Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
15.11.2018, 11:25

Lucia Rabatinová: Edukácia zákazníkov je pre predaj kľúčová

Ako urobiť z lekárenskej značky Curaprox lovebrand? Aj o tom hovoríme s managing directorkou Curaden Slovakia.

Lucia Rabatinová: Edukácia zákazníkov je pre predaj kľúčová
Zdroj: Peter Mayer, Mafra Slovakia

S: Od septembra ste sa stali managing directorkou Curaden Slovakia. Aké sú vaše priority?

Je dôležité povedať, že firmu som prebrala vo veľmi dobrej kondícii, tak z finančného hľadiska, ako aj z hľadiska nastavenia vzťahov a procesov vo vnútri firmy. Mojím cieľom je nadviazať na to, čo už máme vo firme zabehnuté, na úspechy, ktoré máme za sebou, s cieľom nepoľaviť, sledovať trh, trendy a tiež udržiavať dobré pracovné vzťahy s našimi obchodnými partnermi a kolegami.

S: Čo konkrétne to znamená?

Na moju novú pozíciu som si vypracovala Leadership statement, čiže stratégiu a víziu rozvoja firmy na najbližší rok. Definovala som, čo by som chcela zlepšiť a posunúť ďalej na úrovni firmy ako takej a tiež jednotlivých tímov. Slovo zmena pri mojej novej pozícii nepoužívam, pretože nejdem nič meniť, nejdem robiť žiadnu revolúciu. Mojím cieľom je evolúcia, čiže vývoj. Ide o nápady, ktoré prispejú k skvalitneniu našej tímovej práce, procesov a prinesú aj priaznivé obchodné výsledky.

S: Keď hovoríme o vzťahoch. Ako plánujete nastaviť internú komunikáciu?

Máme naplánovaných viacero zaujímavých projektov v rámci vzdelávania našich kolegov. Workshopy, ktoré ľudí posúvajú z osobnostnej stránky, veľa softskillových tréningov, nastavili sme si shadowing v rámci firmy. To znamená, že kolegovia z jednotlivých tímov majú možnosť stráviť jeden deň v práci v tíme toho druhého, a tým ju lepšie pochopiť. Nedávno sme u nás mali kolegyne zo Smile Shopu v Nitre a Poprade, ktoré s nami v kancelárii strávili celý deň. Pri každom z nás sa striedali a mali tak možnosť nazrieť do našej práce. Odchádzali nadšené, motivované, s oveľa lepšou predstavou o tom, čo všetko je za niekedy zdanlivo jednoduchým procesom. Takéto výmeny prebiehajú naprieč celou firmou a už teraz vidíme, že nám to prináša prvé výsledky. Vnesie to do práce oveľa viac empatie, lepšieho prehľadu a motivácie pre tých, ktorí majú chuť vo firme rásť a posúvať sa aj na iné pozície.

Štartujeme aj program starostlivosti o naše kolegyne a kolegov na materskej dovolenke. Momentálne máme na materskej 13 dievčat, ktoré dostávajú možnosť pracovať a vypomáhať s exekutívou kolegom, ktorí jej majú viac, či už nárazovo alebo dlhodobo. Kolegyne na materskej sa môžu zúčastňovať na našich poradách. Buď na tých pravidelných v kancelárii, alebo na veľkých poradách, ktoré organizujeme dvakrát do roka. Môžu tam prísť so svojimi deťmi a partnermi, ktorí zatiaľ deti postrážia. Majú tak možnosť aspoň na chvíľu odísť od každodenných povinností a stráviť čas s kolegami. Rodičia na materskej majú stále plnohodnotný nárok na vzdelávanie, ako keby boli v pracovnom procese. Nielen rodičia, ale aj detičky od nás dostávajú vianočné darčeky a ďalšie pozornosti počas roka. Práve tento benefit považujem za niečo, čím sa výrazne odlišujeme od iných spoločností. Naším cieľom je podporiť kolegyne na materskej dovolenke do takej miery, aby bol ich návrat späť do práce čo najviac plynulý.

