Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
09.10.2018, 08:43

Facebook uvádza na trh prvý elektronický prístroj pod vlastnou značkou

Podľa analytikov však nie je isté, či ľudia budú ochotní otvoriť svoje domovy kamere prepojenej s internetom, ktorú predáva firma s pochybnými záznamami o ochrane súkromia používateľov.

Facebook uvádza na trh prvý elektronický prístroj pod vlastnou značkou
Zdroj: čtk

Spoločnosť Facebook uvádza na trh prvé elektronické zariadenia pod vlastnou značkou. Ide o prístroj, ktorý je vybavený obrazovkou a kamerou, a ktorý má zjednodušiť videohovory. Podľa analytikov však nie je isté, či ľudia budú ochotní otvoriť svoje domovy kamere prepojenej s internetom, ktorú predáva firma s pochybnými záznamami o ochrane súkromia používateľov, napísala agentúra AP.

Nový prístroj sa volá Portal. Facebook uvádza, že jeho zariadenie umožní komunikovať viac ako dvoma miliardám jeho používateľom medzi sebou, bez toho aby sa museli zaoberať tým, kde sa práve nachádzajú a používať rad ovládacích prvkov. Prístroj je vybavený kamerou, ktorá využíva umelú inteligenciu k automatickému zaberaniu a zaostrovanie ľudí, ktorí sa počas hovoru pohybujú. Práve kamera s umelou inteligenciou ale v domácnostiach môže vyvolať ďalšie otázky ohľadom ochrany súkromia.

Facebook uviedol, že nebude ukladať video z Portalu vo svojich dátových centrách. Prístroj umožní používateľom vypnúť kameru a mikrofón jedným poklopom a zamknúť ich číselným kódom. Prístroj má aj krytku kamery, ktorá má zabrániť nahrávania.

Facebook ponúkne nový prístroj v dvoch veľkostiach - menšie s obrazovkou s uhlopriečkou desať palcov (25,4 cm) bude stáť 199 dolárov, väčšia s uhlopriečkou obrazovky 15,6 palca (39,6 cm) potom bude za 349 dolárov. Oba modely budú mať reproduktor s pripojením k internetu. Prístroj umožní tiež prepojiť hovory prostredníctvom aplikácie Facebook Messenger, čo znamená, že cez Portal sa bude možné spojiť aj s ľuďmi, ktorí ho nebudú používať.

Zdroj: čtk

Facebook tento rok v oblasti ochrany súkromia prežíva náročný rok. Na jar sa stal terčom kritiky po správe, že analytická spoločnosť Cambridge Analytica neoprávnene získala informácie o desiatkach miliónov užívateľov jeho siete a využila ich mimo iného pri vývoji softvérových nástrojov na podporu volebnej kampane Donalda Trumpa. Koncom septembra potom Facebook oznámil, že odhalil bezpečnostnú chybu, ktorá umožnila hackerom prístup k približne 50 miliónom účtov na sociálnej sieti.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.