Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
17.12.2018, 14:41

KFC chce byť ekologickejšie. Skončilo s plastovými slamkami a taškami

Namiesto toho bude používať kompostovateľné slamky.

KFC chce byť ekologickejšie. Skončilo s plastovými slamkami a taškami
Zdroj: KFC

Plast je jedným z najpoužívanejších materiálov na svete. Vypuklým problémom sú jednorazovo používané plasty ako sú poháre, slamky, tašky, plastové taniere či rôzne obaly. Len plastových fliaš použijeme každý rok približne 480 biliónov. Podľa údajov z roku 2017 skončí každoročne v oceáne až 8 miliónov ton plastu a spôsobuje ekologickú katastrofu. Preto ekológovia alarmujú, že separovať už nestačí. Kľúčom je znížiť objem vyprodukovaného plastového odpadu. Pozitívnym príkladom idú spoločnosti, ktoré prestávajú používať jednorazové plasty. Nedávno sa medzi ne zaradilo aj KFC.

Sieť predajní s rýchlym občerstvením sa preto rozhodla znížiť objem produkovaného plastového odpadu. To, že ako ďalšia firma prestala na svojich prevádzkach používať plastové tašky a plastové slamky, je dobrou správou pre ľudí i prírodu. „Plastové tašky sme nahradili papierovými, ktoré sú biologicky rýchlo rozložiteľné a plastové slamky nahradia slamky vyrobené z cukrovej trstiny. Je to 100 % kompostovateľný a recyklovateľný materiál, ktorý sa veľmi rýchlo rozkladá,“ približuje Lucia Tóthová, marketingová manažérka Queensway Restaurants Slovakia, pod ktorú značka KFC patrí.

Práve slamky patria k 10 predmetom, ktoré sa najčastejšie nachádzajú vo vode či sú pozbierané na plážach. Na Slovensku síce oceán nemáme, no mikroplasty, ktoré vznikajú rozkladaním plastového odpadu v slanej vode, sa dostanú až k nám. Obsahuje ich napríklad mäso morských rýb a živočíchov, ktoré bežne konzumujeme. Mikroplasty však už obsahuje aj voda v Dunaji, kam sa dostávajú z odpadových vôd.

Nové, kompostovateľné slamky sú dvojnásobne drahšie ako ich plastová alternatíva, ale je pre nás dôležité znižovať objem plastového odpadu, ktorý produkujeme. Hoci sa ako spoločnosť nevieme kvôli prísnym hygienických štandardom zatiaľ zbaviť plastov úplne, toto je dobrý začiatok,“  dodáva Tóthová.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.