše vydražili za závratné sumy. Týmto spôsobom sme prostredníctvom nášho produktu dodali hodnotný obsah a súčasne podporili mladých umelcov,” vraví Papač.

Instagram chutí

 “Pri spolupráci s mliečnymi výrobkami Rajo a potravinami od Vitany sme zvolili podobnú stratégiu. Zákazník na jednom príspevku priemerne strávi 0,7 sekundy. Pri zistení, že ide o sponzorovaný obsah obvykle kliká ďalej. Našim cieľom bolo vytvoriť obsah, pri ktorom na prvý pohľad nebije do očí, že je to reklama. Značke Rajo sme založili nový instagramový účet s názvom “začínam deň”, ktorý sa venuje výhradne raňajkovým inšpiráciám.  Jeden príspevok získal priemerne 2 až 3 tisíc lajkov. Pre porovnanie, oficiálny účet značky Rajo ich dosiahne len pár stoviek. Podarilo sa nám presvedčiť klienta, že aj bez výraznej propagácie produktu si spotrebitelia vďaka natívnemu obsahu budú raňajkový účet spájať so značkou,” hovorí Papač.

Instagram deň chutí

“Instagramový účet značky Vitana obsahoval pekné reklamné fotografie, ale stagnoval ako počet odberateľov, tak aj interakcia s užívateľmi. Vytvorili sme nový účet “chutná kuchyňa”, vynechali logo a prehnanú propagáciu produktov. S úbytkom reklamných fotografií nám pribudli odberatelia, za dva mesiace sa nám podarilo získať vyše 1000.” hovorí Papač.

Poisťovňa a stand-upy idú dokopy

“Jedným z najťažších orieškov je spolupráca s poisťovňou alebo bankou. Ľudia si tieto značky spájajú s nudným, nezáživným obsahom. Našim cieľom je pravý opak, preto sme v tomto prípade zvolili stratégiu zábavy. V spolupráci s poisťovňou Uniqa sme oslovili humoristu a stand-up komika Šoka. V kampani sme mu nechali voľnú ruku, jedinou inštrukciou bolo pôsobiť prirodzene,” hovorí Papač. Komunikácia prebiehala na Facebooku prostredníctvom krátkych a zábavných videí, stand-upov.

“Uniqa mala pred spustením kampane na Facebooku 4 tisíc fanúšikov. V rámci kampane sme zverejnili 2 videá v priebehu 2 mesiacov. Spolu sme dosiahli vyše 350 tisíc unikátnych zhliadnutí, získali tisíce reakcií. Zmenilo sa povedomie o produkte, ľudia začali videá zdieľať na svojich sociálnych sieťach,” teší sa Papač. “Niekedy aj na prvý pohľad nespojiteľné veličiny, poisťovňa a stand-up môžu zázračne zafungovať.”

Ďalšie inšpirácie, ako tvoriť obsah, ktorý budú vaši zákazníci milovať, nájdete v príručke pre natívnu reklamu a obsahový marketing.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 15:05