Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
04.12.2018, 14:44

Projekt Chlebodarca chce zlepšiť život rodinám v núdzi

Jeden cent z každého predaného chleba daruje rodinám o. z. BILLA ľuďom.

Projekt Chlebodarca chce zlepšiť život rodinám v núdzi
Zdroj: Billa Slovensko

Pilotný ročník charitatívneho projektu Chlebodarca dnes predstavila spoločnosť BILLA za účasti partnerov - Slovenského zväzu pekárov, cukrárov a cestovinárov a Nadácie Pontis. Počas prvého roka budú prostredníctvom predaja chleba podporovať rodiny v núdzi a dajú im tak šancu na lepší život. Rodiny dostanú jeden cent  z každého predaného chleba, pričom suma môže mesačne predstavovať niekoľko tisíc eur.

 „Na Slovensku pôsobíme už 25 rokov a to nás zaväzuje k tomu, aby sme sa angažovali v projektoch prospešných pre celú spoločnosť. S myšlienkou prepojenia spoločenskej zodpovednosti s našimi zákazníkmi prostredníctvom potravín, ktoré sú s našou spoločnosťou primárne spájané, sme sa pohrávali už dlho. Keďže chlieb je mnohovravným symbolom a viac ako ¾ Slovákov ho nakupuje denne, či viackrát týždenne, zdal sa nám pre náš projekt ideálny,“ opisuje Ing. Tomáš Staňo, predseda predstavenstva o. z. BILLA ľuďom a finančný riaditeľ spoločnosti BILLA.

Mechanika projektu je jednoduchá a zapojiť sa môže každý.  Stačí si v sieti supermarketov zakúpiť akýkoľvek chlieb a jeden cent z neho poputuje na konci mesiaca vybranej rodine. Pre zákazníkov sa tým nič nezmení, chlieb nebude drahší, bude stáť rovnako - BILLA venuje tieto financie zo zisku z predaja.

Do projektu sa zapojil  aj Slovenský zväz pekárov, cukrárov a cestovinárov (SZPCC), ktorého členovia sa rozhodli prispievať rodinám balíčkami pekárenských produktov, ale vedia im ponúknuť aj možnosť zamestnať sa.

Náš zväz pozostáva z desiatok pekární, mlynov, drobných podnikateľov, ale aj veľkých firiem. Teší nás, že sme mohli dať na projekt našu symbolickú pečať, ale tiež ho rozvinúť aj ďalej. Oslovili sme našich členov, aby sa stali chlebodarcami a určite prídu aj s ďalšími nápadmi, ako rodinám pomôcť,“ vysvetľuje Ing. Tatiana Lopúchová, predsedníčka predstavenstva Slovenského zväzu pekárov, cukrárov a cestovinárov.

Jedna z prvých pekární, ktorá sa podujala poskytnúť počas prvého roka pravidelnú potravinovú pomoc rodinám, je pekáreň Penam Slovakia. „Myšlienka darovania chleba, ako aj pohody, ktorá sa s ním spája, nás nadchla. Ochotne sa rodinám postaráme aj o zamestnanie v našich pekárňach a mlynoch, keď im to pomôže zlepšiť si životnú situáciu,“ hovorí Ing. Vladislav Baričák, manažér pekárskej divízie Penam Slovakia.

Výber rodín BILLA zverila do rúk Nadácie Pontis, ktorá už 21 rokov motivuje jednotlivcov, ale i firmy k spoločenskej zodpovednosti a k pomoci druhým. „Popri vzdelávaní a zodpovednom podnikaní je jednou z našich kľúčových tém pomoc ľuďom, ktorí sa ocitajú na okraji záujmu  pre sociálne či zdravotné znevýhodnenie. Chceme prispieť k vytvoreniu takej spoločnosti, v ktorej budú mať všetci ľudia šancu využiť naplno svoj potenciál a možnosť žiť šťastný a spokojný život. Sme  veľmi radi, že nás BILLA oslovila so  spoluprácou na projekte, ktorý zapadá do našej filozofie,“ hovorí Mgr. Dominika Horňáková, senior programová manažérka z Nadácie Pontis. Výber rodín, ako aj následná koordinácia finančnej a potravinovej pomoci bude prebiehať transparentne a pod kontrolou odborníkov z nadácie.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.