Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
27.08.2018, 14:35

P&G chce vlastniť slovíčka WTF a LOL

Značka ich chce pre názvy svojich produktov.

1. Procter & Gamble - Nadnárodná spoločnosť s obratom 84 miliárd dolárov, so ziskom 11 miliárd a so 120-tisíc zamestnancami sa venuje predaju najrôznejších spotrebných tovarov vrátane kozmetických produktov, drogérie, či krmiva pre domácich miláčikov. Vla

Spoločnosť Protect & Gamble podala na Úrad pre patenty a ochranné známky Spojených štátov žiadosť o registráciu akronymov LOL, WTF, FML a NBD.

Najväčší inzerent na svete sa snaží o registráciu populárnych akronymov, ktoré sú populárne najmä u mileniálov. Spoločnosť chce používať tieto názvy, známe takmer ako SMS, na pomenovanie produktov, pre ktoré zatiaľ nemá vytvorené alebo vybrané názvy. Produkty môžu zahŕňať prostriedky na umývanie riadu, čistiace prostriedky alebo dokonca osviežovač vzduchu.  

Cieľom je, aby text zdobil balenie a marketingové materiály tak ,aby si ho spotrebitelia čo najlepšie zapamätali a spájali hlavne so značkami P&G ako Mr. Clean, Dawn a Febreze.

Tieto plány má spoločnosť už dlhší čas, avšak teraz sa informácia o tom, ako chcú dostať akronymy do svojej réžie prevalila kvôli tomu, že patentový úrad upozornil právny tím spoločnosti P&G na nedostatok námietok, ktoré by umožnili pokračovať v žiadosti.

P&G je prvou spoločnosťou, ktorá sa pokúša dostať ochrannú známku na populárne skratky. Názory právnych expertov sa pritom polarizujú. Niektorí tvrdia, že je takýto krok možný a iní sú naopak presvedčení o tom, že žiadosť bude odmietnutá.

" V skutočnosti je to možné,"  hovorí pre Adweek advokát Ronald Coleman, predseda Skupiny pre vlastníctvo a riadenie značky v Manhattane a advokátskej kancelárii Mandelbaum Salsburg v New Jersey. "Najlepším príkladom pre demonštráciu tohto bodu je premýšľať nad iným produktom, ktorý by ste našli vo vašej kuchyni: SOS fráza je súčasťou anglického jazyka. Nikto si ani neuvedomil, že SOS je akýmsi čistiacim prostriedkom, pričom skratka slúži aj ako vyjadrovací prostriedok pre niečo iné"

Za kľúčové označujú právnici odlišovanie, ku ktorému Coleman povedal: "Musíme vždy pochopiť rozdiel medzi prevzatím vlastníctva a tým mať monopol na meno alebo frázu a výlučné práva používať frázu alebo slovo v súvislosti s určitým produktom."

Coleman nevidí žiadny dôvod, prečo by P&G nemala mať možnosť získať výhradné práva používania týchto fráz. "To je celá myšlienka: vziať slovo alebo frázu, ktorá už zazvoní v ľudských ušiach a bude fungovať pre váš produkt," povedal.

Laurie Marshall, zakladateľ skupiny The Marshall Law Group v New Yorku, súhlasil s tým, že "podľa štandardu práva ochranných známok by to malo byť povolené", pokiaľ LOL už nie je priamo spojené s funkciami konkrétnych výrobkov samotných. Hlavným problémom spoločnosti P & G je, podľa Colemana, to, že súťažiaci - povedzme Unilever – bude výrazne bojovať proti tomu, aby úrad žiadosti vyhovel.

 „Napriek intenzívnej konkurencii medzi týmito gigantmi spoločnosti, je nepravdepodobné, že by v tomto prípade ktokoľvek spochybnil značnú legálnu zdatnosť spoločnosti P&G,“ hovorí na konci vyhlásenia pre Adweek Coleman."Mali by im to povoliť," povedal. "Nezmanená to, že produkty budú úspešné, ale je to skvelý nápad."

Hovorcovia spoločnosti  P&G a Úrad pre patenty a ochranné známky Spojených štátov odmietli situáciu akokoľvek komentovať.

Nakoniec treba poznamenať, že nech už je výsledok akýkoľvek, spomeňte si na tínedžerský film, ktorý taktiež dostal pomenovanie LOL. A v tom čase, nebolo okolo názvu toľko diskusií.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.