Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
23.11.2018, 09:39

Apple a McDonald´s dobiehajú vianočnými reklamami úroveň Johna Lewisa

Creative week: A ešte reklama, ktorá Lewis reklamu rýchlo pretočí na koniec, kvôli koláču.

Apple a McDonald´s dobiehajú vianočnými reklamami úroveň Johna Lewisa
Zdroj: Youtube

Festival vianočných reklám pokračuje v plnom prúde a už sa pomaly ani nevieme rozhodnúť, ktorá reklama je favoritom. Značky tento rok jednoznačne stavili na roztomilosť a animované postavičky.

Minulý týždeň sme priniesli prehľad Lewis reklám, na ktoré každý rok čakáme. Ak ste nevideli tohtoročnú Elton John Lewis reklamu, určite tak urobte.

​O McDonald´s vianočnej reklame, sa nedá tvrdiť, že by sa o nej špekulovalo už od spustenia aktuálnej vianočnej a určite nie to, že na ňu čaká celá brandža. Avšak jej úroveň z roka na rok rastie. Už minulý rok bola reklama  #ReindeerReady o dievčatku odhodlanom po celú dobu dávať pozor na mrkvu, ktorú chcela odovzdať Santovmu sobovi. Drží ju až kým sa s otcom nedostane domov a potom jej brat oznámi, že Santov sob nie je jeden, ale je ich pochopiteľne viac. Vtedy sadajú do auta a cez McDrive si objednávajú krabicu s mrkvovými tyčinkami.

Tento rok je príbeh podobný, unavené soby dostávajú od Santu neustále odpoveď, že v žiadnom z navštívených domov nenechali mrkvu. Preto idú do McDonald´s, z ktorého neobídu naprázdno.

Veľmi pozitívne ohlasy sa objavujú aj na vianočnú reklamu Apple. Jej hlavnou myšlienkou je zdieľanie kreatívnych nápadov a inšpirácii, čo sa nečakane a nechcene stane hlavnej hrdinke animovaného príbehu. Slečna si svoje kresby odkladá do krabice, ktorú po naplnení nie je možné zatvoriť. Pri otvorenom okne výtvarné diela pohnané zimným vánkom vyletia von a získajú si obdiv obyvateľov mestečka.

Waitrose sa rozhodol použiť vo svojom spote John Lewis tohtoročnú vianočnú reklamu. Dievča v ňom ukazuje Lewis spot svojim rodičom, ktorí ho rýchlo pretočia ku koncu a odchádzajú si vychutnať koláč. Na konci videa sa zobrazí message Too good to wait. Lebo Vianoce sú podľa Waitrose o tom, že si užívate kvalitné jedlo s ľuďmi, ktorých máte najradšej. Ale keď je to jedlo Waitrose, urobíte naozaj všetko, čo je potrebné na to, aby ste sa k nemu čo najrýchlejšie dostali.

A na záver si pozrite spoločný počin Johna Lewisa a  Waitrose. Reklama je súčasťou širšej marketingovej kampane, ktorá vysvetľuje rebranding týchto dvoch značiek spoločnosti John Lewis & Partners a spoločnosti Waitrose & Partners. V spote deti prespievajú svetoznámu pesničku od Queen- Bohemian Rhapsody. Vytvorili ho Tim Vance a Paul Knott v spoločnosti Adam & Eve / DDB.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.