Aktuálne zavádzame pozíciu interného kouča, ktorým sa na čiastočný úväzok stáva naša kolegyňa Ivka Psotková. Ide o pozíciu, na ktorú som mimoriadne hrdá, pretože dokáže vo vnútri firmy veľa vyriešiť a pomôcť kolegom, ktorí si budú môcť vyriešiť svoje pracovné otázky, nápady, starosti či výzvy, ktorým čelia.

S: Šesť rokov ste boli šéfkou marketingu. Čo sa vám podarilo dosiahnuť, na čo ste najviac hrdá?

Je toho viac. Začala by som tým, že sa nám darí úspešne plniť našu misiu a učiť ľudí na Slovensku, že čisté zuby sa nekazia. Darí sa nám to cez všetky naše osvetové aktivity, mravčiu prácu v teréne, cez prácu kolegov v Smile Shopoch a vzdelávanie zubných lekárov, lekárnikov, študentov zubného lekárstva, kampane a mnoho ďalších aktivít. Stále učíme našich zákazníkov, prečo je mäkká kefka tá správna, učíme ich, prečo používať aj iné pomôcky ako jednozväzkové kefky, medzizubné kefky či ako si vybrať správnu zubnú pastu. Som hrdá na to, že sa nám darí každoročne zvyšovať náš podiel na trhu a získavať nových a spokojných zákazníkov.

S: Keď poviem Curaprox, aké tri hlavné charakteristiky či prívlastky vám napadnú?

Pomôžem si našimi firemnými hodnotami, ktorých je síce sedem, ale mám tri najobľúbenejšie. Prvou je udržateľnosť. Tá sa týka ústneho zdravia a zachovania zdravých zubov po celý život. Súvisí však aj s ekológiou a tým, aby naše produkty a nezaťažovali planétu a mali čo najmenší dosah na kvalitu životného prostredia. Druhou hodnotou je radosť. Radosť z toho, že robíme prácu, ktorá nás všetkých baví a predávame produkt, ktorý nám dáva zmysel. Treťou je dôvera, v našom prípade postavená na tom, že náš zákazník nám dôveruje ako značke, dôveruje našim kolegom, svojmu zubnému lekárovi, ktorý mu niečo odporučí.

S: Ako sa Curaprox pozicionuje na Slovensku?

Sme značka, ktorá sa cenovo radí do vyššej cenovej kategórie v segmente dentálnej hygieny v rámci všetkých svojich produktových radov. V segmente mäkkých zubných kefiek, medzizubných kefiek a jednozväzkových kefiek sme silným hráčom. Učíme našich zákazníkov, že ide o trojicu produktov, ktoré sú nevyhnutné pre zdravé ďasná a zuby na celý život. Veľmi dobre sa rozbiehame v baby kategórii s hryzadlami a cumlíkmi, ako aj v segmente zubných pást predovšetkým s pastami BE YOU a Black is White.

S: Asi najčitateľnejší je segment zubných kefiek. Ako je v ňom značka Curaprox vnímaná?

Ako zástupcovia značky Curaprox sme prišli oficiálne na trh v roku 2005. V tom čase už bol na trhu jeden distribútor, ten však okrem našej značky distribuoval aj iné. Čiže nijako výrazne sa nevenoval osvete, na rozdiel od nás. My sme vtedy začali robiť veľmi ťažkú a mravčiu prácu so zubnými lekármi. Zubný lekár a dentálny hygienik bol a stále je pre nás kľúčový zákazník. Ide o ľudí, ktorí s našimi produktmi inštruujú ďalej svojich pacientov. Postupne sme prenikli aj do lekárenských sietí a v roku 2009 bol otvorený prvý Smile Shop v Nitre. Aktuálne ich máme na Slovensku 18. V roku 2010 nás oslovila prvá sieť drogérií, do ktorej sme začali dodávať, pričom dnes sme zastúpení v každej. Vývoj bol teda veľmi postupný, ale pre nás je absolútny základ budovania značky odborné publikum, teda zubní lekári.

