StoryEditor

Šéf TRIADU: Už nám nikto nemôže povedať, že sme nejaká provinčná digitálna agentúra

04.01.2019, 10:00
Marek Mrázik hovorí aj o tom, ako sa TRIAD z malej agentúry dostal na vrchol.

Agentúra Triad sa minulý rok stala Agentúrou roka. V podstate je to krásny príbeh úspechu, keď sa malá agentúra dostane medzi tie najväčšie, dokonca ich preskočí. Možno je príkladom pre tie ďalšie. A nielen v tom, že je v rebríčku Agentúry roka najvyššie, ale najmä v prístupe k reklame. Aj o tom sme sa rozprávali s managing directorom Marekom Mrázikom.

Stratégie vám odovzdali za minulý rok ocenenie Agentúra roka. Čo pre vás reálne toto ocenenie znamená?

Reálne je to pre nás vyústenie našej trinásťročnej snahy. Minulý rok nám to nevyšlo o chlp. Neviem, či to otvorí dvere ku klientom, to asi skôr nie, ale ukazuje to, že sme dospeli. Myslím, že po minulom a tomto roku nikto nemôže povedať, že sme nejaká provinčná digitálna agentúra.

Vaša agentúra vznikla ešte pred krízou.

V roku 2005. Boli sme dvaja (druhý bol Jaro Zacko, pozn. red.) nadšení matfyzáci a nemali sme žiadnych klientov (smiech).

Chceli ste byť vždy digitálna agentúra?

V čase, keď sme začínali, sme chceli byť reklamná agentúra, pretože digitálne agentúry neexistovali. Ale vedeli sme robiť digitál, čiže v tom čase webové stránky. Teraz to znie až absurdne, ale keď sme začínali, niektoré agentúry ešte nosili prezentácie na „plasterboardoch“. My sme hneď od začiatku riešili veci e-mailami, nosili cédéčka. Sú to hlúposti, ale tak to bolo. Neskôr v rokoch 2010 – 2012 prišiel boom digitálnych agentúr. Asi najvýraznejšími sme boli my a Zaraguza digital. Vnútorne sme zvažovali, či sa nazveme digitálnou agentúrou, lebo my sme sa nikdy nechceli zaškatuľkovať, a to oddeľovanie online od offlinu nám doteraz prekáža.

Iste, ale trh vás vnímal ako digitálnu agentúru.

Áno, pretože sme vedeli robiť digitál. To nám aj veľmi pomohlo. V tom čase sme najviac vyrástli, pretože klienti hľadali agentúry, ktoré sa vedeli pohybovať v online. Postupne sme pre klientov, pre ktorých sme robili na začiatku iba digitál, začali robiť všetko. Dostali sme sa k veľkým klientom a začali sme robiť ATL.

Kedy ste si povedali, že ste vstúpili do sveta veľkých agentúr, ktoré robia fullservis a ATL kampane?

Viete, my sme od začiatku mali klientov, ktorým sme robili fullservis. Napríklad klient ako YIT, ten je s nami asi už osem rokov. Potom prišli klienti, ktorí mali záujem iba o digitál, a postupne spolupráca prerástla do fullservisovej spolupráce. Taký klient je napríklad Rajo. Začať sa profilovať viac fullservisovo sme sa rozhodli v čase, keď sme boli na vrchole digitálnych agentúr. A trvalo to niekoľko rokov, kým si klienti uvedomili, že im vieme ponúknuť aj full servis, nielen digitál. Ale museli najskôr vidieť v reálnych kampaniach, že vieme okrem digitálu pracovať aj s offline médiami.

Je reklama dobrý biznis?

Myslím si, že firmy, ktoré podnikali v deväťdesiatych rokoch, by povedali, že stále horší a horší (smiech). Dobrý biznis to určite je, ale v inom zmysle. Zmenilo sa to za posledné tri-štyri roky. Aj v tom napríklad, že sa dnes sa reklama snaží prispievať k lepšiemu svetu. A nemyslím, že by sme to mali preháňať umelými kampaňami. Hovorím aj o dobrom marketingu, o dobrých rozhodnutiach. Netlačí sa konečne iba do hardsellových rozhodnutí. Iste, vidíme „zeleného alzáka“, ale celkovo sa to zlepšuje. A áno, celkovo je to dobrý biznis.

Spýtam sa inak. Je reklama dobrý biznis z ekonomického hľadiska?

Skúste to špecifikovať.

Cítite sa byť za vodou?

Za vodou sa vôbec necítime. Za vodou sa cítili ľudia, ktorí mali reklamnú agentúru v deväťdesiatych rokoch. Vtedy to tak fungovalo. Dnes je to oveľa reálnejší, náročnejší biznis. Myslím si, že ak sa niekto rýchlo cíti za vodou, po pol roku fungovania agentúry nakúpi bavoráky, rýchlo skrachuje.

V istom čase ste ako agentúra vstúpili na český trh. Čo vám tento krok priniesol?

Takto, ako tú otázku kladiete, to vyzerá, akoby to bol náš master plán, ktorý sme si naplánovali a podarilo sa to tak, ako sme chceli. Ale ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 21:26