archív
StoryEditor

Vieme, kde sa dozviete zaujímavosti z content marketingu

07.01.2022, 14:40
Autor:
redred
ADMA aj tento rok pripravila nový e-book na tému Content marketing.

Zmyslom content marketingu je kontinuálne vytvárať hodnotný a relevantný obsah za účelom oslovenia potenciálneho zákazníka. Značky vedia užívateľov zmysluplnými informáciami vzdelávať alebo im „uľahčiť“ život, čím pre nich vytvárajú pridanú hodnotu. Medzi najpoužívanejšie techniky content marketingu patria infografiky, webstránky, podcasty, videá, (e)knihy, blogy, appky či prezentácie.

Viete ale ako sa dá vytvoriť fungujúca content stratégia či ako ju aplikovať do praxe? Aj toto nájdete v novej e-knihe od Asociácie d
igitálnych marketingových agentúr (ADMA). ADMA sa svojím pôsobením snaží neustále zlepšovať úroveň digitálneho marketingu na Slovensku, v čom hrá hlavnú úlohu práve vzdelávanie. Preto pravidelne vytvára v spolupráci s odborníkmi z členských agentúr e-booky. Najnovším počinom je e-kniha, ktorá sa venuje už spomínanému content marketingu. Berte tento článok ako lákadlo na to, čo všetko v Content marketingu od ADMA nájdete.

Content marketing vznikol v 17. storočí
Najstaršie pravidelne vychádzajúce noviny vznikli v roku 1605 v Štrasburgu, ktorý vtedy patril Nemecku. Istý Johann Carolus ručne písal noviny, ktoré posielal majetným predplatiteľom za veľké peniaze. V roku 1604 si kúpil tlačiarenský stroj, čo znížilo jeho produkčné náklady, a tak sa noviny mohli už nasledujúci rok rozšíriť medzi širokú verejnosť. Nebol to len zrod novín… bol to zrod content marketingu ako takého. Pretože tieto dva fenomény toho majú extrémne veľa spoločného.
Zapnete televíziu a zaujíma vás seriál. Otvoríte Instagram a chcete vidieť pekné obrázky. Idete na Youtube či TikTok a sledujete videá. To všetko je obsah. Platilo to o novinách v roku 1605 a platí to o youtuberoch, instagrameroch aj tiktokeroch v roku 2021. Ak marketéri v niečom vynikajú, je to identifikácia toho, čo ľudí priťahuje. Preto využívajú obsah na komunikáciu hodnôt značiek a vytváranie dlhodobých vzťahov so zákazníkmi.

Stratégia je základ
Na to, aby komunikácia na sociálnych sieťach dávala zmysel a postupne prinášala želané ciele, je nevyhnutná contentová stratégia. Firmy by nemali tvoriť obsah pre obsah. Mali by vedieť, kde sa nachádza cieľová skupinu, čo ju zaujíma a ako jej záujem prepojiť s myšlienkami a obsahom značky.

Ako môže content marketing pomôcť v rozvíjaní jednotlivých aspektov podnikania? 

  • Sales – viac relevantných leadov
  • Marketing – budovanie povedomia o značke a záujmu o produkty a služby
  • PR – tvorba pozitívnej verejnej mienky o značke
  • Budovanie komunity a fanúšikov značky
  • Klientská podpora – pomoc zákazníkom
  • Budovanie pozície lídra v oblasti vášho podnikania

Buďte sociálni!
Azda najdôležitejším kanálom, prostredníctvom ktorého môžete šíriť svoj obsah do sveta, sú sociálne siete. V roku 2020 bolo na sociálnych sieťach aktívnych aspoň raz za mesiac odhad. 3,23 mld. používateľov, čo predstavuje 80,7 percent používateľov internetu. Pandémia pomohla zvýšiť počet používateľov vo všetkých svetových regiónoch a Facebook, ktorý zostáva najväčšou sociálnou sieťou, rok 2020 ukončil s 1,9 mld. používateľov.

Ako na vlastný blog?
Blog je veľmi efektívny spôsob získania nových návštev na web. Tvoriť obsah do blogovej sekcie by ste však mali systematicky a na základe dát. Výsledok publikácie článkov sa často dostaví až po dlhšom čase, a aj preto je potrebné počítať vopred s určitým úsilím na jeho tvorbu a nielen jednorazové napísanie zopár článkov s očakávaním davovej psychózy na webstránke.
Obsah na blog by sa mal tvoriť pravidelne s tým, že frekvencia pridávania závisí od segmentu. Minimálne sa však odporúča 1 - 2 články mesačne, aby si aj Google „všimol", že web je aktívny a pridáva sa naň obsah, čo opäť môže pomôcť rankingu, tj. vyššej priečke vo vyhľadávači.

Kritériá kvalitného obsahu

  • spoľahlivý - zverejňujte iba pravdivé a dôveryhodné informácie
  • vzdelávací - naučte svojich čitateľov niečo nové a užitočné. Vďaka tomu budete dlhodobo získavať aj návštevnosť na stránku. Takýmto obsahom sú napríklad rady z “fachu” vašej značky, ako napísať dobrý článok alebo vo všeobecnosti tvoriť kvalitný obsah pre web
  • originálny - nesnažte sa iba kopírovať konkurenciu, prinášajte pridanú hodnotu
  • zdieľateľný - ak sa s článkom vie čitateľ stotožniť, alebo ho zaujal natoľko, že sa rozhodne ho zdieľať, máte vyhraté
  • dajte mu vlastný “charakter - vtipný, ironický, seriózny, edukatívny,...”

Aplikácia do praxe
Vedieť, pre koho je obsah určený, je základnou časťou content marketingu.​ V e-booku sa taktiež naučíte ako vytvoriť tzv. “personu”. Marketingová persona je profil osoby, ktorý predstavuje jedného z členov - archetyp cieľovej skupiny. Myšlienka persony je dať ľudskú podobu tejto generickej cieľovej skupine, aby bola vytvorená čo najpresnejšie a najpodrobnejšie.​ Persony môžu byť fiktívne postavy, no nie vymyslené "len tak". Stále musia predstavovať skutočných ľudí, ktorí tvoria cieľovú skupinu.

Inšpirácia z praxe
V e-booku Content marketing taktiež nájdete štyri  content stratégie pre inšpiráciu. Odborníci z členských agentúr ADMA vybrali obsahové stratégie, ktoré môžu slúžiť pre inšpiráciu, ako dlhodobo vytvárať kvalitný a zaujímavý obsah.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 09:24