StoryEditor

Najväčšia reklamná sieť WPP stratila prvú pozíciu. Aj polovicu svojej hodnoty

25.10.2018, 12:42
Autor:
pzpz
Hodnota skupiny klesla od marca 2017 z 24 miliárd libier na približne 11,5 miliárd libier.

Spoločnosť WPP má zdá sa problém, píšu zahraničné médiá. Akcie najväčšej reklamnej agentúry sveta WPP sa prepadli o 22 percent po tom, čo firma ohlásila nižšie než očakávané tržby za tretí štvrťrok a zhoršenie celoročného výhľadu. Príjmy spoločnosti sa znížili o 0,8 percenta na 3,76 miliardy libier, pričom za prvé tri tohtoročné kvartály klesli o 1,6 percenta na 11,25 miliardy, oznámila agentúra.

Jej akcie za tento rok, vrátane dneška, stratili zhruba 34 percent a trhová hodnota firmy sa pohybuje okolo 11,1 miliardy libier. 

Ako vyhlásil nový šéf firmy Mark Read, WPP musí predať aktíva, pozastaviť akvizície a do svojich agentúr JWT, Ogilvy a Y&R musí získať nové talenty, ak sa chce zotaviť. 

campaign

​WPP týmto pádom statilo svoju pozíciu lídra a teda najväčšej reklamnej siete na svete. Na jej pozíciu sa dostala Omnicom, ktorá má hodnotu viac ako 16,5 miliárd dolárov.

Výrazný pokles akcii pod 11 libier zaznamenala spoločnosť v apríli tohto roka, kedy z nej odstúpil po tridsiatich rokoch generálny riaditeľ Martin Sorrell.

Po piatich mesiacoch sa za neho našla náhrada. Namiesto Sorrella nastúpil ex generálny riaditeľ spoločnosti Wunderman- Mark Read.

​​"WPP je skvelá spoločnosť s výnimočnými ľuďmi a silnými vzťahmi s klientmi, ktorí kladú vysokú hodnotu našej práci," vyjadril sa Read po nástupe do funkcie. "Len málo organizácií má náš globálny dosah - 130 000 ľudí a prináša výsledky pre klientov v 112 rôznych krajinách. Okrem toho máme stále silnú kombináciu tvorivosti a odbornosti v oblasti technológií a dát," dodal Read.

Skupina počas roka stratila veľkého klienta- automobilovú spoločnosť Ford, avšak niekoľko tendrov aj vyhrala. Ide o globálne značky ako napríklad Mark či Mondelez.

Zahraničný portál uvádza, že sa v spoločnosti zamýšľajú nad predajom výskumnej skupiny Kantar, pričom si plánuje ponechať podiel. Tržby Kantaru vlani predstavovali 2,7 miliardy libier. Analytici odhadujú jej trhovú hodnotu na 3,5 miliardy libier.

WPP sa nedarí najmä v Severnej Amerike a Británii, preto sa tento rok očakáva prepad tržieb o jedno percento, zatiaľ čo ešte pred tromi mesiacmi predpovedala rast o 0,3 percenta.

Spoločnosť WPP je reklamný a mediálny konglomerát, ktorý vlastní 400 agentúr. Patrí mu napríklad aj spoločnosť Ogilvy&Mather.  Na Slovensku pôsobí WPP prostredníctvom mediálnych spoločnosti GroupM (Wavemaker, MediaCom a Mindshare) a výskumnej spoločnosti Kantar TNS. 

01 - Modified: 2020-08-27 13:01:08 - Feat.: - Title: Reklamná skupina WPP má nižšie tržby, obnoví však dividendy 02 - Modified: 2018-12-11 09:10:37 - Feat.: - Title: Reklamná spoločnosť WPP plánuje znížiť náklady a prepúšťať 03 - Modified: 2018-09-04 11:16:49 - Feat.: - Title: WPP má nástupcu za Martina Sorrella 04 - Modified: 2018-04-15 12:29:04 - Feat.: - Title: Odstúpil šéf najväčšej reklamnej siete vo svete
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 13:43