Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
02.01.2019, 12:19

Začali sa novoročné výpredaje. Slováci plánujú minúť viac ako vlani, ukázal prieskum

Najviac zákazníkov plánuje nakúpiť oblečenie a elektroniku.

Novoročné výpredaje sú pre Slovákov tradične obľúbenou nákupnou príležitosťou a obyvatelia Slovenska ju plánujú využiť aj tento rok. Nákupy v rámci novoročných zliav sa chystá uskutočniť takmer 72 percent opýtaných, čo je o dve percentá viac ako vlani. Vyplynulo to z prieskumu medzinárodného nákupného spoločenstva Cashback World z decembra 2018 na vzorke 1607 respondentov starších ako 18 rokov.

Najviac zákazníkov plánuje nakúpiť oblečenie (40 percent) a elektroniku (32 percent), hlavne televízory, notebooky, smartfóny či príslušenstvo. Treťou najžiadanejšou nákupnou položkou je obuv. Topánky plánuje kúpiť 19 percet respondentov. Zvyšní sa rozhodnú podľa aktuálnej ponuky.

"Ukazuje sa, že aj nadchádzajúce novoročné zľavy plánujú využiť zákazníci na Slovensku naplno, pričom väčšina má jasno v tom, čo chce kúpiť. Iba malá časť zákazníkov sa rozhodne podľa aktuálnej ponuky," uviedla Laura Bertoldová, vedúca marketingu spoločnosti myWorld Slovakia, prevádzkovateľa Cashback World na Slovensku.

Približne 21 percent respondentov plánuje minúť na nákupy sumu do 50 eur. Najviac, takmer 58 percent opýtaných, plánuje nakúpiť v hodnote od 50 do 200 eur, zvyšní respondenti si na výpredaje pripravili sumu od 200 do 500 eur.

Pri porovnaní údajov z prieskumov z minulých rokov vyplýva, že nakupovať v tomto období sa chystá viac Slovákov, a tiež plánujú minúť viac peňazí.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.