StoryEditor

Väčšina Slovákov nevidela černocha na vlastné oči, hovorí človek, ktorý stojí za kontroverznou reklamou

26.09.2018, 12:10
Kampaň, ktorú spustila značka vodky Absolut, vyvolala na Slovensku mnohé kontroverzie.

Keď značka vodky Absolut zverejnila reklamu s dievčaťom tmavšej pleti a sloganom "Slovenské mamičky pekné dcéry máte" vyvolala pomerne kontroverzné reakcie. O tom, čo je jej cieľom sme sa rozprávali s kreatívnym riaditeľom agentúry TRIAD, ktorá s kampaňou pomáhala, Vladimírom Kurekom.

Ten upozorňuje na to, že kampaň je súčasťou celosvetovej stratégie značky, ktorá vo svojej reklame upozorňuje na spoločenské problémy. "Absolutka na Slovensku dlhé roky nekomunikovala vôbec. To čo je na západe pre ňu bežné, tu až tak bežné nie je," vysvetľuje Kurek dôvody, prečo to mohlo na Slovensku vyvolať také kontroverzie. 

Tmavšie dievča si vybrali práve preto, že im vyšlo, že jedným z najväčších problémov na Slovensku je rasizmus a xenofóbia. "Podľa mňa väčšina Slovákov nevidela černocha na vlastné oči, ale vie, že sa ho má báť," popisuje.

Kurek v rozhovore hovorí aj o tom, ako sa vysporiadali s negatívnymi reakciami a ako budú v kampani pokračovať. 

01 - Modified: 2024-04-16 12:53:20 - Feat.: - Title: Trendy v digitále: Všetci spomínajú AI, ale trh ovplyvnili aj nižšie budgety 02 - Modified: 2024-03-26 09:37:53 - Feat.: - Title: Cez THREADS sa dostanete bližšie k publiku. Má to aj svoje „ALE“ 03 - Modified: 2023-12-19 09:33:21 - Feat.: - Title: TRIAD má novú COO, stala sa ňou Katarína Poláková 04 - Modified: 2023-11-28 10:30:29 - Feat.: - Title: Creative Fast AID: Rýchle generovanie konceptov pre značky i neziskovky pomocou AI 05 - Modified: 2023-11-27 10:48:21 - Feat.: - Title: TRIAD rozširuje svoju majiteľskú štruktúru o Maru Mitlíkovú
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 22:50