Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
03.12.2018, 19:38

Známe sú najsexistickejšie reklamy na Slovensku. Anticenu poroty získali Klenoty Aurum

Verejnosť venovala anticenu reklame so sloganom: „S guľami od nás pretiahnete všetko!“

Známe sú najsexistickejšie reklamy na Slovensku. Anticenu poroty získali Klenoty Aurum
Zdroj: Facebook

Sexistický kix uzavrel hlasovanie za najsexistickejšie reklamy, ktoré vyberala verejnosť spolu s odbornou porotou. Tretí ročník mal 112 nominácií, z ktorých štyri získali anticenu. Pozrite sa, ktoré to sú.

Najsexistickejšou reklamou podľa verejnosti je reklama na predaj ťažných zariadení spoločnosti RV Trailer. Na vizuále je nahý zadok a slogan: „S guľami od nás pretiahnete všetko!“

Zdroj: Sexistický kix

​Ako ďalšiu sexistickú reklamu označila verejnosť facebookový status pizzerie TuSi, ktorá sídli v Košiciach. Ten sa s príspevkom nebabral a napísal niečo, čo úplne nedomyslel: „Správna žena by mala svojmu mužovi večeru starostlivo prihriať.“ Akoby nestačil ten obrázok. 

Zdroj: Sexistický kix

​Tretie miesto v ankete Sexistický kix získala pracovná ponuka, ktorá ponúkala za čistenie inú mzdu ženám a inú mužom. Ženy za očistenie mohli zarobiť 2,90 eur a muži 3,50 eur.

Zdroj: Sexistický kix

Anticenu poroty získali Klenoty Aurum. Prečo sa rozhodli odborníci udeliť anticenu práve tejto reklame, vysvetlila Jana Cbiková, členka poroty z feministickej organizácie Aspekt: „Séria v sebe spája tie najprimitívnejšie rodové stereotypy a využívanie vulgarizmov ako ‚ozvláštňujúceho‘ prvku s úplnou dehonestáciou vzťahu medzi ženami a mužmi. Prezentovať predajnosť a kúpiteľnosť vzťahu ako niečo samozrejmé a navyše vtipné považujem za priam spoločensky nebezpečné. Ide o normalizáciu asymetrie vo vzťahu. Na Patrónke v Bratislave sa takýto bilbord obzvlášť absurdne ocitol nad pútačom materskej školy.“

Zdroj: Facebook

​Sexistický kix poukazuje na skutočnosť, že zobrazovanie ľudí znevažujúcim či stereotypizujúcim spôsobom na základe rodu nepatrí do verejného priestoru. Anticena sa zameriava najmä na aktívnu spoluprácu so širokou verejnosťou a vysiela signál reklamným zadávateľom, že naozajstná kreativita sexizmus nepotrebuje.

Pozrite si, ktoré ďalšie práce boli do ankety nominované:

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.