S: Koho vnímate ako priamu konkurenciu?

Nebudem menovať priamu konkurenciu. Pozeráme sa na to inak. Myslíme si, že máme jedinečné produkty, to však na úspech, samozrejme, nestačí. Pre nás stále bola a vždy bude priorita edukovať našich zákazníkov, ako si majú správne čistiť zuby, s pomocou našich produktov. Aktuálne začalo na trhu vznikať niekoľko kópií našich kefiek pod rôznymi značkami. Čo nám na jednej strane hovorí, že to robíme dobre. Na druhej strane, samozrejme, tieto napodobeniny pozorne sledujeme a analyzujeme. Z otestovaných kefiek však doteraz išlo o kópie, ktoré sú kvalitatívne podstatne horšie. Majú tvrdšie vlákna, horšie zvládnutý tvar rúčky, nízku kvalitu plastu. Segment medzizubných kefiek a jednozväzkových kefiek je rovnako rôznorodý. Našou stratégiou je ho rozvíjať prioritne s odborníkmi, ktorí ďalej učia svojich pacientov. Obidva produkty je potrebné mať dobre zvládnuté z hľadiska správnej inštruktáže.

V segmente zubných pást je konkurencia v našej cenovej kategórii podstatne vyššia, naším cieľom je podiely v tejto kategórii zvyšovať. Produkty na to máme.

S: Ako je vnímaná značka zo strany zákazníkov? Kefky nie sú najlacnejšie a Slováci nie sú ochotní platiť veľa za veci každodennej spotreby...

Cena nášho produktu jednoznačne zodpovedá kvalite, a to vysvetľujeme aj našim zákazníkom. Každý zákazník si musí uvedomiť, že prevencia je najlacnejšia a s kvalitným produktom je aj najúčinnejšia. Vždy je jednoduchšie investovať 20 – 30 eur raz za kvartál do starostlivosti o svoj chrup, do ošetrenia dentálnej hygieny, ako potom platiť stovky eur za opravu zubov. Investujeme veľa do osvety a časť zarobených peňazí vraciame späť v rámci starostlivosti o deti cez projekt Dental Alarm, či dospelých, na rôznych akciách.

S: Curaprox začínal ako takpovediac „zubárska“ značka a postupne sa z nej stala lifestylová. Čo sa najviac podpísalo pod tento posun?

Áno, je to tak. K najväčšiemu zlomu, keď sme aj my začali vnímať, že sa mení vnímanie našej značky, prišlo asi v roku 2010. Celým týmto obdobím nás sprevádzal náš vtedajší dizajnér Jan Kremláček. Zmenili sme vizualitu, zjednodušili a odľahčili odbornú komunikáciu, partnersky sme sa začali zúčastňovať na eventoch, medzi najvýraznejšie patrí jednoznačne festival Pohoda. Vo veľkom stane, ktorý má 300 m2, pracujeme so študentmi zubného lekárstva, ktorí návštevníkov učia, ako si správne čistiť zuby. Aj toto považujem za pekný príklad toho, ako sme sa dostali do segmentu lovebrand.

S: Ako ste zmenili komunikáciu?

Pôvodná vizualita bola postavená na bielo-modro-červenej, ktorá bola súčasťou loga a všetko pôsobilo takpovediac sterilne, lekárensky. V roku 2010 sme prešli na claim Love yourself/Love your dentist, ktorými sme v segmente predbehli dobu. Začali sme letákmi, katalógmi a ďalšími tlačovinami, printovou inzerciou, polepom všetkých áut, rozvíjali sme online a sociálne siete. Novú vizualitu sme preklopili aj do B2B komunikácie. Nie je to vidieť, no veľká časť našej práce na marketingu je smerovaná práve k zubným lekárom, lekárňam a farma distribúciám.

