Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
25.09.2018, 12:25

Spotify a Deezer chcú sprísniť zákony v Európskej únii. Nezdajú sa im dostatočne prísne voči gigantom ako Google či Apple

Predstavitelia EÚ budú o rokovať o nespravodlivých podmienkach menších značiek vo štvrtok.

Spotify a Deezer chcú sprísniť zákony v Európskej únii. Nezdajú sa im dostatočne prísne voči gigantom ako Google či Apple
Zdroj: Reuters

Spotify, Deezer a ďalšie európske technologické firmy apelujú na vlády členských krajín Európskej únie, aby sprísnili návrhy zákonov, ktorých cieľom je potlačiť údajné nekalé obchodné praktiky amerických internetových gigantov, ako je Google, Apple či Amazon. Chcú, aby tak vlády vniesli rovnováhu do vzťahov medzi platformami a predajcami. Informoval o tom dnes denník Financial Times.

Firmy v spoločnom liste píšu, že pripravované predpisy, ktoré Európska komisia (EK) vypracovala začiatkom tohto roka, nejdú dosť ďaleko, aby definovali "vážnu škodou" a "zneužitie výsad" platformami, ktoré menším firmám dávajú nespravodlivé podmienky.

List, ktorého autormi sú šéfovia streamovacích služieb Spotify Daniel Elk a Deezer Hans-Holger Albrecht, obviňuje amerických gigantov, ako je napríklad Google, že zneužívajú svoje dominantné postavenie na zavádzanie nerovných praktík pre vývojárov hier a aplikácií.

Príkladom je spoločnosť Apple, ktorá vstúpila na trh so službou Apple Music s ponukou 30-percentnej zľavy pre predplatiteľov, čo jej dáva nespravodlivú výhodu, a za stiahnutie aplikácie zo svojho obchodu vyžaduje platbu cez vlastný platobný kanál na úkor iných nástrojov, ako je potrebný PayPal.

Predstavitelia EÚ budú o tejto problematike rokovať vo štvrtok. Návrh Európskej komisie vyžaduje, aby platformy poskytli spoločnostiam viac informácií o tom, ako fungujú ich vyhodnocovacie algoritmy a v prípade nespokojnosti s výsledkami vyhľadávačov zo strany firiem, tvorcov aplikácií a obchodníkov riešili sťažnosti stanovenou oficiálnou cestou. Podľa skorších správ budú online platformy musieť vymenovať mediátorov, ktorí budú riešiť sťažnosti, a okrem toho majú niesť aspoň polovicu nákladov.

Signatári listu ale tvrdia, že tieto opatrenia nestačia. "Transparentnosť sama o sebe nevyváža vzťahy medzi platformami a firmami, ktoré na nich závisia. Bezprostredný dopad nekalých praktík na firemných užívateľov môže byť tvrdý, vrátane významnej straty konkurencieschopnosti, obchodnej životaschopnosti aj straty zákazníkov, ako aj poklesu kapacít na inovácie a rozvoj nových trhov," uvádza list.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.