Pri príležitosti prichádzajúceho vianočného obdobia sme sa rozhodli pozrieť na vianočné spoty mobilných operátorov. Určite ich všetci poznáte, ale pamätáte si aj tie z minulého roka? Pripomeňte si, aké spoty nám značky predstavili minulý rok.
Telekom
Vianočnú kreatívu Telekomu zastrešovala tak ako tento rok, agentúra MUW Saatchi & Saatchi. Vianoce s Petrom Saganom, trojročnou tvárou značky, odštartoval mobilný operátor 24. októbra. Vlani to bolo v poradí tretie sviatočné obdobie so Saganom. Dej spotov sa odohrával v uliciach Bratislavy, a prvý z nich ukázal kuriéra na bicykli, ktorý sa snaží s balíčkom dostihnúť trénujúceho Peťa Sagana. Druhý spot má podobný dej a až v treťom príde poriadna dávka vianočnej stmosféry. Dej tretieho spotu sa na rozdiel od prvých dvoch, odohráva sa priamo na vianočných trhoch. Okrem Petra Sagana v nej nechýba ani kuriér Miki. Aj do tohto spotu agentúra zakomponovala vtipnú narážku na Saganov "lakeť".
Tento rok sa nezmenil dátum predstavenia vianočného spotu, ale zmenila sa tvár Telekomu. Nastúpil Bekim, ktorý si so svojou partiou zahrá hlavnú úlohu v kampani poskladanej z viacerých na seba nadväzujúcich častí. Celkovo sa v éteri objavia 3-4 vlny, každá zameraná na inú propozíciu. Dej všetkých troch sa odohráva na horách v lyžiarskych strediskách Donovaly a Malinô Brdo. Komunikáciu tradične zastrešila agentúra MUW Saatchi & Saatchi.
Orange
Orange nasadil vlani svoju vianočnú reklamu presne mesiac pred Vianocami. V hlavnej role si zahral Michal Hudák s malou Elou. Obaja hlavní hrdinovia sú nositeľmi posolstva, že tie najkrajšie vianočné prekvapenia vie vytvoriť iba rodina.
Tohtoročné Vianoce odštartoval mobilný operátor o niečo skôr. Reklamou pokračuje v dlhodobom koncepte Love a do hlavnej úlohy obsadil akčnú babku, ktorá vyrieši akúkoľvek situáciu. Prostriedky a nástroje na vyriešenie má v tajnej miestnosti. A účinkuje aj dedko, ktorému sa nedarí na rybačke, a preto mu rodina pomôže. Posolstvom kampane je: Byť verný sa oplatí a o kreatívu sa tak, ako minulý rok postarala reklamná agentúra Wiktor Leo Burnett.
O2
Začiatkom novembra 2017 odštartovali Vianoce v O2. Operátor v kampani tvrdil, že na pekné Vianoce stačí málo. V hlavnej úlohe sa ako inak predstavil uškatec Tóno s množstvom zvieratiek po boku. Produkčne stojí za 3D spotmi opäť štúdio Alien, ktoré je pri morskom koncepte s uškatcom Tónom od začiatku. Autormi kampane sú Oliver Agency spolu s TRIADom.
V aktuálnej kampani zostal operátor taktiež pri zvieratkách, ale je ich ešte o niečo viac. O2 v spote láka nových zákazníkov: Prejdite k nám. O produkciu sa postaralo Alien studio pod režisérskou taktovkou Dana Dekana. Agentúrami zostávajú Oliver Agency a TRIAD.
4ka
4ka pre nás nemala na Vianoce: Nič nové! Len stále rovnako výhodnú ponuku. Mobilný operátor minulý rok tvrdil, že sa nebude pretekať s ostatnými operátormi. Nič také vraj nepotrebuje, preto ponúkal nič nové. Pretože jeho ponuka je výhodná po celý rok. Kampaň bola nasadená v podobe dvoch rôznych spotov, ktoré pripomínali teleshopping. Dve postavy, Dietera a Jürgena, si zahral René Štúr.
Vymeňte oberátora za operátora, vyzýva tento rok 4ka. Koncoročná kampaň obsadila do hlavnej úlohy Reného Štúra, ktorý sa objavuje v kľúčovom TV spote, ale aj v online prostredí, outdoore a rádiu. Koncept je z dielne MARK BBDO. Pozrite si spot:
Tesco mobile
Kampaň Tesco mobile pripravuje Istropolitana Ogilvy. Minulý rok priniesol svojim zákazníkom nový balíček Týždňovka, program predstavujúci najdostupnejšiu ponuku bezstarostných volaní a SMS nielen na trhu predplatených kariet, ale aj voči konkurenčným programom na faktúru. To bolo jednoznačne vysvetlené aj vo vianočnom spote:
Cieľom tohtoročnej kampane je odkomunikovať, že kto volá do všetkých sietí za 3,9 centa s Tesco mobile, tomu zostanú peniaze aj na iné veci. Napríklad na povozenie na Lame Tatranskej alebo ovčí koncert. O kreatívu sa ako v minulom roku postarala Istropolitana Ogilvy.