Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
14.12.2018, 08:00

Creative week: Obchodné reťazce bojujú o diváka vydarenými reklamami

Na čo iné stavili Lidl, Kaufland, Tesco a Coop Jednota oproti minulému roku?

Creative week: Obchodné reťazce bojujú o diváka vydarenými reklamami
Zdroj: Youtube

Festival vianočných reklám je v plnom prúde nielen v zahraničí, ale aj u nás. Minulý týždeň sme porovnali, ako posunuli vianočnú reklamu mobilní operátori a tento sa pozrieme na obchodné reťazce.

Jednoznačne najroztomilejšiu reklamu si pripravil Lidl. Hlavná hrdinka v nej nazýva zákazníkov zázračnými ľuďmi. Síce sa spot odohráva v Lidl predajni, čaro vianočného spotu dotvárajú práve animované prvky. Predajňou sprevádza roztomilé dievčatko, ktoré predstavuje, ako majú bežné činnosti nakupujúcich presah do rozprávkového, lepšieho sveta, v ktorom sa pomáha. Rozprávačka nazýva zákazníkov „zázračnými ľuďmi“. Na svet sa totiž pozerá cez ďalekohľad a vďaka nemu vidí skutočnosť s presahom do kreslenej rozprávky. Napríklad keď si jedna nakupujúca do košíka vkladá minerálnu vodu Saguaro, v tom momente okolo nej začne rásť les. Kreatíva je z dielne agentúry Wiktor Leo Burnett.

Minulý rok ukázal Lidl Vianoce také, aké naozaj sú. Spot s názvom Neobyčajne obyčajné Vianoce ukazuje sviatky skutočné, zmätené, hlučné, nedokonalé, veselé ... proste normálne.

Coop Jednota pokračuje v koncepte, ktorý už všetci určite poznáme. Hlavnými tvárami spotu sú tak ako stále, a tak ako vlani, bača a honeľník. V roku 2017 vymenili Santove soby za auto a tento rok honeľník počíta pred spaním ovečky zaujímavým spôsobom. O komunikáciu Coop Jednoty sa stará Jandl.

Ktorá kreatíva Coop Jednoty sa vám páči viac?

Spoločnosť Kaufland sa v rámci vianočnej kampane pozicionuje ako oficiálny dodávateľ tohtoročných Vianoc. V TV spote ukazuje Santa Klausa ako bežného človeka, ktorý zabudne kúpiť kapra na štedrovečernú večeru. Aby všetko na poslednú chvíľu zachránil, namieri si to do Kauflandu, v ktorom nakúpi všetko potrebné.

​Minulý rok spojil obchodný reťazec úplne protichodné charaktery postáv. Zámerom bolo zabudnúť na hádky a nedorozumenia, a vychutnať si radšej spoločné chvíle pri dobrom jedle. Vianoce sa totiž často menia na stres, hektiku a hádky. A kým vianočná pohoda sa kúpiť nedá, sviatočné dobroty áno. To bolo posolstvom vianočnej kampane vlani.

​Kampaň Tesca sa stretla dva roky po sebe s pozitívnym ohlasom u zákazníkov, a preto ju obchodný reťazec opakuje. Nasadená je mierne pozmenená verzia, avšak idea zostáva rovnaká. V spote testujú tí najpovolanejší odborníci- deti nové hračky.

Okrem toho sa na televíznych obrazovkách objavil spot, v ktorom dievčatko ďakuje mame, ktorá sa počas sviatočného obdobia o všetko postará. Tým zabezpečí, aby boli Vianoce čarovné. 

V roku 2017 prišlo Tesco aj s vianočným videoklipom, v ktorom Dominika Mirgová účinkuje so svojou rodinou. Vo videoklipe sú umiestnené Tesco produkty a doplnky módnej značky F&F.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.