StoryEditor

Nielen Absolut. Aj iné značky poukazujú na predsudky a stereotypy v myslení

21.09.2018, 15:49
Autor:
(pš)(pš)
Alebo od Benettonu po skutočnú krásu značky Dove.

Absolut len prednedávnom na slovenský trh uviedla reklamu, v ktorej chce prispieť k väčšej tolerancii medzi ľuďmi na Slovensku. V hlavnej úlohe je mulatka, ktorá má oblečené časti slovenského kroja. reklamu sprevádza veta: Slovenské mamičky, pekné dcéry máte. Reklama sa stala virálom, pretože je na naše podmienky neštandardne moderná a témou provokatívna, avšak v zahraničí sú značky, ktoré bežne upozorňujú na predsudky v správaní a myslení ľudí. Prinášame zopár inšpirácií.

Proud The Whopper

V roku 2014 prišiel Burger King s reklamou a produktom, ktorý zaradil do ponuky reštaurácie v San Franciscu počas týždňa Pride. Limitovaná edícia sa týkala takzvaného Proud Whoppera, najznámejšieho burgra od Burger Kngu. Ten aj reklamou dal jasne najavo, že podporuje LGBT komunitu.

Burger King

Hyundai podporil vodičky v Saudskej Arábii

V lete v tomto roku sa v Saudskej Arábii vydali prvé vodičské preukazy pre ženy, a to preto, že len 24. júna bol zrušený zákaz vodičských preukazov pre ženy. Túto myšlienku podporila vo svojej kampani automobilka Hyundai. Vo videu vidíme ako žena prechádza rôznymi oblasťami života, v ktorých sa presadila a sadá do nového auta, na obraze sa objavuje nápis #WhatsNext. Kampaň s názvom Vitajte na sedadle vodiča, je z dielne agentúry  Jung von Matt, z jej nemeckej pobočky.  

Aj Audi privítalo ženy na sedadle šoféra:

This Coke is a Fanta

Svet plný predsudkov prežíva dnes aj LGBT komunita. Coca – Cola podporila Pride pochod v Brazílii tak, že naplnila plechovky Coca Coly Fantou. Vyzeralo to síce ako nevinný žartík, ale hlavný slogan Táto Coca Cola je Fanta, tak čo! si osvojili ako hlavný pokrik ľudia na brazílskom Pride pochode.

Zlyhať je normálne

Aj také značky ako Dove či Always sa snažia byť zodpovedné a pozitívne ovplyvniť spoločnosť. Značka Dove vo svojich kampaniach inšpiruje ženy, aby v sebe našli skutočnú krásu. Značka Always venovala niekoľko sérií kampaní dospievajúcim dievčatám. Najskôr presviedčala, že dospievajúce dievčatá robia veci rovnako ako chlapci a nie „s dievčenským“ afektom, v ďalšej časti hovorila o tom, že zlyhať je normálne.

Známa kampaň Dove:

A kampaň o dospievajúcich dievčatách od Always:

Na záver nemožno obísť síce nie najmladšiu, ale určite nadčasovú reklamu značky United Colors of Benetton. Mimochodom prvýkrát bola uverejnená v roku 1996.

United Colours of Benetton

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 18:16