S: Limitovaná edícia je pre Curaprox v posledných rokoch kľúčový nástroj podpory predaja. Nápad vznikol na Slovensku. Ktoré majú najväčší úspech?

Prvú limitovanú edíciu sme uviedli v roku 2011. Bola to srdiečková edícia. S nápadom sme išli do centrály do Švajčiarska a zistili sme, že nie je až také ťažké dať do hlavičky kefky rôzne farby vlákien. Následne sme limitky robili pravidelne. Minulý rok sme na spoluprácu oslovili Mišu Chmeličkovú, grafickú dizajnérku, ktorá vytvorila Pop art limitku. Tá bola doteraz našou najúspešnejšou edíciou.

S: Prečo ste sa rozhodli práve pre spoluprácu so slovenskými dizajnérmi a umelcami?

V rámci tejto spolupráce chceme urobiť švajčiarsku značku lokálnou a robíme to práve tak, že oslovujeme mladých dizajnérov. Druhým cieľom je podporiť a zviditeľniť prácu umelcov rámci celého Slovenska a dostať ich diela v podobe kefiek do tisícok domácností našich zákazníkov. A prečo umelci? Jednoducho to vyplýva z našej kultúry a z nášho vnútorného nastavenia, cítenia. Sme veľmi dizajnovo orientovaní, páčia sa nám pekné veci a oceňujeme prácu slovenských dizajnérov, pretože vieme, že nie je jednoduché sa na tomto poli presadiť. A práve preto je to pre nás zaväzujúce dať vedieť o nich a o ich práci cez náš produkt, ktorý má celoslovenský zásah v rôznych vekových kategóriách.

S: Prvé srdiečkové kefky ste podporili aj prvou výraznejšou nadlinkovou kampaňou...

Áno, v spolupráci s kreatívnym štúdiom GunPowder a Protos Productions sme pripravili spot pre TV kampaň. V televízii sme uviedli aj našu zubnú pastu Enzycal. Doteraz vizuálne najvýraznejšou a najmasívnejšou TV kampaňou je tohtoročná kampaň na pasty Be You.

S: Kampaň bežala štyri mesiace, ako hodnotíte jej efekt?

Plánujeme si objednať prieskum, ako je táto reklama a komunikovaný produkt vnímaný spotrebiteľmi, a aký efekt má pre nás televízia ako komunikačný kanál.

S: A čo sa týka predajov?

S predajom sme spokojní, naše odhady a ciele sa zatiaľ napĺňajú. Hlavne v online vidíme, že nám kampaň prináša veľmi dobré predajné výsledky za pomerne málo peňazí. Produkt sme uviedli ešte len v máji, takže stále máme veľmi veľa práce pred sebou.

S: Be You pasty – opäť lokálny nápad...

Už dávno sme chceli vyrobiť farebné pasty s rôznymi príchuťami, farbami a názvami, ktoré budú odrážať aktuálne nálady ľudí. Zároveň budú pre dospelých. Asi pred tromi rokmi naša šéfka Lucia Pašková spolu s naším dizajnérom vymysleli za 3 dni vizualitu obalov, príchute, s ktorými sme sa úplne odlíšili od konkurencie a tiež názvy ako Challenger Explorer, Rise and Shine. Spolu s perfektne spracovanou prezentáciou a moodboardom ku každej zo šiestich pást to poslali do Švajčiarska. Nápad sa ujal a od mája sa BE YOU pasty predávajú celosvetovo.

S: Curaprox je švajčiarska značka, ktorá však v rámci stratégie presadila veľa lokálnych nápadov, ktoré sa uchytili aj na medzinárodnej úrovni. Ako ste si dokázali vybudovať takúto autonómiu?

