Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
07.12.2018, 08:00

Creative week: Ako zmenili mobilní operátori vianočné spoty? Porovnajte si tento rok s minulým

Ktoré reklamy sú podľa vás lepšie?

Creative week: Ako zmenili mobilní operátori vianočné spoty? Porovnajte si tento rok s minulým
Zdroj: Telekom

Pri príležitosti prichádzajúceho vianočného obdobia sme sa rozhodli pozrieť na vianočné spoty mobilných operátorov. Určite ich všetci poznáte, ale pamätáte si aj tie z minulého roka? Pripomeňte si, aké spoty nám značky predstavili minulý rok.

Telekom

Vianočnú kreatívu Telekomu zastrešovala tak ako tento rok, agentúra MUW Saatchi & Saatchi. Vianoce s Petrom Saganom, trojročnou tvárou značky, odštartoval mobilný operátor 24. októbra. Vlani to bolo v poradí tretie sviatočné obdobie so Saganom. Dej spotov sa odohrával v uliciach Bratislavy, a prvý z nich ukázal kuriéra na bicykli, ktorý sa snaží s balíčkom dostihnúť trénujúceho Peťa Sagana. Druhý spot má podobný dej a až v treťom príde poriadna dávka vianočnej stmosféry. Dej tretieho spotu sa na rozdiel od prvých dvoch, odohráva sa priamo na vianočných trhoch. Okrem Petra Sagana v nej nechýba ani kuriér Miki. Aj do tohto spotu agentúra zakomponovala vtipnú narážku na Saganov "lakeť".

​Tento rok sa nezmenil dátum predstavenia vianočného spotu, ale zmenila sa tvár Telekomu. Nastúpil Bekim, ktorý si so svojou partiou zahrá hlavnú úlohu v kampani poskladanej z viacerých na seba nadväzujúcich častí. Celkovo sa v éteri objavia 3-4 vlny, každá zameraná na inú propozíciu. Dej všetkých troch sa odohráva na horách v lyžiarskych strediskách Donovaly a Malinô Brdo. Komunikáciu tradične zastrešila agentúra MUW Saatchi & Saatchi.

Orange

Orange nasadil vlani svoju vianočnú reklamu presne mesiac pred Vianocami. V hlavnej role si zahral Michal Hudák s malou Elou. Obaja hlavní hrdinovia sú nositeľmi posolstva, že tie najkrajšie vianočné prekvapenia vie vytvoriť iba rodina.

​Tohtoročné Vianoce odštartoval mobilný operátor o niečo skôr. Reklamou pokračuje v dlhodobom koncepte Love a do hlavnej úlohy obsadil akčnú babku, ktorá vyrieši akúkoľvek situáciu. Prostriedky a nástroje na vyriešenie má v tajnej miestnosti. A účinkuje aj dedko, ktorému sa nedarí na rybačke, a preto mu rodina pomôže. Posolstvom kampane je: Byť verný sa oplatí a o kreatívu sa tak, ako minulý rok postarala reklamná agentúra Wiktor Leo Burnett.

O2

Začiatkom novembra 2017 odštartovali Vianoce v O2. Operátor v kampani tvrdil, že na pekné Vianoce stačí málo. V hlavnej úlohe sa ako inak predstavil uškatec Tóno s množstvom zvieratiek po boku. Produkčne stojí za 3D spotmi opäť štúdio Alien, ktoré je pri morskom koncepte s uškatcom Tónom od začiatku. Autormi kampane sú Oliver Agency spolu s TRIADom.

V aktuálnej kampani zostal operátor taktiež pri zvieratkách, ale je ich ešte o niečo viac. O2 v spote láka nových zákazníkov: Prejdite k nám. O produkciu sa postaralo Alien studio pod režisérskou taktovkou Dana Dekana. Agentúrami zostávajú Oliver Agency a TRIAD.

4ka

4ka pre nás nemala na Vianoce: Nič nové! Len stále rovnako výhodnú ponuku. Mobilný operátor minulý rok tvrdil, že sa nebude pretekať s ostatnými operátormi. Nič také vraj nepotrebuje, preto ponúkal nič nové. Pretože jeho ponuka je výhodná po celý rok. Kampaň bola nasadená v podobe dvoch rôznych spotov, ktoré pripomínali teleshopping. Dve postavy, Dietera a Jürgena, si zahral René Štúr.

​Vymeňte oberátora za operátora, vyzýva tento rok 4ka. Koncoročná kampaň obsadila do hlavnej úlohy Reného Štúra, ktorý sa objavuje v kľúčovom TV spote, ale aj v online prostredí, outdoore a rádiu. Koncept je z dielne MARK BBDO. Pozrite si spot:

Tesco mobile

Kampaň Tesco mobile pripravuje Istropolitana Ogilvy. Minulý rok priniesol svojim zákazníkom nový balíček Týždňovka, program predstavujúci najdostupnejšiu ponuku bezstarostných volaní a SMS nielen na trhu predplatených kariet, ale aj voči konkurenčným programom na faktúru. To bolo jednoznačne vysvetlené aj vo vianočnom spote:

Cieľom tohtoročnej kampane je odkomunikovať, že kto volá do všetkých sietí za 3,9 centa s Tesco mobile, tomu zostanú peniaze aj na iné veci. Napríklad na povozenie na Lame Tatranskej alebo ovčí koncert. O kreatívu sa ako v minulom roku postarala Istropolitana Ogilvy

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.