Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
07.01.2019, 11:03

Programatický nákup porastie celosvetovo o 19 percent

Vyplýva to z predikcií agentúry Zenith.

Agentúra Zenith zverejnila predpovede, týkajúce sa rastu programatického nákupu digitálnych médií. Ten podľa odhadov agentúry porastie v tomto roku o 19 percent, pričom takto bude nakupovaných až 65 percent všetkých digitálnych médií.  

Zadávatelia podľa Zenithu minulý rok investovali cez programatický nákup  84 miliárd dolárov, čo predstavuje 62 percent z celkových výdavkov na digitál. Agentúra predpokladá, že v roku 2020 sa na programaticky nákup minie 98 miliárd dolárov, čo bude predstavovať 68 percent výdavkov z celkových výdavkov na digitálnu reklamu. Agentúra pod celkovými výdavkami na digitál rozumie všetky formy platených reklám v rámci online obsahu, vrátane online videa a sociálnych médií, s výnimkou plateného vyhľadávania a classified reklamy.

Agentúra konštatuje, že spektrum formátov sa síce rozširuje, existuje viac mobilných, video a audio formátov, ale pre zadávateľov a agentúry bude dôležité ako budú vedieť publisheri skvalitniť inventory.

Rast programatickej reklamy sa celkovo spomaľuje, pretože upevňuje svoju pozíciu ako najdôležitejší spôsob predaja digitálnej reklamy. Agentúra odhaduje, že v roku 2018 bol nárast 24 percentný, v porovnaní s rastom v roku 2017, kedy sa pohyboval na úrovni 32 percent. V tomto roku predpokladá Zenith nárast o 19 percent, v roku 2020 iba o 17 percent.

Najväčším trhom s programatickým nákupom reklamy sú Spojené štáty americké, kde Zenith očakáva, že v roku 2018 bol na programatik vynaložených 40,6 miliárd dolárov, čo predstavuje - 58 percent z celkovej digitálnej reklamy. Na druhom mieste je Čína - 7,9 miliardy amerických dolárov na programatickú reklamu, za ňou nasledovala Veľká Británia s 5,6 miliardami dolárov.

V tomto roku bude USA nakupovať 83 percent všetkých digitálnych médií cez programatický nákup, nasleduje Kanada - 82 percent, Británia - 76 percent a Dánsko - 75 percent. Programatická reklama do roku 2020 bude na všetkých štyroch trhoch predstavovať do roku 2020 viac ako 80 percent digitálnych médií. Kanada chce  v tomto roku dokončiť prechod na čisto programatický nákup médií, v tomto roku to bude takto nakupovať 99 percent digitálnych médií.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.