Jednoznačne je to dávka slobody, ktorú nám centrála necháva. Slovensko pre nich súčasne slúži ako akési „testovacie akvárium“. Ak sa u nás niečo podarí, ďalší rok sa to „launchne“ na medzinárodnej úrovni. Veľmi dobrým príkladom je Pop art edícia kefiek, ktorú sme uviedli v roku 2017 a rok neskôr Švajčiari kúpili medzinárodné práva, aby mohli edíciu Miše Chmelíčkovej vyrobiť a distribuovať medzinárodne.

S: Ktoré ďalšie typicky lokálne nápady sa presadili ďalej?

Nápady, ktoré od nás preberajú, nie sú len produktové. Majú oveľa väčší presah, čo nás veľmi teší. Páči sa im, ako pracujeme s tímom na internej úrovni. Pýtajú sa na vzdelávanie, softskillové tréningy, budovanie hodnôt a na dobré vzťahy, ktoré u nás máme.

S: Ktoré komunikačné kanály vám najviac fungujú?

V B2C segmente sa nám ako najefektívnejší ukazuje online. Aby som bola konkrétna, tak veľmi dobre nám fungujú natívne články cez Strossle. To je presne forma, ktorá nám dáva zmysel, pretože nám dáva stále priestor edukovať ľudí, ktorí o tému dentálnej hygieny a voňavého dychu majú záujem. V týchto dňoch sme spustili aj B2B portál pre zubné ambulancie, ktoré budú môcť svoje objednávky realizovať aj online. V zásade ide o eshop, do ktorého sa dostanú len naši B2B zákazníci. Vďaka spusteniu tohto projektu budú mať naši obchodní zástupcovia oveľa väčší priestor na nadväzovanie vzťahov s lekármi, získajú viac času na informovanie o nových produktoch a socializáciu.

Zdroj: Peter Mayer, Mafra Slovakia
S: Intenzívne pracujete so značkou na Instagrame, kde sa práve to dizajnové nastavenie dá uplatniť.

Presne tak. Instagram je vizuálne najzaujímavejší. Tagujú nás naši zákazníci, pýšia sa svojimi limitkami, nákupmi, úsmevmi... a nás to veľmi baví.

S: Na Instagrame spolupracujete aj s influencermi. Ako ich vyberáte? Akú máte instastratégiu?

Máme vybraných niekoľko influencerov, tiež mamičiek, ktoré majú malé deti a tie podporujeme našimi detskými produktmi. Ide o aktívne maminy – Bašu Števulovú a Sisu Križanovú. Veľmi dobre sa nám spolupracuje s Marikou Beňadik Majorovou alias Tonbogirl, podporujeme Ivonu Fialkovú, biatlonistku, pretože prienik medzi zdravým chrupom a športom je obrovský. A ak sa pýtate na stratégiu, preferujeme influencerov, ktorí si stoja za produktmi, ktoré ponúkajú a dávajú im zmysel.

S: Je to skôr o produktovej podpore, alebo je práca s influencermi širšia?

Nezúčastňujú sa na našich eventoch a aktivitách, je to teda o produktovej podpore s tým, že im vždy vysvetľujeme pridané hodnoty daného produktu, edukujeme a zaučíme ich.

S: Čo vám funguje na Facebooku?

Klasické výkonnostné kampane zamerané na propagáciu konkrétneho produktového radu, limitky, e-shopu či aktuálnej akcie, ktoré bežia na Smile Shopoch.

S: Máte vlastný online magazín Apríl. Ako vznikol nápad, na koho cieli a s akým ohlasom sa stretol?

Vznikol z potreby komunikovať témy a hodnoty, ktoré máme v Curadene nastavené a ktoré cez bežnú komunikáciu našej značky nemáme možnosť prejaviť. Takisto vznikol s cieľom podporovať ženy, ktoré nie sú prvoplánovo známe, ale majú zaujímavú prácu, aktivity, venujú sa veciam a témam, ktoré môžu byť pre čitateľa zaujímavé a stále nepoznané. Content produkuje agentúra Folk, ktorá ho dizajnuje podľa našich firemných hodnôt a zadaní.

