Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
06.12.2018, 09:32

LIDL prestal predávať najtenšie igelitky

Diskontný reťazec odbremení životné prostredie o 125 ton plastu ročne.

LIDL prestal predávať najtenšie igelitky
Zdroj: Lidl

Spoločnosť Lidl Slovensko spravila zásadný zodpovedný krok v podobe opatrenia proti záplave plastov. V žiadnej zo 134 predajní Lidl Slovenská republika si už nekúpite najtenšie deväťcentové igelitky, diskontný reťazec splnil svoj sľub a úplne ich vyradil zo svojej ponuky. Ročne ich pritom predal takmer 11,5 milióna.  

Lidl si v plnej miere uvedomuje svoju zodpovednosť za stav životného prostredia, a preto mal všetky igelitky spoplatnené už od svojho vstupu na trh, zákazníkom ich teda nikdy zadarmo nerozdával. Rozhodnutie prestať predávať najtenšie tašky je ďalším z konkrétnych krokov v boji Lidla proti záplave plastov. Diskont sa zaviazal obmedziť používanie plastov o 20% a dosiahnuť 100% recyklovateľnosť plastových obalov vlastných značiek do roku 2025.

Ďalším z konkrétnych záväzkov Lidla je vyradenie plastových výrobkov na jedno použitie z predaja do konca roku 2019. Ide o produkty ako sú slamky, jednorazové poháre a šálky, taniere, príbory a vatové tampóny s plastovou paličkou. Tieto produkty budú nahradené výrobkami z alternatívnych a recyklovateľných materiálov, na vývoji ktorých momentálne Lidl pracuje spolu so svojimi dodávateľmi.

V ďalšom kroku je cieľom Lidla dosiahnuť zmenu príborov a slamiek na pitie aj v oblasti polotovarov a nápojov. Spomenuté plastové výrobky na jedno použitie predstavujú ročný objem ďalších 35 ton, čo v súčte s taškami znamená 160 ton plastov. Lidl v roku 2017 recykloval bezmála 800 ton plastov.

„Máme nastavenú jasnú a dlhodobú stratégiu v téme plasty, ktorá stojí na troch pilieroch: nahradiť – obmedziť – recyklovať. Vyradenie najtenších igelitiek zo sortimentu a ich nahradenie udržateľnejšími a ekologickejšími alternatívami je iba jedným z krokov na našej ceste,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za oblasť nákupu. Opatrenia platia vo všetkých 134 predajniach diskontného reťazca na Slovensku bez rozdielu.

Lidl sa dlhodobo snaží znižovať objem použitých obalových materiálov a zároveň zvyšovať ich recyklovateľnosť. Stanovené ciele sú teda logickým pokračovaním tejto stratégie. „Spolu s našimi dodávateľmi diskutujeme o tom, pri ktorých produktoch môžeme úplne odstrániť plastové obaly, alebo ich nahradiť inými, ekologickejšími alternatívami. Pri ovocí a zelenine ponúkame čoraz viac nebalených produktov. O takýto postup sa snažíme aj pri iných tovarových skupinách - napríklad pri niektorých druhoch oblečenia sme už dávnejšie úplne odstránili plastové fólie,“ doplnil Martin Nagy.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.