Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
30.11.2018, 11:55

Môže slovenská reklama vyhrať cenu na medzinárodnom filmovom festivale? Kampani Olejové jazero sa to podarilo

Tanec na jazere plnom toxických látok zabodoval na festivale TopShorts v kategórii Best Microfilm.

Môže slovenská reklama vyhrať cenu na medzinárodnom filmovom festivale? Kampani Olejové jazero sa to podarilo
Zdroj: Effectivity / Ekotopfim

Parafráza Čajkovského baletu je víziou desivej budúcnosti s odkazom “Zmeníme sa my či príroda?". V hlavnej úlohe je baletka tancujúca v jazere. Nádherná baletka z Labutieho jazera sa však vplyvom ekologickej katastrofy mení na baletku tancujúcu v Olejovom jazere. Čistá a nevinná labuť sa nakoniec pretancuje až k svojej smrti.

Kampaň pre festival Ekotopfilm svojou myšlienkou nadviazal na minuloročnú, ktorá výrazne upozornila na to, ako by mohla skončiť naša planéta a zvieratá, ak by sa museli prispôsobiť neustále sa zhoršujúcim podmienkam životného prostredia. Minuloročná kampaň Na konci evolúcie nie je krása predstavila, ako by sa z labute mohla vyvinúť napríklad Olejnatka labutia.

Tento rok vznikol vďaka unikátnej spolupráci s Baletom SND a jeho prvou sólistkou Rominou Kolodziej videospot Olejové jazero. Ak máte radi Labutie jazero, pozrite si trochu inú verziu v temnej vízii jedného z najúspešnejších režisérov reklám u nás, Jonáša Karáska. Tanec na jazere plnom toxických látok je reflexiou na ekologické katastrofy na Aralskom alebo Karačajskom jazere.

„Umenie dokáže zatriasť ľuďmi viac ako štatistiky. Ak ľuďom prekáža olejová labuť v balete, prečo im neprekáža v skutočnosti?“ pýta sa Peter Rajčák, kreatívny riaditeľ reklamnej agentúry Effectivity a jeden z autorov konceptu.

Agentúra kampaňou pokračuje v úspešnej minuloročnej kampani. Vlani kampaňou ukradli krásu prírode, ktorú berú ľudia ako samozrejmosť a tento rok sa rozhodli ukradnúť krásu v umení.

„Chceme samotnou kampaňou postupne ovplyvňovať životný štýl ľudí nielen na Slovensku, ale aj po celom svete. To je hlavný dôvod, prečo naše spoty už nie sú o milých zvieratkách a drony neletia nad stáročnými pralesmi. Naša príroda už taká nie je a pokiaľ sa nezmeníme, bude to ešte horšie,“ uviedol Peter Rajčák.

Kampaň pre Ekotopfim bola veľmi úspešná na zahraničných festivaloch, či už reklamných, ekologických alebo aj čisto filmových. Agentúra Effectivity za ňu získala ocenenia na domácej súťaži kreativity v reklame Zlatý Klinec a tiež na zahraničných súťažiach PIAF, NYF, Golden Drum, Epica Awards a ADCE Awards. Tanec na jazere plnom toxických látok zabodoval aj na festivale TopShorts v kategórii Best Microfilm.

Zdroj: TopShorts

Starec a ropná škvrna

Kampaň však neskončila iba pri filme a balete. V spolupráci s vydavateľstvom Martinus agentúra Effectivity ukradla aj krásu z literárnych diel. Počas kampane objavili milovníci knižiek priamo pri nakupovaní zaktuálnené verzie známych knižných titulov, ako napríklad Starec a ropná škvrna, Alica v krajine vrakov, Koniec sveta za osemdesiat dní, Kniha vyklčovaných v džungli či filmové klasiky ako Odpad na Striebornom jazere a Spievanie v kyslom daždi.
Martinus sa zapojil do kampane Ekotopfimu aj špeciálnou ponukou knižiek s enviro témou. Téma trvalo udržateľného rozvoja tak bola predstavená ďalšiemu novému publiku, inej cieľovej skupine.

Ekotopfilm/Envirofilm je najstarším európskym festivalom filmov o trvalo udržateľnom rozvoji. Festival ekologických filmov vznikol pred 45 rokmi, avšak odvtedy sa realita v životnom prostredí enormne zhoršila. Rajčák vysvetľuje, prečo kampaň robia globálne:„Ekotopfilm je medzinárodný festival. Filmy sú prezentované v rôznych jazykoch a množstvo diskusií sa vedie v angličtine. A potom, pre ekologické katastrofy neplatia žiadne hranice. Znečistená rieka, rádioaktívny mrak či plastová kalamita sa nikdy netýka len jednej krajiny. A na svete je sedem miliárd ľudí, ktorí sa musia zmeniť.“

„Ekologické témy sú to, čo ma v ostatnom čase veľmi zaujíma, z tohto dôvodu som sa minulý rok nechal „ukecať“ rovno na dva pro bono projekty s touto tematikou. Prvá bola kampaň My sme les, druhá kampaň pre Ekotopfilm festival. Mám radosť, že obe boli úspešné, každá iným spôsobom,“ povedal režisér spotu Jonáš Karásek, ktorý aktuálne nakrúca celovečerný film Amnestie o vzbure väzňov v Leopoldove.

Parafráza Čajkovského baletu je víziou desivej budúcnosti s odkazom “Zmeníme sa my či príroda?

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.