Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
26.09.2018, 12:10

Väčšina Slovákov nevidela černocha na vlastné oči, hovorí človek, ktorý stojí za kontroverznou reklamou

  • Kampaň, ktorú spustila značka vodky Absolut, vyvolala na Slovensku mnohé kontroverzie.
  • O tom, čo je jej cieľom, sme sa rozprávali s kreatívnym riaditeľom agentúry TRIAD, ktorá s kampaňou pomáhala, Vladimírom Kurekom.
  • V rozhovore tvrdí, že negatívne reakcie očakávali, avšak nakoniec boli prekvapení, že slušní ľudia nezostali ticho.
  • Celá kampaň je podľa neho súčasťou toho, ako sa značka prezentuje na celom svete, avšak na Slovensku na to ľudia nie sú zvyknutí. 

Keď značka vodky Absolut zverejnila reklamu s dievčaťom tmavšej pleti a sloganom "Slovenské mamičky pekné dcéry máte" vyvolala pomerne kontroverzné reakcie. O tom, čo je jej cieľom sme sa rozprávali s kreatívnym riaditeľom agentúry TRIAD, ktorá s kampaňou pomáhala, Vladimírom Kurekom.

Ten upozorňuje na to, že kampaň je súčasťou celosvetovej stratégie značky, ktorá vo svojej reklame upozorňuje na spoločenské problémy. "Absolutka na Slovensku dlhé roky nekomunikovala vôbec. To čo je na západe pre ňu bežné, tu až tak bežné nie je," vysvetľuje Kurek dôvody, prečo to mohlo na Slovensku vyvolať také kontroverzie. 

Tmavšie dievča si vybrali práve preto, že im vyšlo, že jedným z najväčších problémov na Slovensku je rasizmus a xenofóbia. "Podľa mňa väčšina Slovákov nevidela černocha na vlastné oči, ale vie, že sa ho má báť," popisuje.

Kurek v rozhovore hovorí aj o tom, ako sa vysporiadali s negatívnymi reakciami a ako budú v kampani pokračovať. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.