S: Ktoré to sú? Niektoré sme už v úvode spomenuli...

Je to radosť, dôvera, udržateľnosť, láska, rast, rešpekt, súdržnosť.

S: Je online magazín pre vás zároveň platforma, ako vyjadriť názor?

Áno. Jednoznačne.

S: Je pre vás dôležité, aby značka vyjadrovala názor?

Je to pre nás veľmi dôležité, aj keď veľa našich zákazníkov to úplne nechápe. Vymieňame si názory na sociálnych sieťach, ale musím povedať, že nám to neprekáža i za cenu straty takého zákazníka. Stojíme totiž za určitými názormi a postojmi a myslíme si, že je potrebné ich verejne vyjadrovať. A tým ovplyvňovať spoločnosť a dianie v nej. Takže áno, názor a jeho prejavenie sú pre nás dôležité a v dnešnej dobe veľkej nedôvery v inštitúcie, vládu či súdy to považujeme za priam nevyhnutné.

S: V minulom roku ste uviedli vernostný systém Zubná karta. Čo vás motivovalo na tento krok? Bola to neznalosť zákazníka?

Áno. Mali sme 19 Smile Shopov, vedeli sme, že máme veľa zákazníkov, ale nič sme o nich nevedeli. Disponovali sme istou e-mailovou databázou, ktorú sme vytvárali z nášho old school vernostného programu postaveného na kartičke a pečiatkach. Znamenalo to, že sme na masy posielali nerelevantné informácie vo forme newsletterov. Napríklad sme posielali mladým bezdetným ľuďom informácie o detských cumlíkoch alebo o kefkách na čistenie zubných protéz. Čiže úplne irelevantný content. Uvedomili sme si, že ak chceme správne cieliť a edukovať, potrebujeme získať čo najviac dát o zákazníkoch. A preto Zubná karta nie je len o peniazoch a dvojitej cenovej hladine, ale hlavne o tom, že pripomíname zákazníkom termíny preventívnej prehliadky, posielame inštruktážne videá, ako správe používať naše produkty v newsletteroch bezprostredne po nákupe alebo v tých pravidelných.

S: Takže ste nešli cestou zľavy, ale pridanej hodnoty.

V Smile Shopoch máme nastavený duálny cenník pre verných zákazníkov a pre tých, ktorí členmi Zubnej karty nie sú. Toto vyplynulo aj z tlaku Švajčiarska na zvýšenie ceny kefiek, ktorú sme si na Slovensku nemohli dovoliť. Zubná karta a duálny cenník nám pomohli urobiť kompromis.

S: S akým ohlasom sa program stretol?

Od založenia v januári 2017 máme takmer 175 000 členov.

S: Vernostný program je teda opäť lokálny nápad. Má potenciál sa rozšíriť aj do iných krajín?

Áno, je to náš slovenský projekt, ktorý sme realizovali v spolupráci s Pricewise. Zatiaľ však nemá potenciál sa rozšíriť kvôli tomu, že jediná krajina, ktorá má Smile Shopy, sú Česi, v Poľsku aktuálne otvorili prvý. Ide o projekt priamo šitý na vlastné značkové Smile Shopy. Teoreticky je to uplatniteľné na lekárenské siete, to by bolo však dosť komplikované.

S: Ako plánujete vernostný program ďalej rozvíjať? Ako plánujete pracovať so získanými dátami?

