Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
07.12.2018, 08:00

Fakeoví králi internetu. Instagram sa rozhodol proti nim radikálne zakročiť

Vymaže falošných followerov zo stránok tretích strán.

Fakeoví králi internetu. Instagram sa rozhodol proti nim radikálne zakročiť
Zdroj: Archív

Nakúpiť si followerov nie je žiadna veda. Svedčia o tom aj súkromné či firemné profily s veľkým množstvom nakúpených followerov. Instagram sa rozhodol proti tomu bojovať a začína podnikať kroky proti aplikáciám tretích strán, ktoré ponúkajú možnosť nakúpenia fanúšikov.

Týmto krokom chce Instagram docieliť, aby bolo prostredie jeho platformy reálne. Preto pristúpil na to, že odstráni nereálnych, fakeových fanúšikov, komentáre aj likes v tých profiloch, u ktorých sa preukáže, že stopercentne získali takého interakcie pofidérnym spôsobom. Dcérska spoločnosť Facebooku vytvorila nástroje na identifikovanie takýchto profilov a sľubuje, že v najbližšej dobe sa o takéto účty náležite postará.

Zdroj: Social Media Today

​Zo štúdie analytickej spoločnosti Points North Group vyplýva rebríček svetových firiem, ktoré investujú do influencerov najväčšie peniaze. Top spenderom je Flat Tummy Co investujúci do influencer marketingu viac ako 1,5 milióna amerických dolárov. Za ním nasleduje Amazon, Mercedes-Benz či Walmart. Top desiatku uzatvára Calvin Klein, ktorého spend je 250 tisíc amerických dolárov. Vysoké čiastky ale nezabezpečia, že zaplatená osoba propagujúca produkt dosiahne žiadané výsledky.

Aby neboli obviňované iba osoby, ktoré si jednoducho a za lacné peniaze nakúpia sledovateľov, instagramové srdiečka a komentáre. Zo štúdie PNG vysvitlo, že aj veľkí spenderi majú vážny problém s fakeovými influencermi alebo followermi. Či už vedome alebo nevedome sa do rebríčka dostali zadávatelia reklamy, ktorí určite v investíciách do tejto oblasti marketingu nešetria, napríklad taký Protect & Gamble mal v rebríčku až dve značky Pampers a Olay, ktoré mali 30 a 20 percent fakeových followerov, či už si ich nakúpili, alebo to boli ľudia, ktorí boli sprostredkovane cez fakeových influencerov, to sa už nedozvieme. Čo vieme je fakt, že vysoké sumy investované do influencerov, ktorí im priniesli falošných sledovateľov, vyšli navnivoč.

O tom, ako je na tom s fakeovými followermi slovenský trh, sme sa opýtali odborníkov z PR, reklamných aj mediálnych agentúr.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.