Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
17.12.2018, 11:01

Case study: Kampaň na textil, ktorá nestratila niť

V kampani od agentúry CUBE studio pre umelecký projekt Textile Art of Today sa stretol Richard Stanke a hačkovaný kôň. S akým výsledkom?

Case study: Kampaň na textil, ktorá nestratila niť
Zdroj: Cube to Cube

Ján Baláž, Creative Director CUBE studio hodnotí jesennú kampaň pre umelecký projekt Textile Art of Today, ktorý do Danubiany prilákal viac ako 12 000 ľudí, čo je o 50 % viac ľudí ako je bežná návštevnosť výstav v jesennom období galérie. „Keď sa dobre spojí umenie a reklama, spokojní sú všetci. Organizátori, galéria, návštevníci aj agentúra. S bugetom 300€/mesiac sme do Danubiany dokázali dostať 12 000 platiacich ľudí, pričom do tohto čísla sme nerátali ľudí, ktorí prišli na vernisáž alebo boli pozvaní autormi výstavy. Celkové číslo návštevnosti bolo 15 000,“ hovorí Ján Baláž.

Jednoduchý koncept

Celú kampaň agentúra prepojila jednoduchým hashtagom #textilniejenuda. Lebo nie je. Ľudom postupne dávkovala v online komunikácii, čo je vlastne textil. Že to nie je kvetinová dečka, záclona či nejaká závesná dekorácia. Textilné umenie je dnes všetko iné, ako textil. Je to multimediálny výlet do fantázie. Inštaláciu Lucie Seppovej bolo napríklad možné počuť cez slúchadlá. Martina Chudá pripravila silné video performance. Miroslav Brooš vytvoril inštaláciu z papierových lietadielok, ktoré si mohli návštevníci púšťať. Na výstave bola dokonca virtuálna realita. A tak vznikli kontrastné spojenia, s ktorými agentúra pracovala: Textil je video. Textil je zvuk. Textil je vôňa. Textil je zážitok. Textil je vášeň.

Zdroj: Cube to Cube
​Tvárou kampane sa stal Richard Stanke, ktorého CUBE studio nasadila do online spotu aj neskôr do bannerov.Najúspešnejší vizuál nebol pre deti

„Čo si budeme hovoriť. Niekedy stačí málo a z mužov sa stanú milovníci textilného umenia. Provokatívne dielo Ashley Catherine Smith sa stalo najúspešnejším vizuálom kampane s nadpriemernou mierou prekliku na web výstavy. Prečo asi?“ hovorí Ján Baláž.

Zdroj: Cube to Cube
Mini querillou agentúra podchytila športovcov, ktorý brázdia bratislavskú hrádzu. Danubiana totiž leží na jej konci, tak hrádzu polepili textilnými nálepkami, ktoré motivujú vydržať v tempe až do galérie. Textil je predsa športový výkon. A v Danubiane vám požičajú papuče, ak riešite, čo práve s korčuľami.

Kreatívne promo a ´la pracie štítky sa zase objavilo na Fashion Live 2018 a v KC DUNAJ. Textile Art od Today bol komunikovaný ako Textil, ktorý netreba prať.

Kreatívny koncept na kampaň nestačil

„Aj za dobrou kampaňou bolo veľa mravenčej práce. Za dva mesiace sme poslali k Textile Art of Today 183 mailov. J.R. Tolkien by nám mohol závidieť to množstvo textov. Do promo balíka sme zapojili i tradičné médiá.  Vďaka úzkej spolupráci s klientom sme dokázali dostať výstavu do viacerých televízií, denníkov, magazínov aj do slovenských rádií.  Danubiana cítila najväčší nápor ľudí po odvysielaní rannej show rádia FM a na rádiu Slovensko,“ približuje Ján Baláž.

Zdroj: Cube to Cube
Influenceri priniesli na výstavu kus človečiny a paštikový chlieb

A umelecké výstavy potrebujú spontánnosť a autentické reakcie typu „Wow, kokos ,chápete, ona spravila celého koňa…z textilu.“ Lebo umenie je emócia. Preto agentúra do kampane zapojila aj bratislavských influencerov, ktorí podporili výstavu bez nároku na honorár.

Zdroj: Cube to Cube
Herečka Lyd Ondruš cez stories pokryla celý svoj výlet do Danubiany od momentu, ako si do krabičky pripravila paštikový chlieb, cez cestu autobusom s priateľom Slovníkom cudzích snov, až po spontánne reakcie na diela priamo v Danubiane.

Planéta s názvom „Proseccozadarmoforever“ a tvorivé súťaže

Nie je nič lepšie, ako keď vám návštevníci sami generujú vtipný obsah na komunikáciu. Agentúra s influencermi preto vyzvali aj ľudí, aby vymysleli názov pre svoju planétu. Bolo to promo virtuálneho výletu do vesmíru, ktorý výstava ponúkala. A tak vznikli originálne vesmírne telesá ako Slaný karamel, Proseccozadarmoforever,  Lietajúca vážka, Planéta ciruskantských potápačov, Raxacoricofallapatorius, Mimózna epopej, planéta Káva, na ktorej by bolo veľa šteniatok, Perina a planéta Jožo.

Zdroj: Cube to Cube
Nezabudli ani na deti. Veď #textiljebabyfriendly

„V spolupráci s rodinnými portálmi sme zatopovali články na prvé odporúčané pozície, čo bol skvelý ťah. Matky majú proste dobré akcie  v merku a prišli v hojnom počte.  A boli nadšené. Výstava ponúkala naozaj mnohé snové inštalácie aj pre najmenších,“ dodáva Ján Baláž.

A čo bude ďalej?

Ako povedal Ján Baláž, pokračujeme.  „Výstava bude mať v januári veľkú reinštaláciu v Tatranskej galérii v Poprade  a my máme kopec  materiálu, ktorý sme v „prvom kole“ nestihli použiť. Veď zima je ideálny čas zabaliť sa do textilu. #textilhrejivy.“

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.