Nedávno sme na stránke zubnakarta.sk spustili veľmi detailný zoznam zubných ambulancií. Často prichádzajú zákazníci do Smile Shopov s tým, aby sme im poradili dobrého zubného lekára. Je to veľmi relatívne z hľadiska ceny, sympatií či dostupnosti. Práve preto sme zverejnili zoznam zubných lekárov a všetky informácie o nich. Prvým parametrom je vzdelávanie iTOP. Ide o školenie, ktoré učí zubných lekárov a dentálnych hygienikov správnu techniku čistenia zubov a správne používanie našich produktov. Ďalej zákazník zistí, či je ambulancia len pre dospelých, alebo či prijíma aj deti, či má v ambulancii röntgen, mikroskop a pod. A presne toto sú oblasti, ktoré chceme v rámci Zubnej karty rozširovať. Plánujeme tu zverejňovať inštruktážne videá, základné osvetové vzdelávacie články a držať túto platformu ako vzdelávaciu a osvetovú.

S: Keď hovoríte o lekároch a vzdelávaní, aký vplyv na značku a jej vnímanie má odporučenie zubným lekárom?

Celkovo je to v spoločnosti vnímané tak, že ak mi niečo odporučí lekár, je to pre mňa to naj. Predpokladáte, že to lekár s vami myslí dobre. Čiže v našom prípade to má na značku veľmi veľký dosah. Čo je však dôležité, samotný lekár musí byť presvedčený a pochopiť pridanú hodnotu produktu. Inak ho nebude dlhodobo ponúkať. A aj o tom je vzdelávanie a neustále budovanie vzťahov s lekármi. Dentálna hygiena ako predmet sa na lekárskych fakultách učí veľmi okrajovo. Preto veľmi intenzívne spolupracujeme so študentmi zubného lekárstva v rámci osvetového projektu Dental Alarm a Brusher. Od druhého ročníka chodia do škôl a škôlok učiť deti, ako si správne čistiť zuby. Istým spôsobom suplujeme rolu dentálneho hygienika, resp. učiteľa prevencie počas vysokej školy. Vzdelávanie študentov je z našej strany veľmi systematické, na začiatku školského roka prebieha vždy výberové konanie na nových školiteľov, recall tých minuloročných, a to celé sa opakuje aj v rámci nového semestra. Pracujeme s 200 študentmi, a preto je pre nás dôležité mať kvalitu pod kontrolou.

S: Angažuje sa aj konkurencia v podobných vzdelávacích činnostiach?

Nejaké vzdelávanie prebieha, ale vo veľmi malej miere. Celoslovenský projekt so študentmi nezaložil nikto. Naše vzťahy so študentmi sú nadštandardné, sme voči sebe veľmi kamarátski a otvorení, a to našu spoluprácu posilňuje. Minulý rok sme založili turistický klub a spoločne vyrážame na turistiku po Slovensku. Sme s nimi dobrí kamaráti.

S: Ako sa jednotlivé distribučné kanály podieľajú na obrate spoločnosti?

Podiel jednotlivých kanálov je veľmi vyrovnaný. Pozorne to sledujeme a ovplyvňujeme tak, aby sme neboli závislí len od jedného odberateľa. Išlo by o nezdravé správanie.

S: Mnohí zákazníci stále nevedia, že značka Curaprox nie je len o zubných kefkách. Nevnímajú ju ako značku ponúkajúcu oveľa širšie portfólio produktov pre dentálnu hygienu. Ako sa toto vnímanie mení?

Vnímanie len cez kefku za posledné roky meníme. Opäť a jedine prostredníctvom edukácie a vysvetľovania, hlavne v Smile Shopoch a teraz aj prostredníctvom vernostného programu. Veľmi systematicky učíme ľudí, že sú tu aj iné produkty, ktoré treba používať, aby bol chrup zdravý.

S: Kto je váš typický zákazník? Čo ukazujú dáta zo Zubnej karty?

Poznáme priemerný vek žien, mužov, výšku a počet ich nákupov. Sú to cenné dáta, s ktorými sa veľmi dobre pracuje.

S: Napríklad?

