Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
05.10.2018, 08:00

Dáša Juríková: Z úspešnej značky chceme urobiť tému

„Novým komunikačným pozicioningom chceme posilniť vnímanie značky ako inovatívneho a zodpovedného lídra pre život a podnikanie,“ hovorí šéfka odboru Brand Strategy & Development v Slovenskej sporiteľni.

Dáša Juríková: Z úspešnej značky chceme urobiť tému
Zdroj: Slovenská sporiteľňa

S: Keď poviem Slovenská sporiteľňa, čo vám napadne ako prvé, aké vystihujúce charakteristiky?

Slovenskú sporiteľňu najlepšie vystihuje budova jej ústredia. Zvonku je to niečo bežné, ale keď prejdete turniketom, tak sa vám otvorí úplne iný svet. Krásne vzdušné átrium s komunitnou záhradkou, pri stolíkoch ľudia raňajkujú, hrajú bedminton. Nad nimi úžasné dielo manželov Kubínskych, ktoré pripomína zavesené UFO, večer to aj svieti. U nás na siedmom poschodí to vyzerá ako v Google, fungujeme ako next office. A do toho výhľad na Karpaty.

S: A vaše vnímanie samotnej značky?

Rodina, stabilita, bezpečnosť, dôveryhodnosť.

S: Zmenilo sa niečo v porovnaní s tým, ako ste vnímali banku zvonku ako marketér?

Pred rokom by som si možno povedala, že značka nevyužíva naplno svoj potenciál. Že je síce tradičná, ale zároveň trochu nenápadná, možno až nudná. Už som prešla turniketom, takže ju vidím inak, ako korporáciu so všetkými radosťami aj starosťami, s ambíciou meniť sa.

S: V čom bola ponuka Slovenskej sporiteľňa pre vás výzvou, ktorá vás zlákala po krátkom pôsobení v Poštovej banke?

V krátkom čase, rozmedzí asi 7 mesiacov, som dostala dve pracovné ponuky a urobila som rozhodnutie. SLSP je najväčšia banka a najhodnotnejšia značka na Slovensku, robí veľmi moderné veci, to má silu. Poštová banka bola super výzva, som za ňu vďačná. Digitálne inovácie však robí pod inou značkou, tam nebolo prekrytie s mojou zodpovednosťou. Mojou úlohou bolo pomôcť s nastavením komunikácie, stratégie značky, s posilnením vizuálnej identity, s nastavením tímu. Napriek krátkemu obdobiu bolo tú robotu, myslím, vidno. Tu je to zaujímavé tým, že ide o väčšiu značku, lídra. Máme obrovské množstvo projektov, ktoré sa robia aj dovnútra firmy. Robíme digitálne inovácie, najväčšie eventy na trhu, staráme sa o projekty nadácie, sociálnej banky, to ihrisko je skrátka väčšie. Som veľmi rada, že sa môžem podieľať na zmene tradičnej a silnej banky smerom k imidžu inovatívnej a zodpovednej firmy.

S: Čo bolo vašou prioritou, úlohou po príchode do Slovenskej sporiteľne?

Mojou prvou úlohou bolo postaviť tím. Fungujeme ako integrovaný tím, máme jeden cieľ a spoločne tvoríme obsah. Jednotlivé špecializácie sa zapájajú podľa potreby, spolu vieme urobiť veci v trochu inej kvalite a rozsahu. Máme tri oddelenia – korporátnu komunikáciu, marketingovú komunikáciu a content management. Sedíme v prostredí coworku, šéf, tímlídri sedia spolu s tímom, žiadne pevné miesta ani kancelárie. Úprimne poviem, že síce ešte nie sme úplne efektívni, učíme sa, chvíľu to potrvá, ale prvé výsledky už vidieť. Veľmi úzko spolupracujeme s digital a dátovým tímom, navzájom sme si podporou. Jednoducho fungujeme ako kreatívny hub.

S: Hovoríme o novom odbore Brand Strategy & Development. Čo vytvorilo potrebu jeho vzniku, resp. bolo hlavným motivátorom tejto myšlienky?

Potreba vznikla vnútri firmy. Management definoval rozvoj značky ako jednu zo strategických priorít banky. Dôvodom zmeny však nie je optimalizácia kapacít, ale vygenerovanie vyššej hodnoty.

S: Prečo prichádza potreba práve v tomto období?

Myslím si, že to súviselo aj so zmenou na poste generálneho riaditeľa. Ale takéto rozhodnutia sa, samozrejme, nerobia zo dňa na deň, tak predpokladám, že sa formovalo už dlhšie obdobie. Za jeho štartom však stojí práve nové vedenie banky.

S: Aké ciele má nový odbor? Čo konkrétne znamená posilnenie roly značky?

Slovenská sporiteľňa ako značka je jedna z mála značiek s jasným pozicioningom na bankovom trhu. Je to najväčšia banka – jednotka v retaili, trojka v korporáte. Je zároveň najhodnotnejšou slovenskou značkou podľa PwC a najzodpovednejšou veľkou firmou ocenenou v súťaži Via Bona Slovakia.

S: Takto však nie je vnímaná, ľudia tieto charakteristiky banke nepriraďujú.

Áno, dobre to skrývame (úsmev). Musím však povedať, že pri existujúcich klientoch toto nie je problém, majú s nami skúsenosť a dosahujeme u nich vysokú spokojnosť v retaili aj korporáte. Odlišne sme vnímaní neklientmi. Pre retail sme menej zaujímaví a korporát, pokiaľ nie je naším klientom, netuší, že robíme aj tento typ biznisu. Práve preto je dôležitý posun vo vnímaní značky. Potrebujeme ju pripraviť na novú dobu. Chceme posilniť vnímanie značky ako inovatívneho a zodpovedného lídra pre život a podnikanie. Našou víziu je meniť Slovensko na modernú krajinu. Ako najväčšia ban

89% zľava na digitálne predplatné.

Aj vďaka novembru 1989 môžeme slobodne písať a preto vám dávame zľavu 89% na digitálne predplatné. #slobodaniejesamozrejmost

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.