Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
25.09.2018, 11:00 Aktualizované dňa 26.09.2018 o 11:03

Tom Hanks pochválil slovenskú agentúru za reklamu

Myšlienku kampane označil za geniálnu.

Tom Hanks pochválil slovenskú agentúru za reklamu
Zdroj: zaraguza

Slovenská agentúra Zaraguza pri príprave novej kampane pre vydavateľstvo Lindeni potrebovala za spomenutie Hanksovej knihy schválenie. Prekvapením bolo, keď sa samotný Tom Hanks vyjadril k práci a do agentúry prišla správa: "Tom Hanks called your advert idea "genius"!"

Michal Pastier, Creative Director a Co-Owner Zaraguza sa novinkou pochválil na Facebooku:

Zdroj: Facebook

Cieľom kampane pre Albatros Media bolo uvedenie novej značky Lindeni na trh. Pod týmto vydavateľstvom plánuje vydávať kvalitnú literatúru rôznych žánrov, určenú pre širšie publikum.

Mário Gešvantner, Marketing manager, Lindeni“Pre naše vydavateľstvo išlo a v podstate stále ide o veľkú výzvu – vytvoriť novú a úspešnú knižnú značku, to totiž nie je každodenná záležitosť a musím povedať, že od začiatku to bola vzrušujúca práca. Od hľadania nového mena až po spustenie celej kampane.”
 
“Keď sme rozmýšľali o kampani, mysleli sme na niečo odvážne, uletené – také knihy máme radi. Preto padla voľba na agentúru Zaraguza. Úprimne, prvé návrhy boli konzervatívnejšie, ale potom to prišlo – v momente, keď som videl pracovný vizuál, na ktorom muž kŕmi dieťa nohou, vybuchol som do spontánneho smiechu. Tá absurdnosť ma dostala. A k tomu myšlienka - je to presne to, čo chceme – vydávať knihy, ktoré naozaj ľudia nepustia z rúk. Naše knihy majú vyvolávať príjemnú atmosféru, zabaviť, niekam uletieť no zároveň zanechať v čitateľoch nejaký odkaz – to všetko je aj vo finálnom spracovaní spotu.”

“Do kampane sme od začiatku plánovali zaradiť aj debutovú knihy hereckej hviezdy Toma Hanksa O nezvyčajných ľuďoch a písacích strojoch a všetky návrhy – či už grafiku knihy ale aj kampane – sme museli posielať na schválenie. Väčšinou sme na odpovede čakali dlhšie, v prípade scenára spotu sme ju dostali hneď – všetko nám schválili a nešetrili superlatívmi. Dostať pochvalu od takéhoto filmára - to skutočne teší.”

Prečo sa agentúra rozhodla ísť práve cestou dramatizácie plných rúk pri čítaní knihy, opisuje Juraj Pobjecký, Strategy director v Zaraguze: “Kategória knižných reklám má svoje klišé v témach a exekúciách. Časté sú rôzne odkazy na známe knižné príbehy a postavy, svet fantázie, do ktorého sa čitatelia ponárajú, alebo zdôrazňovanie benefitov čítania ako osobný rozvoj a vzdelávanie, atď. Značka Lindeni sa chce pozicionovať inak, moderne, sviežo a hlavne zábavne. Hľadali sme ľahko odčítateľný insight, ktorý umožní humor a ľahkú exekuovateľnosť do onlinu a miesta predaja. Claim a kampaň “Knihy, ktoré nepustíte z rúk” je jeho logickým vyústením.”

Vizitka kampane:

Klient: Lindeni
Agentúra: Zaraguza
Názov kampane: Knihy, ktoré nepustíte z rúk
Creative director: Maroš Hamorský, Michal Pastier
Copywriter: Juraj Pobjecký, Maroš Hamorský
Art Director: Michal Mazan
Strategy director: Juraj Pobjecký
Account manager: Barbara Lachová
Media Planner: Pavol Krutý
Režisér: Pepe Ehrenberger
Fotograf: Jakub Klimo
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.