Zistili sme, že 9 % zákazníkov, ktorí si v minulosti kúpili našu najtvrdšiu kefku soft, prešli na najjemnejšiu ultra soft. Naopak, tí, ktorí používajú najjemnejšie kefky, pri nich aj zostávajú, čo je správne. Zabávame sa aj napríklad na tom, že najviac našich zákazníčok sú Zuzany a Jany a medzi chlapmi víťazia Petrovia a Martinovia.

S: Uvažujete nad intenzívnejšou spoluprácou so zdravotnými poisťovňami, kde je zubná hygiena, a teda dentálne príspevky, jedna z top tém a jeden z mála hmatateľných benefitov pre poistencov?

Veľmi oceňujeme, že poisťovne uvažujú aj týmto smerom. Dlhodobo spolupracujeme so Všeobecnou zdravotnou poisťovňou. Sme ich partnerom na podujatí Dni zdravia, ktoré sú organizované celoročne a celoslovensky v rámci firiem, štátnych inštitúcií a výjazdových akcií. Je to o edukácii a my zabezpečujeme študentov zubného lekárstva, ktorí chodia školiť s našimi produktmi.

S: V rámci zodpovedného podnikania realizujete viacero projektov. Aký ohlas má napríklad projekt recyklácie Kolokefka?

Kolokefka a Eko Alarm sú veľmi úspešné projekty a sme na ne veľmi hrdí. Aj v tomto prípade ide o lokálny nápad. Na slovenský trh dovezieme za rok až 56 ton plastu len v zubných kefkách. Ak kefku aj s dobrým svedomím hodíte do plastového odpadu, putuje do spaľovne, pretože je vyrobená z materiálu, ktorý sa u nás nerecykluje. Preto sme hľadali cestu, čo s nimi, pretože nemôžeme a nechceme našu krajinu zahltiť plastmi. Našli sme spôsob, ako na to. V Smile Shopoch sme vytvorili zberné miesta a uvažovali nad tým, ako kefky využiť na ďalší produkt s pridanou hodnotou.

Rozhodli sme sa preto zo zubných kefiek vyrábať koše na recykláciu, ktoré sme v rámci projektu Eko Alarm distribuovali do 200 slovenských základných škôl. A ak sa pýtate na ohlas, aktuálne máme vyzbieraných okolo 35-tisíc kefiek. Do zberu sa aktívne začali zapájať aj zubné ambulancie, lekárne a školy. Zbierame nielen naše kefky, ale aj konkurenčné. Keďže nepoznáme ich zloženie, plánujeme ich posielať do spracovateľskej firmy v Košiciach, kde sa roztavia a použijú na priemyselnú výrobu.

 

Pre Stratégie na okraj

S: Počas vašej kariéry, ktoré rozhodnutie považujete za najlepšie?

Pred niekoľkými rokmi som na pracovných pohovoroch prijala ľudí, ktorí s nami pracujú doteraz. Potvrdilo sa mi veľakrát, že tieto rozhodnutia boli veľmi správne.

S: Kde a ako čerpáte inšpiráciu pre svoju prácu?

Vo svete, v ktorom žijem, od ľudí, ktorými som obklopená a z každodenného života.

S: Čo vás na vašej práci baví?

Skvelé produkty, kolegovia, energia a nekonečná rozmanitosť.

S: Vaše manažérske pravidlo, ktoré platí vždy?

Úspech a radosť z práce prichádza po vykročení zo svojej komfortnej zóny.

S: Kto je pre vás inšpiratívny človek?

Obdivujem mnoho ľudí, ktorí sa popri práci dokážu často pro bono venovať náročným činnostiam súvisiacimi s pomocou ľuďom. Chcem, aby sa to raz podarilo aj mne.

S: Ako trávite voľný čas?

V prírode, na turistike, horskom bicykli, lyžovačke a niekedy len tak, pri Netflixe.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.