Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
19.09.2018, 19:45

Amazon v internetovej reklame prekoná Google. Stane sa trojkou na americkom trhu

Internetový predajca si ukrajuje z trhového podielu Googlu a Facebooku.

Amazon
Zdroj: Peter Mayer

Internetový predajca Amazon zvyšuje svoj podiel na americkom trhu s internetovou reklamou. Podľa odhadov výskumnej spoločnosti eMarketer by v tomto roku mal Amazon prekonať firmy Microsoft a Oath a stať sa treťou najväčšou firmou na tomto trhu s podielom 4,2 percenta.

Svoj podiel by mal zvýšiť na úkor jedničiek na trhu, Googlu a Facebooku. Aj naďalej však bude za týmito firmami výrazne zaostávať. Ich spoločný podiel na trhu má činiť 57,7 percenta.

Podiel Microsoftu na trhu s internetovou reklamou má byť tento rok 4,1 percenta. Microsoftu patria stránky MSN, Bing či LinkedIn. Oath, ktorý je dcérskou spoločnosťou Verizonu a vlastní AOL a Yahoo, má mať podiel 3,3 percenta.

EMarketer upozornil, že Amazonu pomáha, že stále viac ľudí začína hľadať určité produkty rovno na Amazone namiesto na Googli alebo v iných vyhľadávačoch.

Hodnota amerického trhu s internetovou reklamou je podľa eMarketer 111 miliárd USD. Podiel Googlu na tomto trhu má byť 37,1 percenta a Facebooku 20,6 percenta. Ich spoločný podiel však tento rok klesne a zásluhu na tom bude mať hlavne Amazon.

Amazon má mať tento rok príjmy z internetovej reklamy v USA vo výške 4,6 miliardy USD. Ešte v marci pritom eMarketer očakával, že jeho príjmy budú len 2,9 miliardy USD.

Amazon sa nedávno pripojil k Applu a stal sa druhou firmou v USA, ktorej trhová hodnota prekročila hranicu jedného bilióna dolárov. Internetová reklama by sa mohla stať ďalším odborom podnikania, v ktorom sa Amazon stáva ťahúňom, po maloobchode, aktivitách v oblasti cloudu a médiách.

Niektorí analytici dokonca očakávajú, že Amazon by mohol predstihnúť Apple v boji o pokorenie trhovej kapitalizácie dva bilióny USD, uviedol server CNN. Od začiatku tohto roka akcie Amazonu stúpli o viac než 65 percent.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.